Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 7.9.2004
Svátek má Regína




  Výběr z vydání
 >PENÍZE.CZ: Je to kartel, není to kartel...
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Ženy v šátcích
 >POLITIKA: O upřímném Stanislavovi
 >SPOLEČNOST: Chodítka
 >SPOLEČNOST: Už bychom měli být mrtví
 >NÁZOR: Úsměvná vzpomínka na léto
 >PENÍZE.CZ: Outsider, nebo favorit?
 >PSÍ PŘÍHODY: Bart není Newton
 >RODINA A PŘÁTELÉ: O babím létě
 >MOBY DICK: Dovolená s otazníky
 >POLITIKA: Také němé tváře protestovaly
 >LÉKAŘSTVÍ: Spolupráce léčitele a lékaře - trend moderní doby
 >POLEMIKA: Kde nejsou viníci, nejsou ani nevinní
 >POLEMIKA: Eurozatykač zpochybňuje právní jistoty občanů
 >POLITIKA: Příběh normal(izač)ního člověka

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Politický cirkus  
 
7.9. Co si myslet o tupoláncích
(eff)

Agentura Crane Colsunting ví o lidech své. Má už svoje triky, jak na ně vyzrát. Hlavně žádné argumenty! Ze všeho ať čiší ta stará dobrá česká domácí pohodla. "Už jsme se dohodli, největší pohodlí je lahvové pivo doma", tak zní česká reklamní obdoba amerického "Vsaď tygra do nádrže".

K pohodě patří i legrace, ale pěkná, česká. Křížovka? Ne, na sociálně demokratické reklamní stránce v Právu nesmí být křížovka. Tam bude "luštěnice", to se čtenáři zasmějí. V luštěnici musí být tajenka. Něco ve smyslu "Alkohol nepatří za volant"? Kdepak. V luštěnici se ptáme, cosi myslet o Tupolánkovi. No ovšem, je "falešný a prázdný", mámo, to je psina, pojď se podívat, to se nasměješ, a podej mi z lednice jedno pivo!

Pokud si někdo myslí, že si cosi cucám z palce, bohužel se mýlí. V sobotu vyšla v právu inzertní příloha, nyní pod názvem Socánek. Ta je v novém duchu předvolební kampaně sociální demokracie, který - jak se dozvídáme - má být agresivní a zesměšňující. Sociální demokracie se vrací ke kořenům. Kdysi jí vyhrál volby Zemanův vulgární humor. Tak teď zkusí být vulgární a zesměšňující bez Zemana.

Ostatně, i občan dostane svůj prostor k zesměšňování a třebas i vulgaritě, když bude chtít. Je těžko se vyvarovat úsměšku při pohledu na tvář JUDr Stanislava Grosse, civějící z billboardů. Budeme se vám dívat do očí, sliboval kdysi Miloš Zeman. Stanislav Gross slibuje upřímnost. Pro výpočet jeho věrolomností se nemusí chodit daleko. A pro smích tudíž taky ne. Jenže, ono na tom nezáleží

Jestli někdo v poslední době ještě pochyboval o pravdivosti teze, že politika je zboží, které se prodává jako každé jiné, přichází o iluze. Můžeme si stokrát říkat, že v míře nevkusu sahá strana na dno. Proč by to neměla dělat! Osazenstvo kavárny Louvre ji volit stejně nebude. Takže do toho! Dobrá zpráva pro voliče, hlásá Socánek. Ne že bude snížen státní dluh, ten snížen nebude. Zpráva zní: Můj manžel je paličák, tak pravila Petra Šlajsová, manželka Václava Šlajse, kandidáta do zastupitelstva v Plzeňském kraji. Kandidát na hejtmana Karlovarského kraje Petr Horský je prezentován jinak. Chce se s námi vsadit, že seskočí padákem z 3000 metrů. Kandidátka na hejtmana Moravskoslezského kraje Hana Nováčková skákat nebude, ale stráví týden v kojeňáku. A další kandidáti? Ti co jsou narozeni ve znamení vah jsou diplomatičtí, pořádní a moderní. Na webové stránce horoskop.cz najdeme varování, že si máme dát pozor na jejich hráčskou vášeň a sympatie k hazardu, nemuselo by to dobře dopadnout. To už v Socánkovi nenajdeme.

V ironii bychom mohli pokračovat, materiálu je dost. Tím však neoddiskutujeme fakt, že politika je zboží, které se prodává stejně, jako prášky na praní a čepice s bambulí. Je to zboží pro masovou spotřebu. Proto je třeba najít společného jmenovatele, vyhovujícího maximálnímu počtu lidí. To je obecně platný imperativ. Všimněte, jak se postupně změnilo slovní vystupování našich politiků. Už se naučili hovořit jednovětně. Nevyjadřují se v myšlenkách, už jenom štěkají slogany. To se zdaleka netýkájen sociálních demokratů. Mistr sloganů je například Miroslav Kalousek a Mirek Topolánek nezůstává za ním pozadu. Vědí, že větu delší než pět slov televize nesnese a taky vědí, že voliče osloví hlavně skrze televizi.

Kampaň míří na voliče, kteří váhají, koho preferovat: socany, komunisty nebo kedlubny na zahrádce. Kedlubny mají trvalou atraktivitu. Teď bude zajímavé, jak na Socánkovu ofenzívu odpoví komunisté. Jistě mají pod palcem nejednu bombu z oboru mediálního balamucení!

Aston




Další články tohoto autora:
(eff)

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku