Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Sobota 31.1.2004
Svátek má Marika




  Výběr z vydání
 >MÉDIA: Sdělení k poplatkům za příjem televizního signálu u veřejnoprávní televize ČT
 >ŽIVOT: ADSL po česku
 >REAKCE: K mému článku o "nadsamci"
 >Trávu jsme si občas "okořenili" rýží
 >MOBY DICK: Byl tu Bill
 >ZE ŽIVOTA: Něco jako cikán
 >KULTURA: Dvojí Želary
 >FEJETON: Odpudivé vlastnosti: závist a podezíravost.
 >POLITIKA: Živnostníci - řeší se důsledek nebo příčina?
 >GLOSA: Kauza Kalášek
 >FEJETON: Temné a svítící vagóny
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - Měnová reforma
 >PSÍ PŘÍHODY: Oblíbená zábava
 >ŽIVOT: Reklama s bambulí
 >VÍKENDOVINY: Na obzoru plachta bílá - jsou to uši krokodýla!

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Telekomunikace  
 
31.1. ŽIVOT: ADSL po česku
Jan Šildberger

Rád bych se s Vámi podělil o zkušenost s poskytovatelem internetového připojení TISCALI Telekomunikace Česká Republika s. r.o.
V září 2003 mně nalákala reklama této společnosti na stálý přístup k internetu rychlostí 512/128 kbitů/s s neomezeným přenosem dat za paušální poplatek 1299,- Kč měsíčně bez DPH. Službu jsem si ihned objednal. Byť společnost na svých www stránkách deklarovala obvyklý termín instalace do 21 dnů, dočkal jsem se (po několika urgencích) až 22. prosince 2003 - tedy téměř po třech měsících.

Službu jsem tedy konečně nainstaloval a těšil se na slibovanou rychlost, případně (dle informací z webových stránek společnosti TISCALI) na rychlost inzerované se blížící. Jaké však bylo mé rozčarování, když se skutečně naměřené hodnoty pro stahování pohybovaly kolem 20 % (tedy cca. 100 kbitů/s) inzerovaných! Po dotazu k této skutečnosti mi na zákaznické lince sdělili, že vzhledem k technickým problémům je to zatím běžně dosahovaná rychlost, a že se situace razantně zlepší po 31. 12. 2003. Po novém roce se bohužel nezlepšilo vůbec nic a ještě ke všemu tento provider jednostranně zavedl takzvanou "FAIR USE POLICY". Jedná se prakticky o umělé omezení rychlosti poskytovatelem po dosažení určitého datového limitu - v tomto případě 10 GB. TISCALI se snaží tuto aktivitu ospravedlnit nadměrným vytížením jejich sítě určitou malou hrstkou uživatelů, kteří intenzivně využívají přidělenou rychlost připojení.
Myslím si, že užívání jejich "FAIR USE POLICY" je dost unfair. Jestliže mám jednou zaplacenou linku ADSL 512/128 kbitů/s bez omezení dat, je čistě moje věc, jestli stahuji 24 hodin denně na plný výkon, nebo zda si jen tak občas zabrouzdám a postahuji e-maily. V druhém případě bych samozřejmě využíval buď vytáčené připojení, nebo nyní masivně se rozšiřující přístup GPRS od některého z mobilních operátorů a ne drahou linku ADSL.
Pokud má TISCALI nedostatečnou kapacitu linek, musí je buďto posílit, nebo uvedenou službu vůbec nenabízet.
Navíc v době objednávky nebyla nikde o "FAIR USE POLICY" ani zmínka.

Dne 16. 1. 04 mi přišel e-mail, že jsem přesáhl onu kapacitu 10 GB stažených dat, a že mi snižují základní rychlost. Na jejich zákaznické infolince mi bylo sděleno, že rychlost byla snížena na 128 kbitů/s - touto rychlostí ovšem služba nefungovala ani v době před FUP (viz. výše). Ve skutečnosti mi ale rychlost klesla na ztěží uvěřitelných 8 kbitů/s (skutečně kbitů, ne kbajtů !!!). Pro srovnání - je to asi 15% rychlosti běžného, vytáčeného připojení k internetu.

Případ se táhne už téměř 14 dní bez jakéhokoliv výsledku. Denně volám na zákaznickou linku TISCALI, posílám jim e-maily a dopisy s žádostí o nápravu a ještě se mi za tuto dobu nebyl schopen nikdo ozvat….

Co by jsi taky zákazníku chtěl za svých usmolených 1584,- Kč měsíčně vč.DPH , že?

Jan Šildberger
honza.sildberger@seznam.cz




Další články tohoto autora:
Jan Šildberger

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku