Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Sobota 26.10.2002
Svátek má Erik




  Výběr z vydání
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Která strana je nejhorší?
 >Gross nebudí před summitem NATO velkou důvěru
 >PENÍZE: Vyplatí se kombinovat hypotéku?
 >HRY: Exigo
 >ZDRAVÍ: Konzumenti vína jsou méně ohroženi tvrdnutím jater
 >POSTŘEH: O volbách
 >ŽE ŽIVOTA: Janko a problémy s rentgenem
 >ZEMĚDĚLSTVÍ: Vlastníci půdy a rolníci: -Venkov unii neodmítne
 >MOSKVA: Islámští teroristé dorazili do Evropy.
 >BURIANOVA KULTURNÍ OZDRAVOVNA aneb HLAS LIDU TROCHU JINAK
 >POLITIKA: Hlas za dres
 >MROŽOVINY: Důležitost pojistky
 >POLITIKA: Příběh S. Husajna aneb Diktátor sluhou NATO (2)
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Nádherně hladká plocha
 >PSÍ PŘÍHODY: Zásluha, která musí být odměněna

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Zábava  
 
26.10. HRY: Exigo
Vilém Vácha

Herní plán hry EXIGO


















Strategicko-logické hry Viléma Váchy
E x i g o

Exigo je desková hra. Exigere v latině znamená dobývat, vyhánět, vymáhat.
Hru hrají 2 hráči, tzv. bílí a černý.
Herní plán je 5x5 polí. Pole C3 je trůn.
Každý z hráčů má na začátku hry 5 vojáků.

Výchozí postavení bílého je A1, B1, C1, D1, E1.
Výchozí postavení černého je A5, B5, C5, D5, E5.

Postup: Hráči se v tazích střídají. Tah nelze vynechat. Během tahu lze táhnout jen jedním hráčovým vojákem. Voják táhne na libovolné‚ volné sousední pole nebo pole sousední obsazené soupeřovým vojákem dle vůle hráče.
Braní se provádí v rámci tahu a to takto: Na poli, kam vstoupí hráčův voják je odstraněn z hracího plánu soupeřův voják a na jeho místo se postaví hráčův voják. Hráčův voják nesmí vstoupit na pole obsazen‚ jiným svým vojákem. Táhnou na pole obsazené soupeřovým vojákem a následně braní není povinné.

Vyhraje ten hráč
a) jehož voják během svého tahu vstoupí a přes celou dobu soupeřova tahu do dalšího hráčova tahu je na trůnu nebo
b) který sebral všechny soupeřovy vojáky nebo
c) jestliže protihráč nemůže nebo odmítne táhnout.

Taktika: Tato a následující hry jsou spíše vhodné pro pochopení hry SIMIK a slouží pro měně náročné. Na těchto hrách lze nacvičit myšlení vedoucí k pochopení a ovládnutí strategie SIMIK. Tato hra obsahuje zaměření na výherní strategii. Klíčovým polem pro celou hru je středové pole. Jeho ovládnutí zaručuje vítězství, proto je pro hráče vhodné soustředit svoji aktivitu na střed hracího pole. Autor hry: Vilém Vácha

Tato hra EXIGO vyšla taky koncem měsíce července 2002 v knize HRY & TESTY NA VOLNÝ ČAS (nakladatelství Ivo Železný s.r.o.).


Další články tohoto autora:
Vilém Vácha

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: