Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 20.8.2002
Svátek má Bernard




  Výběr z vydání
 >STATIK RADÍ: Jak poznat jestli dům spadne?
 >ARCHITEKTURA: Zničený archív na Invalidovně nevyčíslitelné hodnoty
 >POVODNĚ: Depka přijde až po týdnech
 >ÚVAHA: Potopa a co všechno s ní souvisí -poručíme větru dešti-
 >TÉMA: Povodňové zpravodajství ČT1, viděno z Německa
 >POVODEŇ: Poděkování našim předkům
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Kdo je vinen?
 >MEJLEM: Povodeň
 >DOPRAVA: Výzvy se míjejí účinkem
 >ZAMYŠLENÍ: Ztratili jsme respekt před přírodou
 >AUSTRÁLIE: Přírodní katastrofy
 >POVODNĚ: Zvíře, nebo člověk?
 >EKONOMIKA: Na zahraničních akciových trzích málo optimismu
 >POVODNĚ: Povodňové úvěry Poštovní spořitelny
 >SPOLEČNOST: Každý ať každého žaluje

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
20.8. DOPRAVA: Výzvy se míjejí účinkem
Jan Maršák

Nejdříve to byly výzvy k evakuaci. Občané některých obcí či částí měst si mysleli, že se jedná o legraci a o cvičení. Evakuaci nebrali vůbec na vědomí. Po příchodu vody bylo třeba zorganizovat nákladné akce k záchraně jejich životů. Přitom samozřejmě docházelo k ohrožení života záchranářů, policistů a dalších.

Nyní jsou vyhlašovány sdělení, aby řidiči nejezdili do centra Prahy či do Prahy vůbec. Média o tom informují (apelují velmi emotivně na řidiče), členové krizových štábů na to upozorňují, dokonce chodí varovné SMS na mobilní telefony. Opět neúčinné. Centrum Prahy postihl totální kolaps (samozřejmě i ostatní města jsou postižena stejným způsobem). Všechny nejdůležitější tepny hlavního města jsou ucpané. Dopravní podniky posílily autobusovou a tramvajovou dopravu. Autobusové linky jezdí poloprázdné. Prázdné ovšem jezdí i automobily, které nyní blokují Prahu. V naprosté většině aut je vidět pouze řidiče, někdy spolujezdce. Tito lidé by totiž do "socky" (hromadné dopravy) snad nesedli.

Když jsou někteří řidiči dotázáni, proč i přes všechny výzvy do automobilu nasedli a přispěli ke kalamitní dopravní situaci, používají nesmyslné výmluvy o úrovni hromadné dopravy. Přitom je to většinou čistá pohodlnost, tak jako obvykle. Zdálo by se, že nyní alespoň trochu ustoupí do pozadí, ale v případě automobilistů: Nikdy! Oni si snad neuvědomují, že touto blokádou možná ohrožují životy obyvatel Prahy v případech nějaké vážnější nehody, která se v těchto dnech může samozřejmě odehrát. Jasně si pak představuji cestu sanitního vozu skrze přecpané centrum. Variant krizových situací je nekonečně.

Dále jsou slyšet nářky na různá dopravní omezení a dlouhé doby, které je nyní třeba trávit v MHD. Přitom automobilisté stojí třeba dvě hodiny v koloně bez možnosti jakéhokoli řešení. Jsou chyceni ve svém vlastním voze a nemohou se hnout. Kdyby alespoň chvíli přemýšleli, museli by dojít ke zjištění, že jsou to oni, kdo fatálně přispívá ke stavu dopravní krize v Praze. Proč nelze nechat alespoň jednou nechat auto doma? Vždyť musí vědět, že další dlouhé týdny se poměry v Praze nebudou zlepšovat. Přesto vyrazí do ulic autem. Nic je neodradí.

Nevím co by v dané chvíli pomohlo. Jenom jsem chtěl napsat, že by možná bylo lepší opravdu zkusit městskou hromadnou dopravu. Možná by bylo lépe. Vlastně píši zase výzvu, která se, ale opět mine účinkem. Pak tedy již jen totální uzavření města pro osobní dopravu.


Další články tohoto autora:
Jan Maršák

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: