Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Sobota 26.3.2005
Svátek má Emanuel




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Premiér je nahý
 >MÉDIA: Dobře vám tak, hoši!
 >PRAHA: Motýli a kraslice - skoro fatamorgána
 >INTERNET: Telecom hraje mrtvého brouka
 >MOBY DICK: Jak jsme to zase (málem) zvojtili
 >Z TISKU: Vztah, svatba, sex a video
 >ÚVAHA: Smrt Ježíše jako naplnění principu práva
 >ZÁBAVA: Večerní kurzy pro muže
 >TISKOVÁ ZPRÁVA: Turnaje v kuličkách 2005
 >SPORT: Tomu se říká věrnost
 >MÉDIA: TV Nova ke schválení Zákona o elektronických komunikacích
 >POLITIKA: Strana, která není
 >VÍKENDOVINY: Jak jsme v našem komunálním podniku podlehli kouzlu počítačů
 >EVROPA: Skandální summit EU
 >GLOSA: Ten dělá to a ta zas tohle

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Internet  
 
26.3. INTERNET: Telecom hraje mrtvého brouka
SOS

Český Telecom neodpověděl na dopis s návrhy Sdružení obrany spotřebitele (SOS), aby vyřešil problémy svých klientů postižených vysokými účty za vytáčené připojení k internetu. SOS proto svůj podnět předalo státním orgánům vykonávajícím dozor nad ochranou spotřebitele.

Na SOS se obrací stále další poškození přesměrováním internetového připojení na linky se zvýšenou tarifikací. A podobně jako u dřívějších obětí jim nezůstává jiná možnost, než mnohatisícový účet uhradit, pokud nechtějí přijít o telefonní linku. Musí se sami potýkat se s dalšími problémy, vyplývajícími z vymáhání sporné částky, ačkoliv Telecom jako smluvní partner poškozených z tohoto připojení inkasoval zisk. Proto SOS oslovilo 7. března 2005 Český telecom otevřeným dopisem s požadavky na řešení situace.

„I když Český Telecom v médiích vyjádřil ochotu iniciovat s naší organizací jednání, neodpověděl v námi požadované čtrnáctidenní lhůtě na dopis, v němž jsme navrhovali možné další kroky,“ řekl František Lobovský, předseda Republikové výboru SOS, a dodal: „Vzhledem k rostoucímu počtu poškozených nepovažujeme takový postoj telekomunikační společnosti za seriozní. Jsme proto nuceni iniciovat další kroky.“

SOS předalo České obchodní inspekci a místně příslušnému živnostenskému úřadu podnět pro možné porušení zákona o ochraně spotřebitele číslo 634/1992 Sb.

Sdružení má za to, že Český Telecom nesplnil svou povinnost a vhodným způsobem neinformoval spotřebitele o rizicích, souvisejících s poskytovanou službou, jak požaduje § 9 zákona o ochraně spotřebitele. Dílčí osvětové aktivity operátora nedokázaly podle SOS oslovit zejména laické uživatele internetu a přimět je k přijetí adekvátních preventivních ochranných opatření.

SOS nadále sbírá informace o jednotlivých případech poškození. Za tímto účelem jsou na internetové adrese www.dialery.spotrebitele.info (Výzva pro poškozené) zveřejněny otázky, umožňující získávat podstatné údaje o celé kauze.

Spotřebitele, kteří zareagují na tuto výzvu a předají svůj e-mail, bude SOS informovat o významných novinkách v této záležitosti.

Podle materiálů SOS připravil Radek Mokrý


Další články tohoto autora:

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku