Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 17.1.2003
Svátek má Drahoslav




  Výběr z vydání
 >BURIANOVA KULTURNÍ OZDRAVOVNA (3)
 >TÉMA: Petr Pithart a jeho vztah k české minulosti
 >TÉMA: Proč Ministr Tvrdík straší občany?
 >SPRAVEDLNOST: Příběhy české justice (3)
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Vynalézání vynalezeného
 >PSÍ PŘÍHODY: Páni zase dělají legraci
 >NÁZOR: Otevřená budoucnost -levých- liberálů
 >NÁZOR: Po prezidentovi Havlovi už jen absurdní divadlo?
 >FEJETON: To byl mač!
 >TÉMA: Podivuhodný T-mobile
 >GLOSA: Pátek třináctého
 >ZE SVĚTA: Jak jsem mohl být tak hloupý !
 >POSTŘEH: O vlaku
 >ÚVAHA: Čas levice?
 >ZDRAVÍ: Proč nás bolí hlava?

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Telekomunikace  
 
17.1. TÉMA: Podivuhodný T-mobile
Jan Hora

Jan Hora, 16. ledna 2003

RadioMobil se rozhodl zvyšovat ceny. Prodělává. Není se čemu divit.

Vlastně nevím, od kdy jsem zákazníkem společnosti RadioMobil. Možná od října roku 2000, kdy jsem doslat služební mobilní telefon. Ač jsem ho nechtěl, vcelku jsem si na něho zvykl, a proto když jsem loni v dubnu měnil zaměstnání, požádal jsem svého zaměstnavatele o převod "svého" čísla ze zaměstnavatele na mne. I stalo se.

Od té doby užívám tarifní program jako soukromá osoba. Netelefonuji příliš, mnou napsané textové zprávy také nedosahují tříciferných hodnot v měsíci, ale svůj telefon mám, používám ho a jsem s ním spokojen.

Telefon. Stařičkou Nokii 5110, které už baterie příliš neslouží, která se sama od sebe čas od času vypne. Začal jsem se tedy dívat kolem sebe - na levné přístroje, protože opravdu nepotřebuji ani nadupaný stroj, ani důkaz společenského postavení. Začal jsem číst různé články, komunikovat s přáteli, kteří mne až to této doby považovali za téměř negramotného.

A do toho jsem dostal nabídku společnosti RadioMobil. Prý - prodloužím-li smlouvu o dva roky, budu moci telefonovat levněji (v mém případě odhaduji kolem 100 Kč za měsíc) nebo si koupit s patřičnou slevou nový přístroj (v závislosti na typu až o 4 000 Kč levnější). K dopisu byl přiložen leták a formulář s mým předtištěným jménem. Zajásal jsem a vybral si - téměř.

Než jsem se odhodlal dojít do prodejny, dorazila ke mně zpráva o zvyšování cen některých služeb RadioMobilu. Mají na to právo, usoudil jsem, všelijaké petice a stávky mi přišly směšné. Staromilsky, ale upřímně, musím konstatovat, že jsem se po mnoho let obešel bez mobilního telefonu a věřím, že bych to dokázal i nyní, byť svůj telefon mám. Zvýšení cen mě od mého úmyslu neodradilo.

A zašel jsem do prodejny s honosným nápisem T-mobile. Příjemný mladík mi nejprve sdělil, že ani jeden ze tří telefonů, o který jsem ho žádal nemají, a že prý mi to stejně může být jedno, protože do akce T-mobile extra se stejně mohu zapojit nejdříve napřesrok.

To mě zarazilo, ale ochotný mladík se dušoval, že je tomu tak, že prý takovýto dopis rozesílala jeho firma všem zákazníkům. Prosím, ale proč s předtištěným formulářem? Nešlo by právě tady ušetřit (jestli má pravdu, tak v řádu milionů!), řekl jsem si, odešel a zavolal na infolinku 4603 z T-mobilu zdarma.

Milá telefonistka (oceňuji, že když mě RadioMobil posílá do prdele, vždy tak činí mile a prostřednictvím příjemných lidí) vše potvrdila a pravila, že jestli se mi něco nelíbí, mohu smlouvu zrušit. Podivil jsem se, ale ocenil dosavadní služby. A otázal se, mohl-li bych konvertovat smlouvu z doby určité na dobu neurčitou, když dochází ze zvýšení všech cen. Telefonistka nechápala. Vždyť se v mém případě zvýší pouze volání do hlasové schránky. Vysvětloval jsem, že je-li nyní toto zahrnuto v ceně ostatních služeb a v budoucnu nebude, aniž by se ostatní služby zlevňovali, znamená to, že jsou dražší. Nechápala. Prý - mojí žádosti vyhovět nemohou, ale ať si písemně požádám v kterékoli prodejně.

I učinil jsem tak. Sympatická prodavačka si ode mne žádost vzala - a odmítla potvrdit převzetí. Prý to se nedělá, prý to nelze. A jestli chci, mohu si svůj dopis odnést.

Neodnesl jsem ho, ale pro jistotu ho poslal ještě e-mailem. Po dvou dnech jsem dostal odpověď. Tedy, odpověď: změnu, kterou požaduji, provést nemohou, a i kdyby mohli, je nutné, abych ji nejpozději dnes doručil buď osobně nebo faxem. O tom, že jsem již písemně žádal, není ve vyjádření ani zmínka. O podivné praktice odmítání potvrdit přijetí dopisu ani zmínka. O nesprávně zaslané nabídce T-mobile extra ani zmínka.

Co nyní?

Nový telefon si koupím jinde, tak, jak jsem chtěl původně. Stávající si ponechám, odblokuji a vložím do něho SIM kartu tarifu Napiš mi konkurenčního operátora Oskar. Měsíční paušál se mi zvýší o 10,50 Kč, ale budu posílat 1 textovou zprávu o 20 haléřů levněji, navíc získám 40 minut měsíčně zdarma hovorné do sítě Oskar. Ušetřím i těm svým známým, kteří mi budou moci posílat textové zprávy z internetu. RadioMobil přide o několik textových zpráv. Vím, nic moc, navíc s sebou budu vláčet dva telefony. Asi tak rok.

Ale to není to hlavní, co si z celé anabase odnáším. Tím je zkušenost. A poznání, kde všude veliký T-mobile má bordel.

Přemýšlím, budu-li mít dost vůle dopátrat se proč T-mobile nepotvrzuje převzetí dopisu a zasílá lidem nabídku, na níž nemají nárok. Asi ano, a pak budu vědět, proč RadioMobil zdražil hovory i mně.


Další články tohoto autora:
Jan Hora

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: