Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 22.1.2004
Svátek má Slavomír




  Výběr z vydání
 >VĚDA: Lokalita pro ITER: Velká politika nad velkou vědou aneb Tak kdo si zaslouží to první umělé Slunce?
 >SOFTWARE: Legální či...?
 >ZAMYŠLENÍ: Český psáč
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Díky straně
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Porsche bude jezdit v Praze
 >PSÍ PŘÍHODY: Zbytečné zdržování
 >USA: Zpráva o stavu Unie
 >FEJETON: Můj pes umí číst myšlenky
 >KOMENTÁŘ: Český eurokomisař
 >NÁZOR: Možná reforma volebního systému míří špatným směrem
 >PŘÍBĚH: Jak se Kebule začala bát vody
 >POSTŘEH: O dveřích
 >SVĚT: Nakřáplé filipíny 3 : stav zákonnosti
 >PENÍZE: Na hory jen s miliony v kapse
 >SVĚT: Pohled do ciziny: zdravotnictví

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Rodina a přátelé  
 
22.1. RODINA A PŘÁTELÉ: Porsche bude jezdit v Praze
Ondřej Neff

Mezi roky 2005 a 2007 by měla plzeňská Škodovka dodat do Prahy dvacet nových tramvajových souprav. Což o to, ale jak vypadají! Skvělý design je od návrhářů z ateliéru Porsche. To je významný ateliér - například odtud pochází design některých modelů digitálních fotoaparátů FujiFilm. Když tak koukám na ten obrázek, říkám si - je to příliš krásné na to, aby to byla pravda... Zatím jsme byli zvyklí na to, že všechno co erár zřizuje je takové usmolené, prťácké. Samozřejmě s výjimkami. Nedávno otevřeli tramvajovou trasu nahoru na Barrandov. To je úžasné inženýrské dílo, navíc krásné - stanice a zastávky jsou řešení ve stylu opravdu jednadvacátého století, před pár lety bych si myslel, že je to nějaká dekorace do sci-fi filmu.

Loni jsem obdivoval moderní tramvaje, které jezdí ve Štrasburku. Jestli nějaká prokorumpovaná partička , jak je u nás zvykem, nesestřelí jednomyslné rozhodnutí Výběrové komise Dopravního podniku a neprosadí nějaký uhlák vyráběný někým, kdo nikdy tramvaje nevyráběl, tak se dočkáme něčeho skutečně originálního a průkopnického. Praha by si to zasloužila. Když v roce 1891 Křižík zaváděl v Praze první tramvajovou linku, byla to teprve třetí tramvajová linka v celé Evropě. Takže budu držet palec plzeňské Škodovce i nám všem, aby se podařilo projekt přivést do realizace.
Pokud cítíte pod mými řádky skepsi, pak je to skepse založená na zklamání nad osudem vagónů pro pražské Metro, ale to je zase jiná kapitola.


Další články tohoto autora:
Ondřej Neff

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku