Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 8.1.2003
Svátek má Čestmír




  Výběr z vydání
 >POLEMIKA: Příspěvek ke studiu eurospeaku
 >SPOLEČNOST: Stávka sociálních tramvají
 >POLITIKA: Prezidentská komedie okolo Charty 77
 >TAKY POLITIKA: Dvacet minut Handela aneb chci Nobelovu cenu prosím!
 >PSÍ PŘÍHODY: Že se nestydíš, Barte!
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Zápas s parkovacím automatem
 >POLITIKA: Souboj bezbarvých kandidátů
 >POOHLÉDNUTÍ: Potíže s přeplněnou lodí
 >LIDŠTINY: Stařecká demence a hromadění odpadu
 >OHLAS: Budoucnost ČT - Kontrola nebo miniaturizace
 >MROŽOVINY: Dvě století komunikačních sítí
 >EKONOMIKA: Sníží ČNB úrokové sazby?
 >STUDIE: Proč se vůbec nedá věřit Karlu Marxovi?
 >EKONOMIKA: Aragon versus Lukeš o daních
 >SVĚTOVÉ DĚJINY: Japonsko - expanze

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Média  
 
8.1. OHLAS: Budoucnost ČT - Kontrola nebo miniaturizace
Ivan Jemelka

Vznešený, ale prázdný článek vzletně nazvaný Budoucnost České televize - Respektovaná kulturní instituce zveřejnil na stránkách internetového deníku Neviditelný pes prozatímní ředitel ČT Petr Klimeš.(zde)
Kromě směsky televizního dějepisu a jakési abecedy mediálního marketingu se trpělivý čtenář nedoví nic. Snad jen to, že Klimeš při všech svých starostech pečuje v myšlenkách i o komerční Novu. Prý by se od ní diváci odvrátili, kdyby na zakázku vysílala některé pořady ve "veřejném zájmu". Jediným věcnějším sdělením Klimeše je, že Česká televize je tu od toho, aby pěstovala českou kulturu. "Je až s podivem, že nikdo nezpochybňuje důvody existence Národního divadla, Národní knihovny České republiky, Národního muzea, nebo třeba Národní galerie v Praze, respektive obdobných regionálních institucí," napsal Klimeš jako projev nesouhlasu s textem Ladislava Jakla Česká televize: chaos zrozený z chaosu, jenž se také objevil na Neviditelném psu.
Je až s podivem, že bývalý finanční ředitel ČT neví, že kdyby Národní divadlo, Národní knihovna, Národní muzeum, nebo třeba Národní galerie v Praze, respektive obdobné regionálních instituce měly roční rozpočet ve výši pěti miliard korun, zpochybňoval by jejich existenci kde kdo.
A pokud by měli navíc vliv jako televize, bylo by to s jejich bytím asi opravdu všelijaké. Revoluce, vzpoury i bitvy trochu podobné té "Kavčí" před dvěma lety občas vzplanou i v těchto maličkých pokladničkách české kultury, ale pes po nich neštěkne. Protože, jak ví a proto i napsal Klimeš "většina (občanů) jejich služby téměř nevyužívá".
To o čem se vede řeč, je kontrola nad rozpočtem ČT a jejím vlivem. Jde o hodně veřejných peněz a značnou moc, kterou veřejnost někomu svěřuje. O to se také vedla "televizní válka". Kontrola není dostatečná a jedná se o to, aby byla. Pokud dostatečná nebude, nemá smysl, aby ČT dál existovala. Nebo nemá smysl, aby ČT dál existovala s rozpočtem pěti miliard a odpovídajícím vlivem. Buď uspokojivá veřejná kontrola nebo redukce na velikost Národního divadla, Národní knihovny, Národního muzea, nebo třeba Národní galerie v Praze, respektive obdobných regionálních institucí. Jak je tak hezky vyjmenoval Klimeš ve svém článku. Vyjmenoval, ale jinak netransparentní existenci ČT jen obhajoval.

Ivan Jemelka 3. 1. 2003 jemelka@ceska-media.cz


Další články tohoto autora:
Ivan Jemelka

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: