Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 4.6.2003
Svátek má Dalibor




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Vyjádření názoru se nesmí trestat vězením!
 >POLITIKA: Armádu čeká více změn než dosud
 >MROŽOVINY: Základní bezpečnostní problém Evropy (a Česka)
 >ŽERTÍK: A všichni budou konečně šťastní!
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Okouzlující návštěva Paříže
 >PSÍ PŘÍHODY: Aféra s včelou
 >NÁZOR: Ošklivý sen koalice i koncesionářů
 >TÉMA: Český sen - Vám to asi nedojde...
 >MOBIL: Trápení s hlasovou schránkou
 >GLOSA: Blbě načasovaný Český sen
 >NÁZOR: Proč do EU?
 >EKONOMIKA: Slabý dolar může být problémem pro Evropu
 >UNIE: Evropská mumie
 >GLOSA: Češi objevili kámen mudrců !
 >PENÍZE: Na dovolenou jenom s kartou? Rozhodně ne!

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Telekomunikace  
 
4.6. MOBIL: Trápení s hlasovou schránkou
Jiří Wagner

Jak je každému majiteli mobilního telefonu dobře známo, zakoupením přístroje (a SIM karty) se stává "majitelem" i virtuální hlasové schránky, do níž mu v době, kdy hovor nebere, má mobil vypnutý nebo není dočasně v dosahu, může volající uložit svůj vzkaz. Volaný si vzkaz vyslechne později (musí. aby se vyhnul neustálé buzeraci, že má uložený vzkaz) a podle potřeby na něj zareaguje.

To je jedna stránka věci. Stránkou druhou, odvrácenou, o které se příliš nemluví a firmy na ni taktně neupozorňují, je fakt, že i tato relativní výhoda stojí peníze. Nehodlám se pouštět do rozsáhlých rozborů a porovnávání cen u našich třech firem a jejich cenových tarifů, protože pro mne je podstatné to, kolik stojí zavolání do hlasové schránky mě, který používá tarif Twist SMS od T-Mobilu. Pokud mi tedy nějaký hovor "spadne" do hlasové schránky volaného, stojí mě jen toto pouhé zjištění 6,60 Kč a to pro mě znamená ztrátu jednoho, možná důležitějšího telefonátu v délce jedné minuty, resp. téměř čtyř esemesek. Další skutečností je, že ani vyzvednutí vzkazu z hlasové schránky není zadarmo - u tarifu Twist SMS stojí dvě koruny. Znám lidi, kteří si hlasovou schránku velice pochvalují, neboť často nejsou v dosahu nebo třeba zatímco oni spí, jiní jim mohou zanechávat důležité informace, ovšem já posuzuji tuto vymoženost ze svého subjektivního hlediska. Díky tarifu Twist SMS mě esemesky stojí méně než uživatele jiných tarifů a jelikož je používám jako takřka výhradní druh spojení s okolím, jsem spokojen a volám jen v těch nejnutnějších případech. Protože tedy telefonuji v naléhavé věci a z valné většiny potřebuji odpověď okamžitě, nesmírně mě rozhořčí, když se namísto hlasu volaného ozve mechanická odpověď: "Dovolali jste se do hlasové schránky..."

Jelikož je mi v té chvíli prd platné, že můj vzkaz bude vyzvednut třeba až za několik hodin, okamžitě zavěsím, abych aspoň volanému ušetřil peníze, byť jde jen o dvě koruny. vím, že jen toto vyslechnuté oznámení mě stálo 6,60 a vzteky mohu puknout. Z ohleduplnosti k peněžence mých blízkých, kteří mi volají nejčastěji, jsem proto svou hlasovou schránku zrušil a zároveň jim domluvil, aby svoje hlasové schránky deaktivovali rovněž.

Před pár dny se mi však stala zvláštní příhoda - matka mi poslala esemesku se stručnou žádostí, která však byla až příliš stručná a její prosbu jsem nemohl vyplnit bez doplnění podrobností. Rozhodl jsem se proto, že matce zavolám, abych se nezdržoval zdlouhavým vyťukáváním esemesky a zároveň se vyvaroval další možné neurčité odpovědi. Jaké však bylo moje překvapení, když se místo hlasu matky ozvalo ono nenáviděné "Dovolali jste se do hlasové schránky..."! Pustě jsem zaklel a stiskl okamžitě OFF, ale i tak mi bylo jasné, že jsem přišel skoro o sedm korun, aniž bych se cokoliv potřebného dozvěděl. Poslal jsem tedy matce esemesku s prosbou o upřesnění, ale přišlo mi oznámení, že esemeska byla odložena (tato oznámení jsou prý možná pouze u Nokií, nevím, nezjišťoval jsem). O chvíli později jsem se z téhož zdroje dozvěděl, že doručení bylo zrušeno, což mě sice ještě víc rozčililo, ale nemohl jsem s tím vůbec nic dělat. Mohl jsem jen počkat na návrat matky z práce, aby byl celý problém vyřešen ústně.

Co mě ale na celé záležitosti iritovalo nejvíc, bylo, že namísto hlasu matky se mi ozvala hlasová schránka - matka přece byla jedním z prvních, kteří si za mé asistence schránku zrušili! Podle toho, co mi sdělil operátor T-Mobile, zákazníkovu schránku nelze proti jeho vůli znovu zavést, ledaže by si objednal nějakou novou službu, v níž je hlasová schránka obsažena. Jak mi ale matka řekla, nic takového neprovedla a tudíž muselo dojít jen k nepříjemnému překvápku ze strany T-Mobilu. Ještě štěstí, že za aktivaci a deaktivaci hlasové schránky si firma nic neúčtuje, jakkoli se tomu divím, a následná deaktivace se vskutku bez problémů podařila. Přesto doufám, že firma T-Mobile napříště naši rodinu, ale i ostatní zákazníky podobných nepříjemných překvapení ušetří a začne se (konečně) řídit známým "nemusí pršet, stačí když kape".


Další články tohoto autora:
Jiří Wagner

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku