Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 26.8.2004
Svátek má Luděk




  Výběr z vydání
 >ŠKOLSTVÍ: Ekologicko demokratická politická ekonomie
 >POLITIKA: Špidla: eurolhář, nebo eurozmatkař?
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Slovenská národní rehabilitace
 >NÁZOR: Malý požár Reichstagu po česku
 >ZE STARÝCH NOVIN: Měla církev své sexuální skandály již před 120 lety?
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Tunel Mrázovka bude dnes odpoledne otevřen
 >POLITIKA: Ministrův poslanec a poslancův ministr
 >NÁZOR: Přibyl se nejmenoval sám
 >CHTIP: Rozhovory mezi dispečery a piloty
 >PSÍ PŘÍHODY: Když dáma zaspí
 >POLITIKA: Měsíc je drsná milenka - svět bez politiků
 >PENÍZE.CZ: Zvládněte nástrahy nájmu
 >EKONOMIKA: ČNB dnes pravděpodobně zvýší úrokové sazby
 >SVĚT: Nestejný metr selektivně rozhořčovaných
 >MROŽOVINY: Připravit loď k boji!

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Školství  
 
26.8. ŠKOLSTVÍ: Ekologicko demokratická politická ekonomie
Václav Vlk

Podle informací v LN dne 24.8.04 bude pozměněn původní program pro české školy. Jako nejvýznamnější změnu lze očekávat zrušení druhého povinného cizího jazyku. Obavou je prý, že by podle "škol" to někteří žáci nemuseli zvládnout. Druhý cizí jazyk bude na školách jako nepovinný.

Zato však bude na školách zavedena výuka "demokracie" a "ekologie". Ta bude povinná.

V praxi to znamená, že je výrazným způsobem omezena kvalita výuky na školách. Většina předních států v Unii totiž již učí a používá angličtinu podobně jako se kdysi u nás používala němčina, tedy jako "zweite muttersprache". Tedy druhá rodná řeč. V Belgii, Lucembursku, Dánsku atd. se absolventi škol běžně domluví nejméně třemi jazyky.

Dánské a nebo lucemburské děti nejsou výrazně inteligentnější než děti z českých škol. Takže ona obava, že by to některé děti nemusely zvládnout, je obyčejná výmluva. Ony by to děti zvládly, jenže naši pedagogové nikoliv. Většina našich učitelek totiž není schopna se domluvit ani jednou cizí řečí, natož dvěma. Navíc na školách panuje podivné přesvědčení, podporované "odborníky", že v cizím jazyce, abychom jej takzvaně zvládli podle představ pedagogů, musíme znát její gramatiku jako rodilý mluvčí a umět běžně přečíst odborné texty či básně.

Ve skutečnosti jde u většiny žáků škol o to, aby se naučili běžně domluvit, přečíst si základní text a připravit se na další vzdělávání v jazyce, nejlépe jeho používáním a pro vysokoškoláky studiem a pobytem v zahraničí.

V normálním světě nedokáže nemalá část lidí se základním vzděláním přečíst a porozumět většině odborných textů a básní ani ve svém rodném jazyce . To platí na celém světě stejně.

Z lenosti a neschopnosti se pokouší "naše školy" v podstatě nechat děti v používání cizích jazyků alespoň v běžném styku nevzdělané, a tedy ve spojené Evropě němé a hluché. A dobře ovladatelné, což se mnoha pedagogům a politikům líbí. Viz jejich útoky na gymnasia, nesmyslné preference učňovského školství a boj proti soukromým školám.

Náhradu za obtížnou výuku cizích jazyků, kterou jistě naše zasloužilé pedagožky uvítají, bude vyučování "demokracie" a "ekologie". Nevím, jak se učí na škole demokracie. K demokracii se vychovává, ta se neučí! A naše školy jsou všechno jiné, než demokratické instituce.

A "ekologie"? V době, kdy se název vědeckého předmětu, velice vážného a složitého, stal bojovým heslem všech možných aktivistů, lobbistů, pomatenců a nadšenců, kteří místo vědeckých argumentů pořádají happeningy a místo vážných debat se přivazují ke stromům a zamykají si ruce do betonových rour, je předem jasné, že se ona slavná výuka promění ve stejný blábol, který jsme povinně absolvovali my a který se jmenoval "politické ekonomie".

Vsadím milion proti koruně, že výuka demokracie a ekologie bude mít se skutečnou demokracií a ekologií společné to, co měla tzv. "politické ekonomie" s ekonomií. Tedy nic. Jen to bude povinná úlitba novému božstvu "politické korektnosti", tak jako dříve to byla úlitba "reálnému socialismu". Tedy něco, jako bylo povinné křepčení kolem posvátných ohňů. Myslel jsem, že už jsme dál. Ministerstvo školství si myslí, že české, děti jsou hloupé a hlasité opakování všelijakých "pouček" a "pravd" je pro ně daleko lepší.

Pomáhej Pán Bůh našim dětem!


Další články tohoto autora:
Václav Vlk

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku