Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 30.9.2004
Svátek má Jeroným




  Výběr z vydání
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Válka s Německem, 1938
 >MÉDIA: Bouračky a televize
 >SPOLEČNOST: "Paní ministryně, nestrašte lidi"
 >POVÍDKA: Hliníkové pouzdro na svačinu
 >PENÍZE.CZ: Reforma penzí nemusí být hra s nulovým součtem II.
 >TELEKOMUNIKACE: Hrátky s Telecomem
 >SVĚT: Utkání Bush - Kerry se blíží k finiši
 >POVÍDKA: Big Bed
 >PRÁVO: Tisková zpráva ve věci Fiala vs. ČR
 >ARCHITEKTURA: Baba a Kaštan aneb Pozvánka na další Psí vycházku a přednášky
 >POLITIKA: Zavraždíme Vaši dceru
 >HISTORIE: 29. září 1938 - Mnichov
 >PSÍ PŘÍHODY: Bartovi je dnes devět let
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Dnes má startovat SpaceShipOne
 >SVĚT: Na okraj jednání o vstupu Turecka do EU

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Telekomunikace  
 
30.9. TELEKOMUNIKACE: Hrátky s Telecomem
Lydie Junková

Motto:.
Kdo před zlem se plazí, toho zlo zašlápne.
(Staré rčení)

Bylo, nebylo, ale nyní nepochybně jest: velká firma, kolos, kterému stát pomohl k zemi, a jehož představenstvo dozorčí rady si chtělo vyplatit dvě stě milionů korun., k čemuž se v minulých dnech vyjadřoval mj. v ČT ministr financí a s s čímž nesouhlasil ministr informatiky - světe div se, odměn se vzdalo - že by se v nich ozvalo morální vědomí? To určitě! Copak vyvodí Telecom důsledky ze svých podvodů, o kterých již před časem informovala média? A o jakých podvodech že byla řeč? O takových, o kterých, bohužel se značným zpožděním, hovoří tiskový mluvčí Telecomu, pan Crha:
Cituji: "Řešení problematiky podvodných volání (tzv.dialerů), bude hlavním bodem jednání na zasedání představenstva APVTS (Asociace provozovatelů veřejných telekomunikací)…"
Uživatelům, tedy zákazníkům Telecomu, se na účtech objevily částky, které na nich neměly co dělat: byly za údajná (ale neuskutečňovaná) volání do zahraničí, za údajné (ale neuskutečňované) prohlížení stránek, o kterých normální uživatel ani neví - a bůhví, ne-li za ještě jiné výstřelky!
Rozhodně se stalo, že tisíce lidí překvapily účty na několik desítek tisíc, některé snad i na více než sto tisíc korun.
Co měli ti nešťastníci - mezi nimi i důchodci - učinit?
Dejme slovo Sdružení obrany spotřebitelů, které zveřejnilo doporučený postup "pro poškozené přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšeným tarifem". . Hle, zde je pojmenováno jádro pudla .
Čtěme tudíž dále: …V případě zjištění nevědomého přesměrování internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací 900,906, 909 či 976 nebo do zahraničí doporučujeme provedení těchto kroků: uplatnění reklamace…
A dále uvádím stručně: buď máme možnost požádat o odklad platby a individuální řešení v podobě splátkového kalendáře, čímž si ovšem uživatel uzavírá cestu k jiné, byť nejisté možnosti, kterou je o d m í t n u t í ú h r a d y. Operátor bude asi vymáhat úhradu soudní cestou, přičemž není jisté, jak budou soudci posuzovat tyto spory.
K tomu dodávám, že v Německu údajně takovéto spory proběhly a , pokud vím, neúspěšně pro vymáhající firmu - takže tu máme precedens jsme přece v Evropské unii.
Dále: nevyhoví-li operátor podané reklamaci, má účastník, nebo osoba jím zmocněná, možnost uplatnit své námitky u Českého telekomunikačního úřadu. Bližší informace viz na www.dialery.spotrebitele.info

Pro aktivní postup je žádoucí obrátit se na Policii české republiky (vzor trestního oznámení naleznete na uvedené stránce.), nebo na státní zastupitelství.

Takže otázku na závěr: je moudřejší a bezpečnější (!) plazit se před zlem ? Čekat, až nás zašlápne? Což ostatně neplatí pouze v hrátkách s Telecomem, ale má platnost daleko obecnější.


Další články tohoto autora:
Lydie Junková

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku