Neviditelný pes  |  Europe's  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 21.2.2003
Svátek má Lenka




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Appeasement a pacifismus vs dopady vojenských zásahů USA
 >BURIANOVA KULTURNÍ OZDRAVOVNA (8)
 >POLITIKA: Krize a krizičky v NATO
 >AMERIKOU: Vzpomínka na Zbiroh (2)
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Závada není na vašem přijímači
 >REAKCE: Proč pokud, pane Pehe?
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Kterak naletět podvodníkům
 >PSÍ PŘÍHODY: Jak havrani louskají ořechy
 >ARMÁDA: Je čas na 6 měsíční vojnu
 >NÁZOR: USA a válka
 >NÁZOR: Říše napoleonská nás od nových hrozeb nezachrání
 >GLOSA: Z bláta do louže, aneb hrůzy prezidentské volby.
 >NÁZOR: Chirac a naše zahraniční politika
 >FEJETON: Záhadný nápis
 >ŠKOLA: Otevřený dopis ministryni školství Petře Buzkové

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Školství  
 
21.2. ŠKOLA: Otevřený dopis ministryni školství Petře Buzkové
Radek Sárközi

Vážená paní ministryně,

Rozhodl jsem se Vám napsat tento otevřený dopis, protože všechny moje předchozí pokusy navázat s Vámi jakoukoliv komunikaci selhaly. V různých médiích opakovaně prohlašujete, že jste ochotna jednat s každým včetně zástupců Učitelského odborového klubu, ale to je lež!

Jako autor výzvy Učitelé, zvedněte hlavu!, kterou podpořilo více než 30 škol, jsem v říjnu kontaktoval Váš sekretariát, ale tisková mluvčí ministerstva mi sdělila, že nemáte na schůzku čas, protože odjíždíte do zahraničí. Usoudil jsem, že se jednou musíte vrátit do Čech, a proto jsem ji požádal, zda by schůzku nedomluvila na pozdější dobu. Ujistila mě, že Vám můj postoj přetlumočí a že se mi znovu ozve. To však neudělala.

Dalším pokusem o kontakt s Vámi byla řada e-mailů, které jsem Vám zaslal nejen já, ale i stovky kolegů, kteří se přihlásili k výzvě Učitelé, zvedněte hlavu! nebo se zúčastnili diskuze o mnou navrženém kariérním řádu pro pedagogické pracovníky. Ani na jeden e-mail jsem nedostal odpověď, což považuji za minimálně neslušné a každopádně alarmující, pokud sedíte ve vládě, která zřídila ministerstvo informatiky.

Poslední pokus, který jsem učinil, byl doporučený dopis, v němž jsem Vás nebo jiného zástupce ministerstva školství pozval na schůzku nespokojených pedagogů 1.2.2003. Ani na něj jsem nedostal žádnou odpověď. Je toto nová komunikační strategie celé vlády nebo jenom Vaše?

Protože Vám adresovaný doporučený dopis obsahoval několik závažných otázek, rozhodl jsem se je zopakovat v tomto otevřeném dopise a očekávám, že na ně veřejně odpovíte, když už se jakémukoliv kontaktu se mnou zásadně vyhýbáte.

1) Proč vlády, ve kterých měla ČSSD většinu, neplní vlastní programové prohlášení z roku 1998, že platy učitelů budou tvořit 130% průměrné mzdy v zemi? 2) Proč povodňové škody hradí především státní zaměstnanci formou nevyplácení 13. a 14. platu v celé výši a opakovaným odkládáním platnosti 16 tarifní platové tabulky? Proč nebyla vypsána rovná povodňová daň, která by se dotkla i podnikatelů a ostatních zaměstnanců? 3) Proč se v plánovaném schodku 111 miliard nenašlo 10 miliard na navýšení platů učitelů, když je školství vládní prioritou číslo jedna? Jaká jiná konkrétní prorůstová opatření jsou z tohoto schodku hrazena, když se na podporu vzdělávání nenašly peníze? 4) Jakou perspektivu nabízí učitelům vláda v tomto roce? Proč by měli věřit jejím novým slibům, když ty staré nesplnila a ani se nepokusila vysvětlit voličům důvody? Proč by měli pedagogové pracovat ve školství za tak žalostných finančních podmínek?

Doufám, že se k problémům v českém školství postavíte čelem a že přestanete v médiích zpochybňovat mé občanské právo veřejně vystoupit, legitimitu Učitelského odborového klubu a legálnost chystané stávky. Připadá mi to nedůstojné Vás i mě. Rozpor mezi Vašimi výroky a činy je tak zásadní, že je musím označit za lži. Myslím, že tím jako ministryně školství nedáváte právě dobrý příklad dětem.

Mgr. Radek Sárközi
Asociace svobodných odborů, Učitelský odborový klub
www.volny.cz/uok



Další články tohoto autora:
Radek Sárközi

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku