Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 9.10.2002
Svátek má Štefan




  Výběr z vydání
 >TÉMA: Jak to chodí v EU, aneb už abychom tam byli?
 >POLITIKA: Poučení z krizového vývoje
 >POLITIKA: Komu překáží myšlenkové schéma ODS?
 >GLOSA: Budeme volit nového prezidenta republiky
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Tvář nepřítele
 >PSÍ PŘÍHODY: Je tu podzim
 >TÉMA: Junák a sociální demokracie
 >MROŽOVINY: Jadran na dvakrát
 >MÝTY: Hefaistos - bůh nebo strojař? (1.)
 >ROZPOČET: NKÚ a mrtvé duše ve státním rozpočtu
 >INFO: Metrostav odmítá nařčení.
 >SVĚTOVÉ DĚJINY: Rané formy písma
 >NÁZOR: Rozlišujme rasismus a pokrytectví
 >EKONOMIKA: Co přinese příznivý inflační vývoj
 >ZDRAVÍ: Problémy s nehty

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
9.10. INFO: Metrostav odmítá nařčení.

Metrostav a.s. jednoznačně odmítá odpovědnost za zaplavení pražského metra.

V Praze 7.října2002

V některých médiích byla nepřesně interpretována "Informace pro sdělovací prostředky", kterou vydala dne 4. října Policie České republiky pod názvem "Tým specialistů šetří případ METRO". K problematice zatopení pražské podzemní dráhy Metrostav a.s. sděluje:

1) Hlavní příčinou zatopení metra nebyly destrukce stavební části.

2) Stavba podzemní dráhy sestávala ze dvou součástí: stavební části a technologické části. Metrostav se svými partnery prováděl pouze stavební část.

1) Voda do metra vnikla z povrchu stanicemi Florenc B i C, Křižíkova, Invalidovna, Palmovka a Nádraží Holešovice. V těchto stanicích nezabránily průniku vody do podzemní dráhy tlakové předěly.

1) Pracovníci Metrostav a.s. dosud nepodali vysvětlení Policii České republiky, proto je předčasné spekulovat o případném "nedodržení realizace stavby v souladu s pro-jektem" v diskutovaných místech, která se týkají stavební části metra, a předbíhat tak závěrům vyšetřování. V každém případě však tato místa nebyla příčinou zatopení metra, ale jeho důsledkem, neboť jde o vnitřní konstrukce.

2) Stav metra po vyčerpání vody a prvních průzkumech jednoznačně dokazuje, že jde o stavbu bezpečnou, staticky neporušenou, na rozdíl od řady kolektorů, mostů, komunikací a jiných inženýrských děl.

Pro další informace kontaktujte
Ing. Františka Poláka, tiskového mluvčího Metrostav a.s.
tel: 2667 09 294, fax: 2667 09 185, mobil: 602/612 793
e-mail: polakf@metrostav.cz


Další články tohoto autora:

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: