Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pondělí 10.1.2005
Svátek má Břetislav




  Výběr z vydání
 >ÚVAHA: Svatba na operačním sále
 >USA: Školství ve Spojených státech 2 - Miki na MIT
 >REKLAMA: Carrefour vs. Český sen
 >MÉDIA: Válka o Novu (6.)
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Letos poprvé na Súze
 >VZPOMÍNKA: Zpráva o životě špionky
 >PRÁVO: Kterak chudák holka ke štěstí v neštěstí přišla
 >MROŽOVINY: Bavíme se s Eurotelem
 >PSÍ PŘÍHODY: Optické léto
 >EVROPA: Ústava EU - co s ní?
 >SPOLEČNOST: Proč tolik závisti
 >HISTORIE: Tarnopolský ústup 1917 (2/3)
 >BAJKA: O jezevci aneb Kam vede špatná nálada
 >PENÍZE.CZ: Než pronajmete byt
 >SPOLEČNOST: Znáte Polsko a Poláky?

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Mrožoviny  
 
10.1. MROŽOVINY: Bavíme se s Eurotelem
František Novotný

Každý čtenář asi zná televizní reklamu Eurotelu, kde z nebe padají obrovité "dary", jež mají symbolizovat skvělé služby GO. Tu se krabice s mašlí snese do náruče elegantně oblečenému byznysmenovi, tu roztomilé holčičce, ale nějaké starší paní, pravděpodobně důchodkyni, padne na psa. Zřejmě s fatálními důsledky, neboť marně škube za vodítko. Tento moment se pochopitelně lidem, kteří mají rádi zvířata, nelíbí (nehledě na totálně pohrdavý postoj ke starším lidem, který reklama podprahově imputuje) a Mrožoviny přinášejí zápis jedné e-mailové korespondence mezi stěžovatelkou na tuto reklamu (v originálu s plným jménem a číslem mobilu) a pracovníkem Eurotelu z oddělení péče o zákazníka.

První e-mail stěžovatelky, paní K., byl stručný:
Vážený Eurotele,
nesouhlasím s tím, že v reklamě zabíjíte psy. Možná mě tím donutíte, abych přestala být líná a přešla k jinému operátorovi. S pozdravem,
L. K.

Jako odpověď přišel e-mail pracovníka oddělení péče o zákazníka Eurotelu, pana Š:

Vážená paní K.,
Reaguji na Váš e-mail ze dne 28. 12. 04. Děkujeme Vám za vyjádření Vašeho názoru. Uvedl bych, že se nejednalo o skutečné zabití. Při tvorbě reklam spolupracujeme s externími agenturami. Při jejich tvorbě nedochází k týrání zvířat.
V případě dotazu ohledně služby GO můžete kontaktovat pracovníky Oddělení péče o zákazníka, kteří jsou Vám k dispozici 24 hodi denně na telefonním čísle *88 (pouze z mobilmích telefonů). Volání na tuto linku je na území ČR zdarma. Toto oddělení můžete též kontaktovat z pevné linky, a to na čísle +420267011188 (placená linka) nebo na tel. 800330088 (zelená linka). Informace o službě GO naleznete také na www.mobilgo.cz.
S přáním hezkého dne,
P. Š., Oddělení péče o zákazníka

Toto je přesný přepis, i s tím chybějícím "n" ve slově "hodin". Nechť se v tomto okamžiku čtenář zamyslí, jak by reagoval. Paní K. odpověděla takto:

Vážený pane Š.,
mně přece vůbec nepřišlo na mysl, že by reklamní tvůrci zabíjeli psy při výrobě reklamy (kruší mě, že si tohle vůbec musíme vysvětlovat, pana Chudíka taky nepovažuji za primáře Sovu). Mně vadí, že ve Vaší reklamě je zabití psa prezentováno jako pozitivní sdělení - "Ouvej, mám po psovi, ale od Eurotelu mám balík". To je tedy depka, tohle si vysvětlovat. Je mi taky jasné, že negativní reklama je účinnější, už vůbec skutečnost, že se o tom takhle sáhodlouze vybavuji, leccos naznačí o obratném marketingu. Nicméně Vám osobně přeji do Nového roku vše nejlepší, hlavně hodně zdraví (ať na Vás nic nespadne). S pozdravem L. K.

Poté paní K. svoji korespondenci ukončila a o eventuální odpověď se nezajímala. Tyto Mrožoviny jsou pak pokusem přece jen vyvést Eurotel z jeho bohorovnosti. Ozve se někdo jiný z téhle firmy než cynický pan Š., nebo producent reklamy, která je hnusná, nehumánní a podprahově zaměřená proti starším lidem? A co organizace dozoru nad etikou reklamy?

Psáno v Praze 9. 1. 05


Další články tohoto autora:
František Novotný

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku