Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pondělí 9.9.2002
Svátek má Daniela




  Výběr z vydání
 >IZRAEL: Nutnost nezměnitelné skutečnosti
 >SVĚT: Skončil Summit v Johannesburgu, aneb Pohled očima občana JAR
 >SPOLEČNOST: První dámy - dokončení
 >POLITIKA: Úhrada povodňových škod a daňová reforma nemají být spojovány
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Aby tu motorku neukradli
 >PSÍ PŘÍHODY: Vítání návštěvy
 >ŽIVOT: Jak si alespoň trochu zpříjemnit život
 >NÁZOR: Praha po Povodních aneb pražský magistrát sedící spící
 >POLITIKA: Škromachova medvědí služba absolventům škol
 >POLITIKA: Klaus se nemýlí.
 >NÁZOR: Petra Buzková uplatnila své nezpochybnitelné rodičovské právo
 >RECESE: Lekce ekonomiky
 >PŘÍRODA: Vroucí dramata
 >PENÍZE: Zlato jako investice
 >ZDRAVÍ: Diskuse s obsesemi

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  
 
9.9. NÁZOR: Praha po Povodních aneb pražský magistrát sedící spící
Petr Baubín

Uplynuly už více tři týdny ode dne, kdy se Prahou prohnala povodňová vlna. A město se stále zmítá v dopravní křeči. I o víkendu trvá cesta od Nuselského mostu k Wilsonovu nádraží déle než půl hodiny. Za celou tuto dobu se magistrátní úředníci zmohli jen na bezzubé výzvy, aby občané jezdili auty co nejméně. A tak v době, kdy známí známých výše uvedených úředníků dostávají nejrůznější dopravní výjimky a povolenky k průjezdu, zásobování zvolna kolabuje. A firmy si musí najímat další externí dopravce, čímž paradoxně ještě více zahušťují pražskou dopravu.
Proč se cesta po magistrále v obou směrech mění v mnoha hodinovou kalvárii? Za normálních okolností protínají v tomto směru Prahu čtyři proudy. Po jednom na obou březích Vltavy a dva na magistrále. Pobřežní komunikace jsou uzavřeny a magistrála je v úseku od Wilsonova nádraží po Hlávkův most zúžena na jeden pruh. Katastrofa je hotová. Je ale zvláštní, že když byl opravován most nad křižovatkou u Bulhara bylo možné tuto dopravu vést pod ním ve dvou pruzích. Proč to nejde dnes ani v jednom? Asi to nikoho nenapadlo.
Ostatně není divu. Ještě deset dní po povodních byly na křižovatce Jiráskův most - Hořejší nábřeží (pokračování Strakonické) světla na křižovatce spuštěná a nastavená tak, jako by Jiráskův most byla hlavní komunikace. Výsledkem byly několika kilometrové kolony na Strakonické ulici. Teprve poté, co si někdo konečně uvědomil, že uzavřený most opravdu není tou hlavní dopravní tepnou světla byla vypnuta.
Jak prosté milý Watsone.
Přestavění světelných křižovatek, zavedení objízdných tras vedlejšími ulicemi, pokus o odklonění tranzitní dopravy, urychlené otevření alespoň některých částí komunikací. Nic z toho se neděje a nebo jen tempem hlemýždím.
Nebo snad není magistrát o situaci informován? Popravdě řečeno po zprávách o dvacetileté a padesátileté vodě úst primátora Igora Němce (ODS), kdy každý kdo měl kalkulačku, či sledoval zpravodajství věděl, že voda bude stoletá, by ani nebylo divu.
Tedy vezte páni úředníci, zastupitelé a radní mající své výjimky - Prahou se nedá jezdit. Udělejte s tím něco. Čas kvapí a trpělivost lidí má své meze.


Další články tohoto autora:
Petr Baubín

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: