Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 22.8.2002
Svátek má Bohuslav




  Výběr z vydání
 >VAROVÁNÍ: Dejte pozor na podvodníky
 >LETECTVÍ: Pád vrtulníku horší leckterého letadla
 >POVODEŇ: Poslanci a povodně
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Praga caput regni aneb Čechy na břehu moře
 >POVODNĚ: Generální štáb a ministerstvo obrany zase selhaly
 >MÉDIA: Lauderova skandální propaganda v Lidových novinách
 >MEJLEM: Povodeň
 >METRO: Názor geologa 2 - tak tím metrem už nepojedu
 >POVODEŇ: Podivné komentáře
 >MOMENTKA: Básník
 >POLITIKA: K neuvěření
 >ŽIVOT: Kdo nevěří, ať tam běží
 >POVODEŇ: Lachtaniáda
 >SRPEN: Balada o roce šedesátém osmém
 >POVODEŇ: Rady k ošetření knih a dokumentů zasažených povodní - Nové informace!!!!!

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
22.8. MEJLEM: Povodeň

!!! doplnit titulek !!! V hrůzách minulých dní zanikla zpráva: "Úředníci přišli o důležitá data".
Nějaký čas jsem pracoval ve finanční sféře jako vedoucí provozu IT a jednou
z mých hlavních povinností bylo vypracování a samozřejmě i testování plánu
pro obnovu provozu po katastrofě (moc se hodil pro moravské pobočky v roce
1997). Je to práce nimravá a protivná, to vím, ale zase to na druhou stranu
není žádná věda (stačí na to i strojní inženýr). A součástí tohoto plánu je
i to, jak se zachází s informační technologíí a s tím nejcennějším co
organizace má. Kupodivu to nejsou peníze nýbrž data.
Je mi to líto pánů statistiků, ale tvrdím, že šlo o sabotáž, navíc ve stavu
nouze (čili válečný trestný čin). Jak může takováto instituce fungovat bez
záchranného plánu? Jak to že nemá zálohovaná data v trezorech na bezpečných
místech? Jak to, že nemá záložní středisko, nebo zajištěný náhradní provoz?
A jak chce tato důstojná organizace chránit např. osobní data ze sčítání
obyvatel, když je nedokáže ochránit před velkou vodou? Jaká je zodpovědnost
ředitele IT, jaká je zodpovědnost řediteli úřadu, jaká je zodpovědnost
parlamentu, vlády?
A ještě se ptám - je takový stav i v ostatních orgánech státní správy (na
ministerstvech, finančních úřadech, ...)?
Argument, že na to nebyly peníze neberu, v takovémto středisku musí na
základní zálohování údajů stačit 1 až 2 mio. Kč a dobrá organizace provozu.
Bože chraň nás před lidmi, kteří nevidí ani za okno své kanceláře. A prosím,
nepište mi, že jsem chytrej a že mám jít radit na lampárnu. Vím, že brečím
na blbém hrobě, ale prostě mi to nedá....

S pozdravem
Ing. Tomáš Volkmer

 


Podle Hospodářských novin z 21.8.2002 podepsal ministr Štromach smlouvu s ČEZ,
že ministerstvo práce a sociálních věcí za téměř 3.5 mlrd. Kč kupuje 15% podíl
v České přenosové soustavě. Údajně byl podíl zakoupen pro potřeby budoucí
sociální pojišťovny. Teď už vím, kam tečou peníze, které nedobrovolně zaplatíme
na sociální pojištění a co to jsou mandatorní výdaje státu způsobující deficit
státního rozpočtu. Kupují se za ně dráty elektrického vedení a odpovídající
místa ve správní a dozorčí radě. Dosud jsem podceňoval vliv elektrických šoků
na řešení sociálních problémů. Již Lenin kladl elektrifikaci na přední místo
státní politiky. Zdeněk Vaněk


VZKAZ PRO ŘIDIČE V PRAZE

Chápu, že i vtéto době může být někdy naprosto nutné jet do centra Prahy autem a dokonce jsem s
obtížemi ochoten pochopit i ty, kteří už zapomněli chodit a netuší, jak vypadá autobus či tramvaj
zevnitř a co znamená zkratka MHD - pro ty na vysvětlení: Jde o _M_ěstskou _H_romadnou _D_opravu, tedy
´hromadu´ či ´socku´, už víte?

Nedokážu ovšem pochopit, proč mnoho z těchto lidí (týká se zřejmě té naznačené druhé kategorie)
nepoužívá to, co by měli nosit v hlavě (IMHO je to snad podmínka k získání řidičského oprávnění),
tedy MOZEK! Proč jste tak sobečtí a bezohlední? Že se zejména v Praze jezdí naprosto bezohledně a
sprostě, je mi známo už dlouho, ale to, co se děje v těchto dnech, opravdu přesahuje snesitelné meze.

Modelová situace č.1: Jedu si hezky po Mariánských hradbách a chci pokračovat doprava do Chotkovy.
Ejhle, nejde to, zavřeno, je tam zátaras a policista. OK, nadjedu si doleva do fronty a čekám, až se
dostanu k diskusi s policistou, zda mne pustí, nebo ne... zde musím podotknout, že více než polovina
vozů odjíždí doleva ke Špejcharu. A kde je pointa? No přece stojím kde - správně, na tramvajových
kolejích. Stačí pár takových debilů a na dlouhé minuty je zablokován průjezd tramvají, které se tam
za tu chvilku stačí nasilážovat - a v nich _stovky_ nasraných cestujících, kteří nadávají na DP a
nikoli na debily, kteří to způsobili. Copak je problém postavit se do zavřeného pruhu a tam si
diskutovat třeba do soudného dne? Zátaras pak objedu za pár sekund...

Modelová situace č. 2: Magistrála u I.P.Pavlova, směr k Hlavnímu nádraží - takový bordel už jsem
dlouho neviděl... Jedu-li po magistrále, pak je mi jedno, zda je na semaforu červená nebo zelená a
hlavně se nacpu do křižovatky, než mi tam vjede jiné hovado z Ječné (či naopak). Že je tam i přechod
pro chodce? Že existují nějaká pravidla silničního provozu, kde je i cosi o tom, že se nemám nacpat
do křižovatky, když nevím, zda ji budu moci opustit? K smíchu, vždyť teď jedu _JÁ_. Výsledek?
Neustále zablokovaná křižovatka a nemožný průjezd tramvají. Reakce cestujících stejná, tramvajáci
jsou kamenní, těm to nakonec může být jedno... Už vůbec nepíšu o tom, kdo všechno jezdí ve vyhrazeném
pruhu pro autobusy. Je mi jasné, že se vždy najdou chytráci, kteří jsou tam první... ale že je jich
tolik?

Podobných míst se najdou desítky, hodně desítek...

Prosím tedy řidiče, kteří z jakýchkoli důvodů jedou do centra Prahy autem - NEBLOKUJTE SVOU
NEZODPOVĚDNOSTÍ MĚSTSKOU HROMADNOU DOPRAVU! Obrátí se to totiž proti Vám! Ti odpovědnější, kteří se k
nutným přesunům opravdu pokusí použít MHD a zjistí, že to nefunguje a zase vlezou do svých plechových
krabiček na kolech a pak nejméně zvýší dopravní zátěž, nestanou-li se z nich rovnou výše zmínění
debilové...

Luboš Rampa

P.S. Rozhodně nepatřím mezi fandy Dopravního podniku, jsem spíše notorický stěžovatel na jejich
´služby´, ale v této době, kdy je metro spláchnuté (tedy v hajzlu), předvádějí až na drobné přehmaty
v prvních dnech opravdu vynikající práci a patří jim za to obrovský dík!




Další články tohoto autora:

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: