Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 18.9.2002
Svátek má Kryštof




  Výběr z vydání
 >IZRAEL: Pohyb na palestinské scéně
 >POLITIKA: Ansámbl ze scény !
 >POOHLÉDNUTÍ: Rudá záře nejen nad Kladnem?
 >POLITIKA: Za vládní krizí je boj v ČSSD
 >MROŽOVINY: Chiméra trvale udržitelného rozvoje
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Ze života starého mládence
 >PSÍ PŘÍHODY: Výhoda ježdění na motorce
 >PRAHA: Bohorovný pražský magistrát.
 >POLITIKA: Kotrmelce
 >PŘÍRODA: Mravenci jsou dobří spojenci
 >TÉMA: Špatný je volební systém, ne Marvanová
 >ZE SVĚTA: Kanadské zážitky (17)
 >EKONOMIKA: Ceny dluhopisů vrcholí
 >ŠKOLA: Potřebujeme ministerstvo školství?
 >ZDRAVÍ: Jak odhalit vřed

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
18.9. PRAHA: Bohorovný pražský magistrát.
Václav Vlk

Pražské mosty zůstávají stále zavřené. Článek Ondřeje Neffa na Psu zůstal bez jakékoli odpovědi "odpovědných " úředníků a tak bylo asi radno z věci udělat nějaký závěr. Či, jak se dříve říkalo, poučení.
Obyvatelé Prahy i ti, co musí do hlavního města za prací či za zábavou a rekreací nemají často zrovna nejlepší zkušenosti s pražským magistrátem. Tedy s jeho prací. Například chronická "neschopnost" se jakkoli vypořádat s bandou zlodějů, kteří dělají jak obyčejným taxikářům,tak celé Praze po celém světě ostudu , je jen jednou z ukázek práce magistrátu. Také nezájem udržet střed města na běžné kulturní úrovni je další ukázkou, jak se řídit hlavní město a v něm hlavně Praha 1 nemá. Na místech,kde by měly být vyzdobené a nebo luxusní ochody se prodávají úděsné" hadry" hodné přístavních ulic zemí třetího světa. Chronická a letitá neschopnost jakkoli smysluplně a za spoluúčasti s občany , státními organizacemi a soukromými firmami řešit dopravu v Praze našla své vyvrcholení v době "popovodňové" . V době nejvyšší vody uzavřel pochopitelně krizový štáb všechny pražské mosty. Jenže, voda je dávno pryč a neuvěřitelných 7 pražských mostů je stále uzavřeno ! Aniž by se kdokoli z Magistrátu obtěžoval sdělit 1,5 milionu denních uživatelů pražské dopravy proč ! V tisku probleskují nejasné zprávy o jakýchsi dutinách pod vozovkami, které je nutno najít a opravit. Neoficielně se však povídá, že názor vedení města je takový, že zavření mostů a všechna další "opatření " jsou vlastně "potřebná" protože jinak by se pražská doprava zhroutila. Na otázku, proč a jak by se zhroutila,kdyby normálně fungovalo spojení z Karlova náměstí na Smíchov či spojení po Libeňském mostě , či kdy a zda se otevře například Jiráskův most nikdo neumí a nebo nechce odpovědět.
Nikoho ze zodpovědných , zdá se , nemíní postiženým sdělit, proč a do kdy bude pokračující uzavření pražských mostů paralyzovat pražskou dopravu. Tento stav totiž způsobuje nejen problémy cestujícím, ale přináší obrovské finanční a provozní ztráty všem firmám a organizacím pracujícím na území Prahy i těm,které musí, díky neexistenci skutečného systému dálnic a nebo , ve světě běžného městského obchvatu najezdit denně statisíce zbytečných kilometrů. . Tyto ztráty jdou denně do desítek milionů korun. Navíc se neúměrně zvyšuje zamoření ovzduší v Praze v místech, kde se kumuluje dálková průjezdní doprava téměř z celých Čech . Ta , díky , neschopnosti Magistrátu a obstrukcím "tzv. přátel ekologické dopravy" vede stále Prahou, protože vybudování obchvatu a vnitřního okruhu , běžného v každé metropoli, je u nás "předmětem studií a úvah " . Desetitisíce kamionů , autobusů, osobních i dodávkových vozů se valí přes barrandovský most , stojí v kolonách a smrdí na Letné a v Praze 6. Doprava na Průmyslové se změnila na přesunovací parkování. Dopravní ale i zdravotní situace Prahy začíná být nesnesitelná.
Protesty obyvatel Prahy, divoké diskuse na internetových stránkách , dotazy a kritiku vyřizuje magistrát po svém. Mlčí. Ani Magistrátní úředníci,ani primátor se dodnes neobtěžovali seznámit Pražany a návštěvníky Prahy , proč přesně je ten a ten most uzavřen a co se udělá pro jejich co nejrychlejší zprovoznění .
Brzo již budou komunální volby. A voliči by si měli pamatovat aroganci a přezíravost, s jakou se k nim chovalo vedení města a jeho úředníci.
Doufám, že si primátor Němec a vedení města si nepředstavuje , že uzavření mostů nějakým způsobem "řeší" pražskou dopravu, jak se snaží někteří "zelení" ale i pracovníci magistrátu naznačovat.Představa, že je moderní milionová metropole dopravně obsluhována milionem cyklistů a stovkami starých autobusů ,jako za Maa v Pekingu , jak ji navrhuje jakási "iniciativa" je jen ukázkou další šílenosti, kam až jsme v otázce dopravy dospěli. Pokud nám rychle vedení Prahy nevysvětlí, co se to tady s námi všemi hraje za hru, a proč stále nevíme pravdu o pražských mostech , měli bychom se postarat o to,aby po volbách už odpovídal na naše otázky někdo jiný.


Další články tohoto autora:
Václav Vlk

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: