Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pondělí 12.1.2004
Svátek má Pravoslav




  Výběr z vydání
 >ODBORY INFORMUJÍ: Žaloba pro diskriminaci 25. den hledání identifikace místa Chmelíčka
 >SVĚT: Kauza Kaddáfí aneb co se to s ním stalo ?
 >GLOSA: Tvrdá slova tvrdé době
 >TERORISMUS: Obsesní paranoia
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Ještě ke Třem králům
 >PSÍ PŘÍHODY: V zajetí slov, v zajetí titulů
 >RECENZE: Ondřej Neff, Tma 2.0
 >FEJETON: Do divadla
 >FEJETON: Jaký je rozdíl mezi myšlenkou a údem?
 >FEJETON: Lečo
 >TELEKOMUNIKACE: Co mi provedl - a provádí - Telecom
 >SVĚT: Pohled do ciziny: jak (znovu) nastartovat ekonomiku.
 >MEJLEM: Vtipy
 >PENÍZE: Co nás v roce 2004 čeká a nemine II.
 >NÁZOR: Maladaptivní sklony věčných klausobijců

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Telekomunikace  
 
12.1. TELEKOMUNIKACE: Co mi provedl - a provádí - Telecom
Vít Herynek

Tak jsem si změnil tarif své domácí pevné linky. Předcházela tomu chvíle počítání, zda se opravdu tarif s vyšším paušálem (Tarif 120), v rámci kterého jsou dvě hodiny volání, vyplatí. Změnit paušál nebyl problém. Stačil jeden telefonát na telekominickou zelenou linku.

Poštou mi přišlo potvrzení a informace, které další služby mohu s novým tarifem využívat. Třeba konferenční hovory. U každé služby byl návod, jak ji aktivovat. S výjimkou jediné. U Memoboxu, tedy hlasové schránky, návod k aktivaci chyběl. Pojal jsem podezření, které se při zavolání na mou linku potvrdilo: hlasovou schránku jsem na telefonu měl aktivovanou, aniž by se kdokoliv z Telecomu obtěžoval se zeptat, jestli ji vůbec chci, natož aby mi sdělil, jak se s ní zachází. Zavolal jsem tedy opět na zelenou linku a žádal zrušení Memoboxu. Prý to není problém, během pěti dnů bude vše v pořádku a Telecom se omlouvá. Uf. Nestalo se. Žádost jsem musel ještě urgovat, no, nakonec po šesti telefonátech a dvou týdnech jsem zrušení Memoboxu dosáhl. Oddychl jsem si a považoval záležitost za vyřízenou.

Chápu, že Telecom tyto hlasové schránky potřebuje a snaží se je vnutit kdekomu - lidé, kteří se na ně dovolají, pěkně zaplatí. Že mi to ale neřekli mě opravdu rozčílilo. Asi se báli, že bych Memobox odmítl, což se nakonec stalo. Že by mi ve schránce, o které jsem nevěděl (natož abych věděl jak se obsluhuje), někdo mohl nechávat nějaké vzkazy, jim vůbec nevadilo. Ale budiž. Aspoň že šla schránka zase zrušit.

Jaké bylo ale mé překvapení, když jsem o dva měsíce později, v prosinci, zaslechl dotaz: "Dostal jsi můj vzkaz?" "Jaký vzkaz?" nechápal jsem. "No přece na záznamníku?" "Jakém záznamníku?" To snad není možné, říkal jsem si, vždyť jsem jej zrušil. U Telecomu je asi možné všechno. Záznamník na mém telefonu opět byl.

Notně naštvaný jsem volal opět na zelenou linku Telecomu a operátorce Radce Jidášové od plic vynadal a jejím prostřednictvím podal stížnost. Zároveň jsem chtěl vědět, jakou formu kompenzace Telecom zvolí. Prý žádnou, protože Memobox je prý "zadarmo", sdělila mi operátorka. Sdělil jsem jí, že nesouhlasím, protože platit musejí ti, co se na něj dovolají. Navíc značná újma mohla vzniknout také skutečností, že volající mohli ve schránce, o jejíž existenci jsem neměl ponětí, zanechávat důležité vzkazy v domnění, že si je vyzvednu. Odpovědi na stížnost jsem se nedočkal. Kdosi z Telecomu pouze zavolal, když jsem nebyl doma, a oznámil, že Memobox je zrušen.

Když jsem 2. ledna volal domů a zjistil, že Memobox je opět na mé lince zřízen, pokoušely se o mě mrákoty. Na zelené lince jsem už žádal jediné - adresu, kam poslat písemnou stížnost. Operátorka Martina Konstantinová (za chvíli je budu znát všechny), se mě zeptala proč a když jsem jí stručně sdělil, co mi provedli, řekla, že to může napravit sama a stížnost za mě také vyřídit. Memobox prý bude zrušen do pěti dnů. Opáčil jsem , že to mi už slibovala její kolegyně v prosinci. Na to jsem se dozvěděl, že prý je to "jiný Memobox". V prosinci mi prý její kolegyně zrušila Memobox Komfort, kdežto nyní mám Memobox Basic Plus! To už jsem opravdu řval, že nechci žádný, bez ohledu na to, jak si jej kdy pojmenují. Chtěl jsem nějaké záruky, že se to nebude opakovat, operátorka mi ale řekla, že mi to zaručit nemůže.

Stížnost jsem Telecomu poslal písemně, písemnou odpověď očekávám. Obrátil jsem se i na Český telekomunikační úřad, jakožto orgán nadřízený, zda by mi mohl se zlovůlí Telecomu pomoci.

Vzhledem k tomu, že Telecom několikrát porušil smluvní podmínky vůči mě a zatím se nezdá, že by chtěl vzniklou situaci řešit, předpokládám, že neočekává splnění mých závazků vůči němu. Nic víc asi dělat nemohu.

Už mi opravdu dochází trpělivost. Telecom opravdu dělá vše pro to, abych jeho služeb přestal využívat. Telefonovat se - byť dráž - naštěstí dá i jinak (i když kdo ví, jak se chovají mobilní operátoři). A pokud jde o Internet - v naší obci několik nadšenců dává do kupy wifi, možná je čas se k nim připojit. Původně jsem to sice nepředpokládal, protože pro občasné vybrání a odeslání elektronické pošty modem bohatě stačil, ale kdo ví, možná budu muset svůj názor přehodnotit.

Bohužel se ukazuje, že můj případ není výjimkou. Tchýně na Tarif 120 přešla také. Hádejte, zda se zástupci Telecomu obtěžovali jí sdělit, že jí aktivovali Memobox... Také se velmi divila.

Vít Herynek

herynek@cesnet.cz




Další články tohoto autora:
Vít Herynek

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku