Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 14.10.2004
Svátek má Agáta




  Výběr z vydání
 >SVĚT: USA není zemí imperialismu
 >SPOLEČNOST: Bože, kéž jsem policajtem...
 >BRNO: Referendum - kdo vlastně zvítězil?
 >NEMOCNICE: Další krok k socialismu
 >POLITIKA: Debilita, jezy na Labi a ranař Foldyna, který to myslí upřímně
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Snížení zvýšení DPH opět slavně zvítězilo. Au!
 >PRÁVO: Zaveďme porotní soudy
 >Z MÉHO PODKROVÍ: Život v podkroví opticky a akusticky
 >KNIHA: Pekingská večeře a běsnění živlů
 >PENÍZE.CZ: Cena práce je (ne)srovnatelná s EU
 >SPORT: Proč nezačne sezóna NHL
 >CHTIP: Výslech zajatce
 >EKONOMIKA: Ceny v české ekonomice klesly
 >KAUZA KOŘISTKA: Tisková zpráva
 >KAUZA KOŘISTKA: Neměl by to být konec

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Zábava  
 
14.10. CHTIP: Výslech zajatce
Chechtavej tygr

Byla vytvořena modelová situace, mělo to učební plán, kodové číslo pro computerové uložení odvozené od čísla kursu, jeho ročníku a použité jednotky atd. atp. Neb šlo o poplatníkovy peníze a armáda samozřejmě je, každá armáda, za prvé úřad. Na rozdíl od zkušeností z té lidové, tahle nelidová mi připadala lepší třeba už proto, že každá tužka, či baterie byla hezky s nápisem PROPERTY OF US ARMY, takže kdokoli by si ji odnesl domů, dával vědět, že ji ukradl a tudíž se domů nenosily.

Díky tomu, že to byli američtí kluci a holky, kteří se sem přihlásili dobrovolně, tak to zase od té chvíle, když to dostalo ono číslo znamenající například, že přichází na řadu v 29. týdnu kursu a zaneseno do učebního plánu, naštěstí už tak moc ouřad nebyl. Pozoruhodné rovněž bylo, že od 1. září 1975, kdy se v ozbrojených silách USA objevily ženy, do prosince téhož roku z ulic Monterey (asi kromě licencovaných call girls) ba i hotelu Don Carlos, vymizely přes své oslavení Steinbeckem, zcela beze stopy kněžky lásky.

SGT Hlebasko Stefanie, naše SP/4 specialistka, vytvořila podle mapy na počitači trojrozměrný model brodu přes řeku Otavu kousek od Velhartic a pověřený pedagog pak k tomu sepsal příběh skládající se z toho, že odvetný úder NATO už dokázal proniknout na území útočníka právě v případě této průzkumné jednotky a zničil pancéřový transportér nepřítele, z něhož pak vytažen zraněný leč živý poručík a podroben jest výslechu, který má za účel získat jakési informace o síle, postavení a úmyslech protivníka. Slovo nepřítel, mimochodem, se nikdy a nikde nesmělo používat, byly to OPFOR, čili oposite forces.

Vyslýchající jednak musí mluvit jazykem těch OPFOR, pak musí rozpoznat, kdy zajatec nemluví pravdu, taktéž nesmí překročit ustanovení Haagských a Ženevských konvencí. Postavení a síla protivníka jsou zaneseny na díle SGT Hlebasko, takže ti přihlížející je znají a mohou výkon vyslýchajících posoudit. Taktéž složení jednotek čs. 10. motomechanizováné divise z Českých Budějovic jest známo, stejně jako čísla jednotek, jež ji posílily. Posuzuje samozřejmě i nadřízený, který je jako NATIVE v roli toho zajatého poručíka.

Dva se ujmou výslechu, zbytek třídy pozoruje, naslouchá a hodnotí.

Takže všichni se snaží, vyslýchající dokáže zajatci, že si vymýšlí jednotku k níž nepatří a jiné věci, vcelku to jde a všichni jsou rádi, že to jde. Zajatce též nutno ošetřit, je totiž raněn, a procvičit si kolem toho patřičný vokabulář.

V této třídě Zelených baretů jsou dvě děvčata, z nichž Kathy je kráska. Kráska irského typu a taktéž typu žena lvice. S bělostnou pletí s prosvítajícími žilkami (něco něhy, něco vášně, znáte ten pocit když krev šumí pod hedvábnou pokožkou?) Hlubokýma modrýma očima, bohatým rusým vlasem (teď má tu záplavu sčesánu do mohutné koruny) a několika rozkošnými pihami na lícních kostech. Nemluvě o poprsí, jež by zbláznilo i kardinála.

Kantor ve třídě, kromě toho, že hraje roli toho zajatce, musí samozřejmě hlídat a držet v činnosti i zbytek. Neb prvou a poslední povinností vyučujícího jest působit na studentsvo tak, aby během vyučování neusnulo.

Tudíž občas ze své role zajatce občas vypadává a klade otázky zda ti vyslýchající učinili vše dobře, případně co neučinili a vzhledem k danným informacím, zda se nechali ošálit a podobně. Do toho si všimne, že krásná Kathy je jaksi mimo provoz, zrak její bloudí snivě v dáli a duch zřejmě taktéž zaměstnán zcela jinými problémy než dokázat, že zajatec kecá. Tudíž ve chvíli, kdy zajatec tvrdí, že už není schopen vypovídat, neb ho bolí rána na noze, otáže se vyučující Kathy, co by tedy v této chvíli jako výslechář udělala ona. Má nějakou ideu?

Správná odpověď by například byla, že by mu podala prášek proti bolesti a přiložila dlahu. Tedy podle scénáře, ale tvůrčím možnostem se meze nekladou a v tom je i půvab tohoto školení. Leč Kathy neodpovídá, zřejmě otázku přeslechla neb pohled její stále kdesi bloudí. Tudíž nutno zopakovat.

"Kathy. Co byste teď udělala se zajatcem?"

Kathy sáhne do své vlasové koruny, cosi povytáhne a zatřepe hlavou, takže po uniformě se jí rozplyne záplava odrážející slunce a projasňující celou třídu, a dost nepřítomně odpoví: "Já bych ho vykleštila."

Naštěstí do toho zvoní.


Další články tohoto autora:
Chechtavej tygr

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku