Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 2.8.2005
Svátek má Gustav




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Paroubek změnil vizáž z buldozera na mlátičku
 >USA: Hollywood a posuny tamějšího ideologického vkusu
 >POLITIKA: Pěstujme si české kapitalisty
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Moje dámy jsou na dovolené
 >EKOLOGIE: Rovnější mezi rovnými
 >GLOSA: Nemám rád CzechTek, ale...
 >POLITICKÝ CIRKUS: Případ uprchlého podnikatele
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Tři skandály okolo CzechTeku
 >MÉDIA: Tiskoviny v Británii a terorismus
 >Z MÉHO PODKROVÍ: Zastřelený Brazilec a vražedkyně z Grazu
 >PSÍ PŘÍHODY: Žádné ponocování!
 >ARCHITEKTURA: Kovový záchod na Karláku - nádhera, která už není
 >SVĚT: Jaké jsou jazyky východních národů?
 >ESEJ: O svobodě
 >PENÍZE.CZ: Virtuální karty. To se to pak na internetu platí.

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Média  
 
2.8. MÉDIA: Tiskoviny v Británii a terorismus
Táňa Zajícová

Článek s titulkem Lidé v pyžamu, který vyšel na Psu 24. května, se zabýval pádem amerického reportéra Dana Rathera, hlavy CBS News. Rather uveřejnil falsifikované dokumenty, které měly poškodit presidenta Spojených států v jeho snaze získat opětně Bílý dům. Americká blogosféra odhalila Rathera v rekordním čase 24 hodin.

Podobná situace se nyní odehrává ve Velké Británii. Thé Guardian, britská levicová publikace, zaměstnávala ve své redakci extrémního islamistu. 13. července, poté, co zahynulo v Londýně 55 lidí, Guardian uveřejnil komentář Dilpaziera Aslama, eléva této redakce, který se rozhovořil o čtyřech islamofašistech odpovědných za smrt 55 lidí. V článku se Aslam charakterizoval jako typický mladý muž z Yorkshire, který se příliš neliší od mladých mužů odpovědných za londýnské vraždy. Řekl, že jeho generace není jako generace jejich rodičů a prarodičů a že se nebojí ´dát věci do pohybu´. Ve svém článku též naznačil, že si za mnohonásobně smrti v Londýně mohou Britove sami.

Článek zapadal do typických levicových ohlasů, které se po této tragédii objevily v Guardianu a v Independentu. V tomto momentě opět vystrčila svoji všudy přítomnou hlavu blogosféra. Scott Burgess, Američan pracující v Británii (a tudíž považován za britského bloggera) začal po celé záležitosti jít. Zjistil, že Aslam patří k nelítostně islamofašisticke sektě Hizb Ut Tahrir. Organizace, která je zakázána v Německu, Rusku, Holandsku a v některých arabských zemích. BBC se Hizb Ut Tahrir zabývalo také a zjistilo, že členové této organizace stáli (stojí) před soudem v zemích Evropy a v arabském světě vzhledem rasové nenávisti a násilí proti Židům. BBC také zahrnulo názory britských muslimů, kteří proti této organizací varovali.

V dubnu tohoto roku se tato organizace ocitla na stranách tisku, neboť zorganizovala útok na George Gallowaye, který ve východním Londýně pořádal politickou kampaň. Označila Gallowaye za falešného proroka a vyhrožovala, že bude popraven za odpadlictví. Členové Hizb Ut Tahrir souhlasí s politikou Gallowaye vzhledem k Iráku, ale jsou zásadně proti demokracii. Galloway žádal muslimy o jejich volební hlas a tudíž je žádal, aby se chovali ne-islámsky.

Galloway řekl reportérům: "Říkali, že už pro mě staví šibenici. Děkuji Bohu, že moje dcera zůstala v autě a mohla zavolat policii. Policie mi zachránila život."

Blogger Scott Burgess zjistil, že ještě v červnu minulého roku Aslam, reportér elév Guardianu, pracoval pro magazín, který teroristická sekta Hizb Ut Tahrir vydává. Tento magazín propaguje ´bitvu civilazci´ mezi radikálním islámem a Západem. Základní idea - změnit strukturu a instituce západních státu a ustanovit mezinárodní ´khilafah´ založeném na zákonů ´sharia´. V těchto změnách na tom bude nejhůře (jaké překvapení) Izrael, jak napsal Aslam v jednom že svých článku: "Oheň proti ohni, stát Khilafah proti státu Israel."

Scott Burgess napsal dopis editorovi Guardianu, ve kterém se ho tázal, jestli je mu známo, že jeden z jeho reportérů patří k sektě, kterou sám Guardian nazval ´nejradikálnější skupinou v Británii´.

Guardian Burgesovi neodpověděl. The Independent, konkurent a politický spolucestující Guardianu, ale uveřejnil krátkou zprávu: "Dilpazier Aslam je členem Hizb ut-Tahrir, tato organizace je v této zemí legální. Celou situaci zkoumáme."

Takže ještě jednou, Dilpazier Aslam, islamofašistický politruk, vysílal z jedné z nejvlivnějších britských redakcí a pod její záštitou zcela bez jakýchkoli problémů. Spolupracoval na článcích o terorismu, které Guardian uveřejňoval a o jejichž objektivitě nepochyboval.

Na nátlak ´nových médií´ byl 22. července Dilpazier Aslam z Guardianu propuštěn. Guardian může jen doufat že je Aslam nebude soudit pro rasovou diskriminaci.

O týden později 29.července rezignoval Albert Scardino, exekutivní editor Guardianu. Úspěch britské blogosféry není zcela srovnatelný s pádem Dana Rathera, jehož pozice mu propůjčovala podstatnou moc v americké politické kultuře. Exekutivní editor Guardianu ale není k zahození a jeho odchod pomůže vytvořit nutný katalyzátor k tomu, aby se na sebe klasická média konečně podívala bez klapek na očích. Lze jenom doufat, že ´Nová média´ přispějí k zvýšené kvalitě a odpovědnosti ´Starých médií´.

Krize na obou březích Atlantiku pokračuje.


Další články tohoto autora:
Táňa Zajícová

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku