Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Sobota 12.10.2002
Svátek má Marcel




  Výběr z vydání
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Sobecká a farizejská srdce učitelek
 >VZPOMÍNKA: Na vzácného člověka
 >POLITIKA: V rámci kompetencí jež mi byly svěřeny...
 >INFO: Týden vědy v AV ČR
 >VÍKEND: O chalupách a chalupářích
 >POSTŘEH: O koruně
 >BA-SNĚNÍ: Aneb báseň na neděli
 >ZÁBAVA: Milionář a ženy
 >BURIANOVA KULTURNÍ OZDRAVOVNA aneb HLAS LIDU TROCHU JINAK
 >TÉMA: Nechají nás Irové před branami
 >NÁZOR: Císařovy nové šaty
 >ŽIVOT: Lovemachine for President !
 >NÁZOR: President podepisuje diskriminační zákony.
 >HUDEBNÍ RECENZE: Elvisi, žiješ?
 >SVĚTOVÉ DĚJINY: Perské říše (mapa)

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Náš rybník  
 
12.10. NÁŠ RYBNÍK: Týden v trapu - Člověk, to zní hrdě?
JITA Splítková

Dálnici na Plzeň ve čtvrtek zdobil několika kilometrový had aut. Proč to? Otvíral se nějaký nový super, hyper market s elektronikou v Praze - Zličíně a první den se prodávalo za neuvěřitelné ceny.
No, nevyužijte toho, - řeklo si prý až dvacet pět tisíc lidí a vyrazilo (první už ve středu) do fronty. Super hyper market má "fakt super vymakanou" reklamu, záběry - po zboží této firmy dychtících a tudíž tlačících se lidí ve frontě (jakou nepamatují ani tzv frontové bojovnice za totáče), vysílala všechny masmédia a prý nejen ta naše a druhý den se o tom psalo.
Výbuch smíchu u mě vyvolala marná snaha policie, usměrnit koupě chtivý dav (kameramani si na nich očividně smlsli). Vidina ušetřených peněz je silnější, než hlas z megafonu volající..."tady je policie české republiky, netlačte se..." I policisté, i když nepřímo, posloužili ve velkém reklamním šou - této firmy (nejmenuji nebudu jim dělat reklamu ještě já).
Tato firma tedy na tom, že několika lidem prodala laciněji elektroniku, mnohonásobně vydělala za ušetřený peníz za reklamu v nejlepších vysílacích časech o tisku a Netu nemluvě - to jsou správní obchodníci! Komu čest tomu čest, prostě vědí a znají a človíčkové hupsnou na špek a nic netušíc se sami stanou jindy vysmívanými figurkami z reklam. Jen je zarážející, že i Policie České republiky se stala služebným pohůnkem soukromé firmy - pokud by soukromá firma chtěla využít služeb policie, měla by si je přeci hezky zaplatit sama - třeba by si tak policisté vydělali na vyšší platy a vybavení. :-)

Prostředí super - hyper marketů je estetický a kulturní hnus a celkem se děsím, že v našem rybníce (prý nejen tady) zavládl zvyk - jezdit na nedělní výlety (nemusí to být neděle) místo třeba do lesa sem - do těchto obrovitých kolosů na nakupování a zde trávit hodiny a hodiny.
Začíná éra člověka marketového aneb nový kolektivismus?

Z průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha, realizovaném v devíti velkých českých a moravských městech vyplývají následující údaje:
Průměrně 1225 korun činí výše útraty při jedné návštěvě velkých nákupních center v České republice.
Výše útraty přitom roste s výší dosaženého vzdělání, nejvyšší je v Praze a poměrně nízká naopak v Ostravě.
Alespoň jednou týdně navštíví nákupní centrum 54 procent domácností, dalších 25 procent je navštíví alespoň jednou za 14 dnů. Více než čtyři pětiny respondentů stráví cestou do nákupního centra maximálně 20 minut. Každá návštěva centra pak nejčastěji trvá jednu až dvě hodiny (62 procent návštěvníků).
Průměrně méně než jednu hodinu v nich stráví jen 19 procent respondentů, naopak 18 procentům zabere každá návštěva nákupního centra tři až čtyři hodiny.
Pokud by se nabídka nákupních center zlepšila, strávilo by v něm 19 procent návštěvníků určitě ještě více času než dosud, dalších 19 procent tuto možnost považuje za pravděpodobnou.

Kolik lidí se do nákupních center rovnou nastěhuje? :-)

Neplačme, s kulturou to ještě není tak špatné, vždyť i "Mein Kampf" vyšel v nádherné vazbě, se zlatým písmem, zlatou orlicí a "haknkrojcem" ... (jinak ovšem velmi souhlasím, že v demokracii mají všichni lidé právo mít možnost si přečíst vše a tudíž to musí vycházet, jen by se mělo přihlížet na formu, příště třeba budou na pultech Stalinovy spisy na křídovém papíru a v rudé šagrénové kůži - fuj).

EDDA - JITA Splítková


Další články tohoto autora:
JITA Splítková

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: