Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 9.5.2002
Svátek má Ctibor




  Výběr z vydání
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Koho volit?
 >POLITIKA: Komunisté jdou k válu?
 >POLITIKA: Kteří politici jsou "na odstřel"
 >INTERNET: Jak s internetem do škol
 >VĚDA: Robotizovaný špionážní hmyz už není fantazií
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Den Evropy u Zlatého Anděla
 >PSÍ PŘÍHODY: Korespondenční hlídání
 >UPOZORNĚNÍ: Zelené talíře můžete vyhlížet pouze s ručníkem!
 >TÉMA: O stipendistech
 >Aun Schan Su Ťij propuštěna z domácího vězení
 >PENÍZE: Ostrá munice, nebo slepé náboje?
 >SÁZENÍ: Jak to vlastně ve Sportce chodí
 >ZDRAVÍ: Pyodermie
 >MROŽOVINY: Bitva o konvoj PQ-16
 >NÁZOR: Drogy - problém politiků, nikoliv společnosti

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Internet  
 
9.5. INTERNET: Jak s internetem do škol
Jura Tlach

O školský internet jsem se zajímal v počátcích jeho éry, kdy mladý poslanec Mlynář rozumně mluvil o samotné logice systému. Když vyšlo najevo co se má vlastně dít, přestal "indoš" zajímat všechny, kteří s ním nejsou na jedné ze stran zainteresováni - tedy firmy na jedné a školstvo na druhé.

Za použití prostého selského rozumu je jasné, že hlavním záměrem celého projektu by mělo být připojení právě okrajových škol a školiček, které mají nejbližšího providera v okresním městě (on sám má nepříliš propustnou linku) a do dědinky vede celkem deset telekominických drátů. Tady se o připojení promudruje nejvíc a rozumné řešení prostě není. Školy ve velkých městech jsou na tom neporovnatelně lépe, mohou si dokonce vybírat z několika providerů s drátem či bez něj.

Tady se nabízel největší prostor pro angažovanost úředníků. Státní správa buď již je nebo bude muset co nejdříve být kompletně "zadrátovaná". Kde mají školu, tam mají také zastupitelstvo s kancelářemi, a většinou jsou tyto budovy v dohledu. Propojit tato místa dokáže "zručný elektrikář Pepa".

Plaťte, úředníci, školám rozumně kvalitní připojení (oddělit oba okruhy není technicky problém) a nechte na nich, co vlastně po moderních technologiích chtějí. Samozřejmě, že zájmy technicky orientované střední školy musí být jiné než humanitního gymnázia nebo vesnické jednotřídky!

Net je natolik svobodný prostor, že se v něm dokonce domluví stroje s naprosto odlišnou platformou, odlišné systémy a odlišné programové produkty. Není právě zde ten "zakopaný pes"? Nejsou právě zde ohroženy zájmy Bilových wokýnek? Co když z osvíceného gymnázia vyjde absolvent orientující se v některém unixovém klonu více než jeho vrstevník v MS Office? Vždyť o "kšeft" jde až na prvním místě!

Pokud by takto osvícené úřednictvo zauvažovalo, zbývá jen spolehnout se na podobně osvícené kantory v jednotlivých školách a tam, kde na to nestačí vlastními silami (velmi často jsou nadaní žáci daleko před svými vyučujícími) pomoci konzultací s odborníky - na katerách informatiky se jich najde již před promocí myslím dost.

Jura Tlach


Další články tohoto autora:
Jura Tlach

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: