Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pondělí 17.6.2002
Svátek má Adolf




  Výběr z vydání
 >MEJLEM: Ohlasy a názory na volby 2002
 >MROŽOVINY: Malbruk na vojnu jede
 >ENERGIE: Hlubinná úložiště na jaderné odpady
 >VOLBY: Proč uspěli komunisté
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Dobytkové zase řádili
 >PSÍ PŘÍHODY: Virtuální lov a zasloužená odměna
 >PŘÍBĚH: Nechci žádné výhody.
 >OHLAS TAXI: Jsou i malá města.
 >ÚVAHA: Válku laskominám!
 >FILOSOFIE: Proč se nedá věřit Karlu Marxovi (část 1.)
 >VOLBY: Debakl pravice a Unie Svobody zvláště.... a co dál???
 >Čím se řídily kroky Kavanova úřadu vůči represivním režimům
 >PENÍZE: Jako jehlu v kupce sena
 >POLITIKA: Vejsledek voleb
 >ZAHRADA: Co dělat v červnu (11)

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
17.6. OHLAS TAXI: Jsou i malá města.

Podnikám v taxislužbě již deset let ne však v Praze, Brně či jiné metropoli ale v malém městě čítajícím ca. 10000 stálých obyvatel s nevýrazným turistickým ruchem. Ani trošku se mi nelíbí, že se v médiích probírají stále jenom pražští taxikáři. Ano Praha je pravděpodobně výkladní skříní naší republiky ale proboha „taxíky“ jezdí i v malých městech a městečkách. Jsem smutný s toho, že díky našim pražským „kolegům“ dostává moje profese nálepku „zloděj“, „mafián“ atp.

Můžu říci za sebe, že od začátku mého podnikání tj. roku 1992 se snad každý rok mění podmínky provozování taxislužby a to tak, že se zpřísňují. Mé vozidlo taxislužby musí splňovat všechny podmínky dané zákony a nařízeními stejně jako pražský „taxík“. Podle mého názoru by na malém městě mohli být podmínky pro provozování taxislužby mírnější. Jakékoliv nové nařízení týkající se provozu taxislužby většinou znamená další finanční výdaje či ztrátu času, což nejvíc zatěžuje právě poctivé taxikáře, kteří se snaží udržovat nízké ceny a leckdy musí mít ještě jedno zaměstnání.

Proč musím vydávat každému zákazníkovi stvrzenku když asi 99% zákazníků stvrzenku nechce nebo ji vyloženě odmítá. Taxametr přesto po každé jízdě vytiskne stvrzenku, které se mi v autě hromadí a nakonec je stejně vyhodím. Jinak nás každý rok zvou na kontrolu do okresního města zda máme vše v pořádku. Taxametr, ceníky, polepy, transparent, dokumenty atp. Běda není-li něco v pořádku.

Dále chci napsat něco o cenách. Mám zkušenost z našeho malého města spíš takovou, že než by byl zákazník okraden tak se sveze za podstatně nižší cenu než která je oficiální v rámci konkurenčního boje. V našem městě nejsou ceny nijak regulovány ze strany úřadů a přesto se drží na myslím si pro zákazníka rozumné úrovni. Musím mít pouze ceny, za které jezdím, napsány v ceníku a viditelně umístněny ve vozidle. U nás reguluje ceny opravdu jenom trh.

Používat nějaké „turbo“ je naprosto nemyslitelné a zbytečné ale v poslední době se mně zákazníci pravidelně ptají „Máte turbo?“. Co se na to dá odpovědět, tak říkám „Ano mám … v motoru!“ vlastním totiž turbo diesel.

Jak by se měly problémy s taxislužbou, hlavně v Praze ale potažmo i v celé republice, podle mého názoru řešit? Bylo by dobré stanovit na každé město (území) stanovit maximální počet firem a vozidel které zde mohou provozovat taxislužbu. Důsledně kontrolovat provoz taxislužeb a při opakovaném porušení zákona či nařízení nekompromisně udělovat pokuty a následně i odebírat licence.

Též by mohla být jednotlivá města či regiony zařazena do jedné ze dvou až tří kategorií s tím, že první kategorie by byla nejpřísnější a u dalších kategorií by se nároky na provoz taxislužby snižovaly. V zákoně by byly taxativně vyjmenovány všechny města či oblasti spadajících do vyšších kategorií a všechny ostatní by patřili do kategorie nejnižší.

Pro postupné omezování činností černých taxikářů a pro podporu taxislužeb zejména na malých městech by se mohla vláda dohodnout s největší českou automobilkou a nabídnout taxikářům solidní vůz ,jenž by měl již z výroby jednotnou barvu a veškerou zákonem stanovenou výbavu. Byl-li by tento vůz nabízen taxislužbám za výhodnou cenu, případně na výhodný leasing jistě by se brzy rozšířil po celé republice. Ano již v současné době Škodovka nabízí taxikářské Oktávie ale o cenové dostupnosti těchto vozů se ani zdaleka nedá mluvit. Některé zahraniční automobilky dávají na své vozy určené taxislužbám ca. 15% slevu proč by česká automobilka nemohla nabídnout víc?

Tímto článkem chci hlavně vyjádřit svůj nesouhlas s tím jak média házejí všechny taxikáře do jednoho pytle. Věřte nebo ne ale jsou mezi námi i poctiví, které tato práce baví a dělají ji rádi i když to zrovna moc „nesype“.

taxínek taxinek@quick.cz


Další články tohoto autora:

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: