Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 27.10.2004
Svátek má Šarlota




  Výběr z vydání
 >SPOLEČNOST: Demokracie není názor, ale stav věcí obecných
 >POZNÁMKA: Zdeněk Kořistka - Mrva naší doby
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Chleba jak kolo od vozu
 >FEJETON: Poprava květinky aneb Kdo řeže květy, jakých se dočká plodů
 >PRÁVO: Jak je to s těmi odposlechy
 >PSÍ PŘÍHODY: To je pro havrany, ne pro psy!
 >FEJETON: Pražáci a Brňáci
 >POLITIKA: Ať senát schvaluje deficitní rozpočty
 >KULTURA: Incognito
 >DOKUMENT: Cyklostezky v Praze 7
 >CHTIP: Ženichova pomsta
 >PENÍZE.CZ: Spoření za inflace aneb sundejte růžové brýle
 >POLITIKA: Vzniká evropský nacionalismus?
 >SVĚT: Nové tisíciletí, nové značné starosti
 >SPOLEČNOST: Konečně! (Kam směřuje naše zdravotnictví?)

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
27.10. DOKUMENT: Cyklostezky v Praze 7
(eff)

Radnice z P7 nám poslala dokument z června minulého roku. Svědčí o tom, že aspoň jedna městská část metropole má odvahu k nestandardním řešením.


6. června 2003

Sedmá městská část umožní cyklistům jízdu na nefrekventovaných chodnících a v protisměru některých jednosměrných ulic

Sedmá městská část jako první v Praze umožní cyklistům jízdu po nefrekventovaných chodnících a v protisměru některých jednosměrných ulic. Stane se tak od 1.7.2003, aby cyklisté, řidiči i chodci měli čas tuto změnu zaznamenat během dopravně klidnějšího prázdninového období.

Od začátku prázdnin budou mít cyklisté v Praze 7 na území metropole ojedinělou výjimku - budou moci jezdit na nefrekventovaných chodnících a v protisměru jednosměrných ulic. Vzhledem k tomu, že tato změna bude vyžadovat kázeň nejen cyklistů, ale i řidičů a chodců, bylo zahájení načasováno na 1.7.2003 tak, aby všichni účastníci měli možnost si na tuto změnu zvyknout ještě v době slabšího dopravního provozu. Samotné vyznačení těchto změn bude dokončeno do konce června.

Opatření předcházelo vypracování projektu, na němž se podílel Odbor dopravy Úřadu MČ Praha 7, Policie ČR - Správa hl. m. Prahy a dopravní odborníci Policie ČR Ing. Kpt. Malý a Ing. Kpt. Kotta. Projekt je možné shlédnout na informačním panelu, který je umístěn ve druhém patře radnice u pater-nosteru. "Tato změna se dotkne zejména řidičů a chodců, kteří budou muset na cyklisty brát ohled. Je to v Praze novinka, přesto doufáme, že se ve většině případů setká s pochopením" říká radní Ari Lieberman.

Zavedení tras na nefrekventované chodníky a do protisměru jednosměrných ulic je řešením, jak v Praze 7 trasy pro cyklisty na určitých místech vůbec zavést. Výstavbě cyklotras na Praze 7 totiž brání mnoho důvodů. Kromě toho, že by jejich výstavbu doprovázela řada majetkoprávních a finančních nároků, komplikuje výstavbu především sama poloha "sedmičky". V daném území se totiž nachází zábory území pro stavbu metra a na komunikacích I. třídy není možné uvažovat o úpravách, dokud nebude dobudována či dořešena nadřazená komunikační síť (městské okruhy). Pro území Prahy 7 je také zpracovávána řada urbanistických a dopravních studií, s jejichž realizací se v nejbližší době nepočítá.

Problematickým je při výstavbě stezek i prováděcí předpis, podle něhož musí být pro cyklisty zachován prostor v šířce 1,5 m. Tento parametr se v jiných evropských státech za jistých okolností přizpůsobuje lokálním potřebám. V husté zástavbě Prahy 7 je však kvůli tomuto striktně nastavenému parametru realizace cyklostezek velmi obtížná a je nahrazována cyklistickými trasami.

V současné době je na Praze 7 zhruba osm kilometrů cyklostezek, které jsou tvořeny jednotlivými úseky - trasou v Letenských sadech - Kostelní ulicí a Oveneckou - Královskou oborou (Stromovkou) na Císařský ostrov - v Tróji ulicí Pod Havránkou na hranice s Prahou 8. Započítán je také úsek na pravém břehu Vltavy od mostu Barikádníků k napojení na trasu v ulici Pod Havránkou.




Další články tohoto autora:
(eff)

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku