Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 1.7.2004
Svátek má Jaroslava




  Výběr z vydání
 >PRÁVO: Don Quijote v bludném justičním kruhu
 >ŠKOLSTVÍ: Slovní hodnocení
 >REAKCE: Labské jezy a "nová" fakta
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Konec problémů
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Osudný omyl
 >PSÍ PŘÍHODY: Bart opět v podezření
 >POLITIKA: Portugalská bída Evropské unie
 >GLOSA: Český tým v permanentní krizi ?
 >GLOSA: Co s tím?
 >NÁZOR: Slušní z kola ven ?
 >FEJETON: Až moc fotbalového šílenství
 >GLOSA: K čemu máme městskou policii
 >NÁZOR: Dvakrát "tři Grácie" v české licenci…
 >PENÍZE.CZ: Důchod podle ODS? Kolik si naspoříš.
 >CHTIP: Policajt a prodlužování penisů

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Zábava  
 
1.7. FEJETON: Až moc fotbalového šílenství
Jan Handl

Bez ohledu na výsledek semifinálového utkání s Řeckem dosáhli naši fotbalisté na EURU výrazného úspěchu. Fotbal se stal velmi sledovanou a diskutovanou disciplínou, zájem nejen obvyklých fanoušků je obrovský. A média reagují samozřejmě pružně. Snaží se zaujmout co největší počet čtenářů, a používají k tomu bulvárních praktik.

Sport ze 30. června nabízí názory moderátorky Borhyové na atraktivitu aktérů mistrovství. Superzprávou je fakt, že se jí prý nejvíce líbí Tomáš Rosický. Tedy téma, které na stránky jediného sportovního deníku u nás podle mne nepatří.

Odklon tohoto původně jasně zaměřeného listu k bulvárním tématům i vzhledu je jasný, jenom by mě zajímalo, jak byla tato razantní strategie úspěšná, co se týká zvýšení prodeje. Jestliže je úspěch zřejmý, dobrá. List přišel o věrné čtenáře, které zajímá skutečně sport, ale získal nové příznivce, kteří si ho kupují. Pokud je projekt finančně úspěšný a zároveň se jeho kvalita snižuje, dá se tato změna pochopit. Pokud deník nevydělává víc než dříve, je tato změna mimo rámec mého chápání. Osobně více věřím tomu (jak znám české čtenáře novin), že se nový bulvární Sport prodává lépe.

I další, nejen tištěná média, pořádají hon na nové konzumenty, kteří jsou masírováni fotbalovou mánií a chtějí být "in", i když je vlastně fotbal nezajímá. Proto je bulvární zboží tolik žádaným artiklem. Ženy totiž zajímá hlavně to, jak vypadají manželky a milenky fotbalistů, případně obvod stehenního svalu Jana Kollera.

Fotbalové šílenství chápu, ovšem neměli bychom zapomínat na to, že fotbal je hlavně o výkonech na hřišti, o hlavičkách a skluzech. A pokud se o fotbal někdo zajímá z jiných důvodů, není pro mne fotbalovým fanouškem…


Další články tohoto autora:
Jan Handl

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku