Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 6.8.2002
Svátek má Oldřiška




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Program Špidlovy vlády je děsivý
 > ŠAMANOVO DOUPĚ: Sorry, Balvíne, sorry, Rado České televize, sorry, soude
 >POLEMIKA: Mylné úvahy Pavla Švandy
 >FOTOMOMENTKA: Pražský chodec 2 - Neobyčejné místo.
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Hra na kočku a myš
 >PSÍ PŘÍHODY: Divnej chlap
 >EKONOMIKA: Vývoj ekonomiky USA ve tvaru "W" se zvyšuje
 >TELEVIZE: Indexace přinese likvidaci debaty
 >ARCHITEKTURA: Rakety míří k obloze
 >PŘÍBĚH: Spiritrus, aneb všemocný bůh Samohonka
 >POVÍDKA: Poklad
 >PŘÍRODA: Poslouchá kolenem
 >MEJLEM: Dočista jak debilové 2.
 >ŽIVOT: 25 věcí které vaše ženy nikdy nepochopí
 >ZDRAVÍ: Myomy a odejmutí dělohy

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Mejlem  
 
6.8. MEJLEM: Dočista jak debilové 2.
Přišlo mejlem

V Praze se jezdí jinak, o tom se mohou vést dlouhé polemiky, zda lépe či hůře, rychleji, nezpečněji. Vzhledem k základní premise každého řidiče, že ten jeho styl jízdy je ten nejsprávnější a ostatní jsou debilové je ovšem tuto polemiku zbytečné vést. Pro vlastní představu jsem převzal pravidlo, které jsem kdysi kdesi zaslechl - "Pokud si v autě o jiném pomyslíš že je debil, myslí si v tu stejnou chvíli totéž on o tobě". Mě to pomáhá - přestal jsem se rozčilovat.

Ale k věci, jezdíme stejnými ulicemi kolem stejných bouraček a přece NE - "vidím denně bouračku plynoucí z toho, že se podle těchto zásad nejezdí, že vítězí křupanská agresivita" (ne že bych neviděl křupanskou agresivitu). Zato vidím denně bouračku plynoucí z toho, že někomu selhalo něco na autě, které by nikdy neprošlo STK, že někteří řidiči bez ohledu na to zda jezdí rychle nebo pomalu nedodržují základní dopravní předpisy - jízdu na červenou, nedání přednosti, přejíždění plné čáry a jízda v pruzích vůbec, parkování ve druhé a třetí řadě na frekventovaných tazích apod. Tedy přestupky které může dopravní policie velmi jednoduše kontrolovat a tím pádem postihovat. Ale když ono je tak snadné postavit radar a kasírovat neznalé místa měření jako na běžícím páse. A navíc statistiky přece říkají, že nejhlavnější příčinou je rychlá jízda, pokud jí tedy odstraníme bude vše v míru a pokoji probíhat.

Nenechme se zmást. Pokud mi někdo nedá přednost v jízdě, tak příčinou nehody je nedání přednosti v jízdě i když jedu 70. Podle statistického zvážení je však důležité, zda bych to z 50ti ubrzdil. Pokud ano, je za příčinu uvedena rychlá jízda. Logické - pokud bych jel 50 nehoda by se nestala. Ale ona by se nestala ani kdyby ten druhý dal přednost. A ku podivu pokud donutíme lidi sankcemi jezdit 50, těch co nedávají přednost přibude, oni si to totiž dokud neskřípou plechy ani neuvědomí nebezpečnost situace a co mě nejvíc děsí, někteří jsou dokonce přesvědčeni že přednost mají oni, protože jedou rovně (což na Praze 1, kde je většina křižovatek bez dopravních značek, tedy s předností zprava vídám a slíchám často) jenže dle víše citovaného na mé "debile" je reakce zase jen "debile". Nebylo by lepší " pane řidiči víte jakého přestupku jste se dopustil ?". V tomto řípadě bych dpověd "debile" velmi nedoporučoval.

P.S.: Jezdím po praze 20 let a zatím jsem tu neboural a doufám, že to tak zůstane. Je to ale spíš tím, že agresivní blázny sice považuji za nebezpečí, ale daleko víc se bojím a hlídám si odstup od lidí, kteří dělají za volantem všechno možné jen ne to čemu se říká "věnování se řízení", ale to by bylo na další dlouhé povídání.

Mgr. Daniel Lattner


Malá poznámka od Astona:
Pan magistr píše:
Nenechme se zmást. Pokud mi někdo nedá přednost v jízdě, tak příčinou nehody je nedání přednosti v jízdě i když jedu 70. Podle statistického zvážení je však důležité, zda bych to z 50ti ubrzdil. Pokud ano, je za příčinu uvedena rychlá jízda. Logické - pokud bych jel 50 nehoda by se nestala. Ale ona by se nestala ani kdyby ten druhý dal přednost.

To je úvaha na první pohled správná. Na to ale odpovím: já kašlu na příčiny, kašlu na verdikt policejního zkoumání. Já se chci nenabourat. Ikskrát mi debilové nedali přednost. Jenže se snažím rozeznat dopředu, že mi debil nedá přenost. Dívám se na křižovatce - i když mám zelenou a debil má červenou, on mi tam stejně vjede. Jedu na hlavní a stejně se dívám, jestli někdo nevyrazí z vedlejší. Kategorie "kdo za to může" je podle mě zcela scestná. Mě zajímá jediná kategorie: dojet živej. Dívám se lidem na křižovatce do xichtu,z toho se hodně pozná. Já ta auta kolem sebe čtu a odhaduju, co kdo udělá. Každý může udělat chybu, i já je samozřejmě taky dělám (taky jsem párkrát přehlíd přednost, zvlášť podle pravidla pravé ruky, to je v některých místech smrtonosná past, když jedete po "opticky hlavní" a nedáte přednost zprava. Možnost havárie nelze vyloučit, lze ji ale minimalizovat, m.j. postupem výše uvedeným.


Dobry den Astone !

Mam kratkou poznamku k vašim dnešním debilům za volantem. Už dva roky jezdím každé ráno z Proseka do Stodůlek na Vidouli. A opravdu mrkám, s čím se denně v ulicích Prahy setkávám. Když pominu mladý holky, který si ráno cestou do práce dodělávají mejkap a tak plnou pozornost věnují vnitřnímu zrcátku (ovšem správně seštelovanému, aby ukazovalo nejkrásnější tvář na světě) namísto provozu kolem, tak hrůzu mi nahání chování některých jedincnů, pro které zjevně nějaký pravidla silničního provozu neplatí. Podle momentální situace v provozu kolísá rychlostní limit tak od dvaceti do stodvaceti (to všechno ve městě), jízda na červenou nebo po kolejích nebo předjiždění přes plnou je ouplně normiš. A teď co chci vlastně říct - plně souhlasím s vaším postřehem, že ať jedete jakkoliv, tak na celkovou dobu jízdy má momentální rychlost či zrychlení pranepatrný vliv. Podstatná je denní doba, fungující semafory, znalost optimální trasy a to, že někde cestou nekápnete na bottleneck, kde se dva rychlodebili nedohodli, kdo je rychlejší a teď si tam svorně nadávaj u zohýbanejch plechů. Já mám ale ještě jeden postřeh - když se znažím jet dravě, abych byl někde dřív, tak tam dojedu za zhruba stejnou dobu, ale navíc si moje auto podle palubního počítače místo 8 litrů/100 km vezme klidně dvanáct. Takže tam dojedu přibližně za stejnou dobu, ale podtstatně nebezpečnějc, poruším X předpisů a navíc ještě zaplatím o polovinu víc za benzín.

Proč teda vlastně jsou ty závody v Praze tak populární, když maj jen samý nevýhody? Já to nechápu. Vy jo?
Štamgast Radek



Další články tohoto autora:
Přišlo mejlem

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: