Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pondělí 29.7.2002
Svátek má Marta




  Výběr z vydání
 >KULTURA: Rusalka v Paříži.
 >OHLAS: Oslava kritického myšlení
 >POLITIKA: Komu věřit? Novinářům nebo politikům?
 >MROŽOVINy: Mistr marin
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Setkání se vzácným člověkem
 >PSÍ PŘÍHODY: Protikocouří pozorovatelna
 >DOPRAVA: Pokrytectví Odborového svazu železničářů a pana Duška zvláště
 >TÝDEN POD PSA: Co se semlelo, umlelo a podemlelo
 >ÚVAHA: Poučili jsme se z Hitlera?
 >PŘÍRODA: Nejsou co jsou
 >POČÍTAČE: Jak zabránit Modré Smrti
 >AFRIKA: Smířlivá politika pro znesvářený kontinent
 >VĚDA: Kam s nimi?
 >PENÍZE: Fondy - čekají nás na podzim novinky?
 >ZDRAVÍ: Roboti mezi námi

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
29.7. DOPRAVA: Pokrytectví Odborového svazu železničářů a pana Duška zvláště
Václav John

OSŽ od roku 90 radikálně brání zaměstnance ČSD (později ČD) a v řadě případů bez ohledu na možnosti organizace.Samozřejmě platí,že odbory mohou chtít cokoliv,ale managment může dát jen to,co je zákonné a možné z hlediska podniku. Hlavně vlivem odborů končila jednotlivá vedení ČD.
V roce 98 po volbách provedla ČSSD ve vrcholovém vedení ČD personální čistku a to v plné shodě s OSŽ. Nevadilo,naopak právě vadilo,že tento managment prováděl v organizaci racionalizaci a tím snižoval ztráty.To dokonce při reálném nárůstu mezd,ovšem při snižování stavu zaměstnanců.
Nastoupilo nové vedení podporované OSŽ,v čele s panem Zeleným (na MDS kryté náměstkem ministra panem Vránou) a začalo plnit program OSŽ.Ten by se dal charakterizovat heslem - udržet maximální zaměstnanost při minimálním zatížení a s maximální mzdou.Poprve od roku 98 ( ale ve shodě komunistickou érou) se program organizace plně shodoval s programem odborů.
Navíc toto vedení ČD zcela změnilo všeobecně platnou strategii jakéhokoliv podniku, že pracuje ve prospěch podniku.Vedení pana Zeleného se vrátilo k běžné komunistické praxi,t.j. pracovat podle zadání a příkazů strany,ať to stojí co to stojí (viz hned první příkaz přidat 100 osobních vlaků).Nakonec se to dalo předpokládat,protože když byla nahoře ODS byli tito pánové členy ODS,když vyhrála ČSSD,stali se jejími příznivci.Ne že bych srovnával,ale existuje typ lidí o kterých se říká,že kdyby přišli Číňané,tak do večera jsou žlutí a druhý den mají šikmé oči.
Plnění takového programu nutně sebou přineslo neskutečný nárůst ztráty v hospodaření ČD a to i přes značný nárůst státních dotací.A je morálně naprosto neomluvitelné,když pan Dušek dnes vystupuje proti vedení ČD,které pomohl dosadit a které prakticky uskutečňuje jeho politiku.
Zároveň je zajímavé ,že velmi radikálně proti nim začal vystupovat po změně stranické příslušnosti ministra a tedy v možném očekávání změn.Ano, je třeba vždy být včas na správné straně.
To samozřejmě nic nemění na faktu,že chybí průhledný a efektivní způsob podpory osobní dopravy a infrastruktury ČD.Ale v jakýchkoliv podmínkách lze hospodařit dobře nebo špatně.
Zvláště dnes se naléhavě ukazuje,že využívat všehoschopných úředníků není dobré.


Další články tohoto autora:
Václav John

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: