Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 31.1.2003
Svátek má Marika




  Výběr z vydání
 >BURIANOVA KULTURNÍ OZDRAVOVNA (5)
 >OHLAS: Ani Rada ČT mi nemůže dát oprávnění, abych vyhodil bezmála tři milióny oknem
 >FEJETON: Virtuální nezaměstnanost
 >FILM: S prezidentem v pracovně, v ložnici, v kostele
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Pásek ve stylu cesta bez návratu
 >PSÍ PŘÍHODY: Dnes jsem Bartovi přidal do Propeska trochu čerstvého
 >KANADA: Warning! Kuřáci, bojte se!
 >ŠKOLY: Z Havla bude pomůcka
 >GLOSA: Naši vojenští chemici v Kuvajtu chladně a bez emocí.
 >POSTŘEH: O pyžamokošili
 >MEJLEM: Ohlasy a názory na volbu prezidenta
 >MEJLEM: Ohlasy a názory čtenářů
 >ZE ŽIVOTA: Prima den s Oskarem
 >ZDRAVÍ: Pitný režim
 >GLOSA: Protimluvy ministra Sobotky

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Telekomunikace  
 
31.1. ZE ŽIVOTA: Prima den s Oskarem
Zdeněk Smetana

Vážení Oskaři, Vaše GPRS služby nefungují, neb při přenosu delších souborů /nad 500kb/ dochází k zaseknutí a následné ztrátě spojení. Díky této skutečnosti jsem včera prožil následující příběh. Potřeboval jsem odeslat e-mail velikosti cca 1,2Mb. Připomínám, že jsem počítačově gramotný, takže mne Vaši operátoři jen tak technickými termíny neošálí. Začátek vypadal slibně, ale po přenesení cca 700Kb spojení spadlo. Už se mi to několikrát stalo, počkal jsem tedy 10 minut, a odeslal znovu. Tentokrát pouze 200 Kb a katastrofa stejná. Dalších 8 pokusů dopadlo stejně. Mezitím mi přišla SMS, že jsem vyčerpal 75% volací zálohy a bylo mi doporučeno, abych si navýšil volací zálohu. Tu mám 3000 Kč, to není málo, že? Navíc mám aktivovánu službu "volám stále" s paušálem 1000 Kč měsíčně. Po 10 marných pokusech jsem si stejně potřeboval odpočinout, jsem již ve věku očekávaného 1. infarktu / Vaše GPRS mi opravdu hodně zvýšilo šance /, soubor jsem tedy nahrál na disketu, sedl do auta a předal osobně adresátovi. Poté jsem zajel k bankomatu, navýšil volací zálohu o 1000 Kč a přišla mi SMS zpráva o úspěšném provedení. Dodržuji pravidla silničního provozu a během jízdy netelefonuji, to jen na okraj.
Zatím nuda, že? Ovšem 10 minut poté mi přišla SMS, že jsem vyčerpal 100% své volací zálohy a služby sítě Oskar jsou pro mne blokovány. Infarkt mi opět zaklepal na dveře, odjel jsem domů a z jiného telefonu /z toho zablokovaného to samozřejmě nejde/ jsem se dovolal operátora, kterému jsem celý příběh popsal. Bylo mi doporučeno, že pokud mám dojem, že GPRS nefunguje tak, jak má, mohu vyúčtování reklamovat. Prima, to můžu a asi to udělám, neb Vámi inzerované služby mi nebyly poskytnuty, ale především potřebuji telefon používat, tedy ptám se, kdy mi bude odblokován. Příjemný hlas mi sdělil, že patřím k zákazníkům s dobrou platební morálkou a že to bude brzy. Vysvětlil mi, že mám provoláno 3000 Kč, a proto jsem byl vybídnut k navýšení. Navíc mi byla nabídnuta možnost virtuálního navýšení zálohy o 5000 Kč, takže to by ve spojení s mojí již 4000 Kč zálohou mělo zamezit podobné situaci. Toto sdělení mne v cca 14 hodin uklidnilo. Během dne když jsem občas zkusil někomu zavolat, byl jsem přepojen na Oskar linku, kde mi bylo doporučeno, abych si navýšil volací zálohu. Tento stav trvá i dnes v 8 hodin ráno. Po zavolání operátorovi mi další příjemný hlas sdělil, že plně chápe mou situaci a že mu volací záloha 9000 Kč s faktem, že další faktura není dosud splatná / to na můj dotaz, zda bych ji tedy neměl zaplatit předčasně / přijde opravdu dostatečná. Poté jsem byl přepojen na jiný příjemný hlas, který mi sdělil, že mám k dnešnímu dni provoláno již 92% z mé navýšené zálohy, tedy částku cca 8000 Kč, takže mi za této situace rozhodně nebudou Vaše služby poskytovány. Na můj dotaz, zda lze za 10 hodin provolat 5000Kč ze zablokovaného telefonu mi odpověď nepřišla, bylo mi ale asertivně nabídnuto, že pokud si navýším volací zálohu o 3000 Kč, tak mi bude telefon samozřejmě připojen. Tady je na místě poznamenat, že mé faktury dělají každý měsíc cca 1600 Kč. Odjel jsem tedy v 9.30 hod k bankomatu, dle rady navýšil volací zálohu o 3000 Kč a čekám…………………………………………………….

Mezitím ale samozřejmě přemýšlím, co to všechno má znamenat. Po dalších 5 telefonátech mi svítá. Oskar mi bez jakéhokoli předchozího varování převedl službu GPRS na tarif basic, což znamená, že místo 1 hal/Kb mi od 17. Ledna účtuje 40 hal./Kb. Toto informaci jsem se ale nedozvěděl od pracovníků zákaznických služeb, ani od pracovníků reklamačního oddělení. Příjemné asertivní hlasy mi sdělily, že mám počkat až mi pošlou fakturu, tam že uvidím, co mi hodlají účtovat. Nedalo mi to, zajel jsem do prodejny Oskara a bingo!!! Pravda je totiž taková, že byla ukončena promotion akce, která trvala pouze 3 měsíce a je moje chyba, že jsem si nezavedl tarif GPRS Standard, kde bych platil 2,5 hal./Kb.

Znovu se ale vracím na začátek, kde celá causa byla odstartována faktem, že GPRS spojení s Oskarem nefungovalo, když paket 1,2MB jsem byl nucen opakovaně přenášet. Snadno se tedy při ceně 40hal/Kb operátor obohatil o částku cca 6.500,-Kč za službu, kterou neposkytl, respektive poskytl nevyhovujícím způsobem. Druhou stranou mince je fakt, že na toto razantní navýšení za službu jsem měl být včas upozorněn. A že ani pracovníci call centra zákazníkovi nedokáží odpovědět na několikrát položenou otázku, co mohlo způsobit nárůst vyúčtování, to je již další kapitola celého příběhu.

Domnívám se, že počínání Oskara a jeho pracovníků lze hodnotit jako podvod na zákazníkovi, a kladu veřejně otázku:" Vážení Oskaři, děláte si ze mě srandu???"

Váš nespokojený zákazník Ing. Zdeněk Smetana.


Další články tohoto autora:
Zdeněk Smetana

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: