Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 9.3.2005
Svátek má Františka




  Výběr z vydání
 >ÚVAHA: Vzestup a pád Stanislava Grosse
 >1968: Odškodňovat by nemělo Česko
 >MÉDIA: Čtvrthodinka nenávisti
 >SPOLEČNOST: Původ korupce v České republice
 >EVROPA: Deset omylů Václava Klause
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Jiné kafe
 >GLOSA: Honička pro šťouraly
 >8. BŘEZEN: Co vlastně máme slavit?
 >PSÍ PŘÍHODY: Ten hnusný flek
 >ÚVAHA: Proč honit pavouky ze starých foliantů?
 >INTERNET: Oběti přesměrování zažalují Český Telecom
 >NÁZOR: Otevřený dopis poslancům Parlamentu ČR
 >HISTORIE: V těžkých dobách (5/20)
 >CHTIP: Alkohol
 >PENÍZE.CZ: Rozměnit? Spíš než v bance, raději v trafice

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Internet  
 
9.3. INTERNET: Oběti přesměrování zažalují Český Telecom
Radek Mokrý

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) požaduje po Českém Telecomu, aby odškodnil své zákazníky, poškozené přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací, a razantním krokem ochránil své uživatele i do budoucna.

Od počátku roku 2003 se na SOS obrátily stovky klientů Českého Telecomu, poškozených nepožadovaným přesměrováním na linky se zvýšenou tarifikací. Stále se ozývají další oběti a dosavadní pokusy domoci se nápravy a odškodnění byly bohužel neúspěšné.

Telecom zřejmě svou nedbalostí nezabránil, a tím připustil, aby došlo k poškození jeho klientů. Jeho zodpovědní pracovníci si měli být vědomi, že v důsledku nedokonalého zabezpečení přístupu na internet vytáčeným připojením a v důsledku nedostatečných technických znalostí samotných klientů je pro zamezení vzniku škody nezbytná důsledná a individuální ochrana. Vzhledem k uvedenému proto SOS nyní jménem poškozených spotřebitelů požaduje po Českém Telecomu:

1) Omluvu poškozeným spotřebitelům, že je neochránil před škodou a komplikacemi spojenými s přesměrováním.

2) Odškodnění všech spotřebitelů poškozených do 20. února 2005 přesměrováním internetu na linky se zvýšenou tarifikací 900, 906, 909 a 976 a do zahraničí, pokud reklamovali vyúčtování služeb, ve výši rozdílu mezi cenou internetového připojení podle jejich cenového programu a vyúčtovanou cenou.

3) Automatické zablokování odchozích hovorů na linky 976, s termínem nejpozději do 30. dubna 2005, na všech telefonních stanicích, jejichž majitelé nezažádají o zrušení tohoto omezení.

"Zejména technicky méně zdatní spotřebitelé jsou podle poznatků našeho sdružení dlouhodobě šizeni vysokými účty za připojení k internetu. Problém nepožadovaného přesměrování na linky se zvýšenou tarifikací v SOS monitorujeme řadu měsíců, a po důkladné analýze nyní předkládáme návrh řešení," uvádí František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS a dodává: "Očekáváme, že vůli ke korektnímu řešení projeví i telekomunikační společnost, která jistě má zájem nadále zůstat důvěryhodným partnerem svých klientů."

Pro zajímavost dodejme, že oběti přesměrování byly již v několika zemích odškodněny, a to například v Rumunsku, Itálii a Irsku.

Vysvětlující materiály najdete na www.dialery.spotrebitele.info/otazky. Bez nich je prý výše uvedená tisková zpráva mezi mnoha internetovými odborníky těžko stravitelná. Tvrdí to alespoň Karel Pavlík z republikového výboru SOS.

Podle materiálů SOS upravil Radek Mokrý




Další články tohoto autora:
Radek Mokrý

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku