Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 29.7.2005
Svátek má Marta




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Jak čelit Paroubkově demagogii aneb 63:41
 >PRÁVO: Politické poradenství není dle úřadů práce švarsystém!
 >SVĚT: Válka civilizací a mýtus o mlčící většině
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - Stereokino
 >POLITIKA: Evropa hledá politické vůdce
 >MÉDIA: Hvížďala zneužívá Dostálovo jméno
 >POLITICKÝ CIRKUS: Velké letní mlčení
 >POLITIKA: Vzhůru k volbám! Ale s kým?
 >PRAHA: Tváře?
 >MIMOCHODEM: V kamenném lese
 >PSÍ PŘÍHODY: Vedra uhodila
 >MÉDIA: Procházky minovým polem české žurnalistiky po r. 1989 (Část 2.)
 >POLEMIKA: O úvaze Karla Janyšky
 >ZOO PRAHA: Expozice dikobrazů a restaurace Gaston
 >PENÍZE.CZ: Bez embosované karty na internetu nezaplatíte

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Pražský chodec  
 
29.7. PRAHA: Tváře?
Jiří Wagner

V květnu jsem se zde zmiňoval o odpudivých obrázcích těhotných žen na letenské zdi, o měsíc později pak o snímcích smutného modrého muže umístěných tamtéž. Měsíc se s měsícem sešel a nyní jsou ve výklencích určených kdysi pro komunistickou propagandu další obrazy, tentokrát zvláštních, skoro by se dalo říct pitvorných obličejů pod (zavádějícím) názvem "Tváře ve zdi".

V této "Art Wall Gallery" jsou dnes obrazy, na jejichž vzniku se podílel italský fotograf Alessandro Alimonti a italská umělkyně Mirella Bentivogliová. Jedná se prý o zvětšené fotografie hlav na vršcích sloupů římských chrámů (tzv. hermy), jež jsou zbaveny vousů, vlasů a drahokamů a počítačově upraveny do bezpohlavního tvaru.

Celá tato akce pořádaná Centrem pro současné umění Praha (tato expozice navíc ve spolupráci s Italským kulturním institutem) je jistě zajímavým zpestřením jinak nudné jízdy tramvají či vozem. Ačkoli řidiči se, doufejme, věnují provozu, spolucestující mají jistě o krátkou podívanou postaráno a záleží na každém jednotlivci, jak se k tomuto výtvarnému, počinu postaví a jak jej zaujme. Přiznávám, že mě zaujal, ale spíš negativně, také proto ten otazník v nadpisu - pro takové "obličeje" má čeština daleko přiléhavější výrazy...

Vzhledem k tomu, že u výstavy není (narozdíl od předchozího "smutného modrého muže") žádný název, popis či aspoň jméno tvůrce a po celé Praze jsem nezahlédl jediný propagační leták, obávám se, že kolemjedoucí lidé se na ony "ksichty" musí tvářit udiveně, ne-li přímo vyděšeně.




Další články tohoto autora:
Jiří Wagner

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku