Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Sobota 20.8.2005
Svátek má Bernard




  Výběr z vydání
 >SVĚT: Je Darwinova teorie evoluce vědecká?
 >EVROPA: Kritizujete EU? Budete mít problémy!
 >POLITIKA: Zeman versus správní řízci
 >MÉDIA: Rada proti rozhlasovému a televiznímu vysílání
 >FOTO: Discovery po přistání
 >POLITICKÝ CIRKUS: Surfování po zmírající vlně
 >BODYPAINTING: Příjemný závěr týdne
 >GLOSA: CzechTek příště raději v CHKO
 >MOBY DICK: Bylo by vhodné určité gesto
 >CHTIP: Pár víkendových
 >POVÍDKA: Disciplína a zdvižená sukně
 >FILOSOFIE: Rakousko-uherské rodiště myšlení
 >ESEJ: O dobru a zlu v člověku (aneb O emocích II)
 >BOTANICKÁ ZAHRADA: Dvakrát z Troje
 >POLITIKA: Bublan si vymýšlí, Husák má obrácené priority

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Média  
 
20.8. MÉDIA: Rada proti rozhlasovému a televiznímu vysílání
Petr Štěpánek

Kdyby podnikatelé pracovali takovým tempem jako někteří úředníci a funkcionáři, nevydělali by si ani na slanou vodu. Výsledkem (ne)činnosti současné Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) v kauze TV3/Galaxie/Kindernay/KTV je černá obrazovka, respektive vypnuté televize TV Praha a TV Hradec Králové. Přitom stačilo málo: vyhovět soudu v jedné jediné formalitě, tedy přizvat vedle Martina Kindernaye jako účastníka správního řízení i firmu KTV, všechny vyslechnout a znovu celou věc (tj. převod licence z fyzické osoby Kindernaye na právnickou osobu RTV Galaxie) rozhodnout. Tato banalita Radě trvá již osm měsíců.

Není se co divit, že při hlemýždím tempu Rady došla poškozenému "majiteli" (GES Holding), který se musel stáhnout do právně nejistého postavení servisní organizace, trpělivost a výrobu programu raději ukončil. Z právního hlediska je zcela evidentní, že za blamáž nese plnou odpovědnost stát, takže bude-li GES svoji ztrátu uplatňovat u soudu, nemůže neuspět.

Co Rada svojí nečinností sleduje? Vkrádají se ta nejtemnější podezření - alespoň u některých radních. Vypadá to totiž, že někteří členové Rady jdou na ruku lucemburské společnosti EMV, která se po vzoru CME snaží rozpoutat s Českou republikou arbitráž a vyinkasovat od daňových poplatníků jednu miliardu korun. Co jiného si myslet o slovech předsedy RRTV Petra Pospíchala, který v rozčilení vmetl do tváře Zdeňku Duspivovi (mému kolegovi z bývalé odvolané Rady a současnému poradci ministryně informatiky), že Rada spor u Ústavního soudu prohrála naschvál.

Psal jsem o téhle kauze v poslední době dvakrát (Vítejte v právním Absurdistánu!, TV3: Česká republika jako arbitrážní Klondike): Podle Ústavního soudu měla být ke správnímu řízení, ve kterém Kindernay (fyzická osoba) převáděl licenci na Kindernaye (právnickou osobu KTV) přizván Kindernay (právnická osoba KTV), aby byl vedle Kindernaye (fyzické osoby) také účastníkem správního řízení. V celém ústavním nálezu (ÚS 547/02) o této absurditě (faktické totožnosti obou stran) ale není ani zmínka. Zástupce Pospíchalovy RRTV tenhle zásadní argument před Ústavním soudem vůbec nepoužil. Byla to jenom neschopnost, nebo záměr? Na základě neuvěřitelného Pospíchalova výroku si závěr může udělat každý sám. Verdikt soudu a vše, co následovalo, lze každopádně hodnotit jako klasické vítězství formy nad obsahem.

Můžeme si o rozhodnutích soudů - i toho ústavního - myslet, co chceme, ale to nic nemění na skutečnosti, že v civilizovaném státě nezbývá než verdikt justice respektovat. Od správního orgánu by ale člověk následně očekával, že vzniklou situaci rychle vyřeší. Ne tak Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Ta vrátila televize TV Praha a TV Hradec Králové Martinu Kindernayovi, který je nechce a na jejich provozování ani nemá prostředky, a toho, kdo si je předtím řádně - dokonce přímo se souhlasem Rady a s posvěcením rejstříkového soudu - koupil, vyšachovala ze hry.

Komu je to ku prospěchu? Divákovi? Právu? Spravedlnosti? Spíš to vypadá, že hlemýždí "nezávislý" regulační orgán kope za ekonomické zájmy někoho třetího. Každopádně výsledkem práce Rady je, že pár desítek lidí je bez práce a diváci v Hradci a v Praze bez místní televize. Neměla by se Rada pro vysílání přejmenovat na Radu proti rozhlasovému a televiznímu vysílání?

P.S.- Dne 10. srpna 2005 Martin Kindernay licenci k vysílání TV Praha a TV Hradec Králové Radě pro rozhlasové a televizní vysílání vrátil. Gratuluji, páni radní!

Petr Štěpánek, 5. 8. 2005, www.petrstepanek.cz




Další články tohoto autora:
Petr Štěpánek

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku