Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 30.6.2004
Svátek má Šárka




  Výběr z vydání
 >PRÁVO: Jak to teda vlastně je?
 >POLITIKA: Předčasné volby? Ne, vládu odborníků
 >NÁZOR: Politická sebevražda
 >MROŽOVINY: Jak Ivan Langer loví skalp České televize
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Výlet do světa silných strojů III.
 >PSÍ PŘÍHODY: Akt solidarity
 >EKOLOGIE: Labské jezy, Fárkova kočka a Brezinův jabčák
 >GLOSA: CLICK & CLACK , neznáte, nevadí
 >JE LIBO VTÍPEK: Pravice se těší na občany ČR
 >EKONOMIKA: ČNB překvapila
 >LIDÉ: Střípky z Ameriky - Zemřel otec ASCII.
 >REAKCE: Pan Novák zase lže
 >NÁZOR: K volbám nepudu aneb Defenestraciiii!
 >POSTŘEH: O sugesci
 >PENÍZE.CZ: Deregulaci nájmů se nevyhneme, říká Martin Lux

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Svět  
 
30.6. GLOSA: CLICK & CLACK , neznáte, nevadí
Mirek Pesat

Ono jde vlastne o dva pany jmenem Tom a Ray, uz dlouha leta vedou auto-moto rubriku, ktera je tak popularni, ze ji pretiskuji deniky po celych Spojenych statech.
Duvodem obliby Clicka & Clacka je v prvni rade vyskoka odbornost, s jakou po leta odpovidaji ctenarum ve svem sloupku na vsechny trable motoristickeho zivota.
No a tim nejdulezitejsim, je opravdovy smysl pro humor, takze odpoved zvedavemu, ci zvidavemu motoristovi neni jen suchym technickym popisem, nybrz soucasne inteligentni vtipne povidani.

Posledni "sloupecek" me zaujal, je totiz vzdalene spojen s ceskou "Skodovku", ve skutecnosti s materskou znackou WV.
Panum Clickovi & Clackovi napsal ctenar jmenem Bill , ktery se chysta zakoupit nove auto a mela by to byt prave "nemecka" JETTA od spolecnosti WV, mam dojem, ze vozidlo se v CR prodava pod znackou BORA.
No a nebohy Billy je na vazkach, doslechl a docetl se v posledni dobe na znacku WV dosti nelichotive veci, spojene hlavne s kvalitou, ktera ma ke zname nemecke preciznosti dosti daleko, zvlaste je v dotazu akcentovan fakt, ze zminena JETTA prichazi na americky trh ze sousedskeho Mexika, kde ma nemecka automobilka svuj montazni zavod ve meste Puebla.
Nuze, jak z odpovedi odborniku vypyva, tovarna WV v Mexiku ma skutecne dlouhodobe problemy s kvalitou, Click s Clackem se odvolavaji predevsim na nezavislou studi J.D. Power, ktera sleduje zavod v Pueble jiz dlouhodobe a svou expertizu doklada fakty za posledni tri roky.
Jak z citovaneho dokumentu vyplyva, jedna se predvsim o lidsky faktor, protoze nekvalifikovana, nebo jen zaskolena mexicka pracovni sila neni na urovni technologie se kterou pracuje.
Soucasne se konstatuje nizka kvalita dilu dodavanych mexickymi subdovadateli, opet s odkazem na podkvalifikovanost pracovniku , jejich latinskoamerickou mentalitu, stejne jako pouzivani lacinych a nekvalitnich materialu.
Z materialu studie J.D. Power lze vycist i srovnani s tovarnou Nisanu , ktera ve sve mexicke filialce dosahuje standardu kvality srovnatelnych s ostatnimi zavody, zatimco pobocka Forda dosahuje jeste horsich hodnot nez WV.
Pokud by se z vyse popsaneho dal ucinit nejaky zaver, tedy minimalne konstatovani, ze sehnat zemi s lacinou a vysoce kvalifikovanou pracovni silou se zabehlymi pracovnimi navyky je pro investora dosti terno a lacine muze nekdy vyjit dosti draho.
Jako Cecha me pochopitelne zajima, jak si stoji mladobolevslavska Skoda v testech kvality, ve srovnani s ostatnimi zavody koncernu WV .

Mirek Pesat-Florida 28. cervna 2004




Další články tohoto autora:
Mirek Pesat

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku