NEVIDITELNÝ PES // EUROPE'S // ZVÍŘETNÍK // BYDLENÍ // EKONOMIKA // VĚDA // SCI-FI // SWNET // BAZAR // PARAGRAF // CoJeCo |
![]() | HLAVNÍ STRÁNKA >> Společnost >> Telekomunikace |
Contactel zásadně nesouhlasí s rozhodnutím vlády o zabezpečení služeb komunikační infrastruktury informačních systémů veřejné správy
Posilování monopolu Českého Telecomu škodí uživatelům a odrazuje investory
Praha, 22. března 2001 - Contactel ostře a naprosto odmítá interpretaci, že pouze Český Telecom je schopen zajistit veřejné správě chod informačních systémů. Podobné vyjádření, které bylo vysloveno v souvislosti s včerejším rozhodnutím vlády bez výběrového řízení udělit zakázku v rozsahu 10 až 25 miliard Kč na pět let dopředu, považuje Contactel za znevážení úlohy vlády, za další důkaz o prorůstání zájmů úředníků ministerstev do komerčních organizací, za urážku našich občanů a voličů a za políček Evropské unii, která jasně a dlouho hovoří o potřebě liberalizovat náš telekomunikační trh.
"V přípravné fázi jsme akceptovali možnost udělit celou zakázku jedné firmě, pokud tato firma vytvoří konsorcium subdodavatelů," řekl Miroslav Řezníček, ředitel Contactelu pro právní a regulační záležitosti. "Spoléhat, že jediný dodavatel má patent na nejlepší a nejlevnější řešení v oboru tak složitém jako jsou internetové, datové a hlasové telekomunikační služby - to je absolutně nemožné a nerozumné."
Contactel se při svém názoru přiklání ke stanovisku vyjádřeném asociací SPIS, která sdružuje 46 největších společností na našem trhu zabývajících se informačními technologiemi. V tomto stanovisku se uvádí, že vládou navrhovaný postup zajištění informačních systémů veřejné správy lze podpořit pouze za podmínky, že bude vytvořena skupina subdodavatelů, která bude projekt realizovat spolu s hlavním dodavatelem (v tomto případě Českým Telecomem).
Argumenty jako "vláda při svém rozhodnutí chtěla zvýšit hodnotu Českého Telecomu pro privatizaci" považuje Contactel za klamavé a krátkozraké upřednostnění letošního rozpočtu proti dlouhodobým zájmům ekonomiky a jejích obyvatel.
Společnost Contactel byla založena v roce 1999 jako společný podnik ČESKÝCH RADIOKOMUNIKACÍ, a.s. a Tele Danmark A/S. Cílem společnosti Contactel je stát se vysoce kvalitním a vyhledávaným telekomunikačním provozovatelem. Do plné liberalizace trhu, kdy se náplň činnosti rozšíří o poskytování dalších hlasových služeb, Contactel postupně uvádí na trh především datové a Internetové služby.
Od června 2000 je Contactel členem prestižní evropské asociace European Foundation for Quality Management.
Počet přístupů na stránku: