Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 29.5.2003
Svátek má Maxmilián




  Výběr z vydání
 >KOSMONAUTIKA: Proč byl Sojuz mimo?
 >MOTOCYKLY: Veteráni na Můstku aneb Čechie - Böhmerland
 >TECHNOMÓDA: Elektrické blondýnky i svalovci
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Vyhoštěný host Ransdorf
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Můj život s rýmou
 >PSÍ PŘÍHODY: Spiritistický stolek
 >ZAJÍMAVOST: O majonéze a tatarské omáčce
 >FEJETON: Hranice porozumění
 >NÁZOR: Spravedlnost je základem státu
 >PENÍZE: Mávnete rukou nad 10 000 korunami?
 >POSTŘEH: O klíčích
 >NÁZOR: Hlas z Úřadu vlády
 >Chtějí vůbec uživatelé v ČR levnější Internet?
 >MEJLEM: Ohlasy a názory čtenářů
 >CHTIP: Vážená pojišťovno

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Mejlem  
 
29.5. MEJLEM: Ohlasy a názory čtenářů

Výzva Radě pro reklamu.

Vládní proeunijní kampaň s heslem „vítejte ve společenství” voličům představuje EU jako společenství sympatických pracovitých lidí, kteří druhé respektují a zjevně s nimi chtějí vycházet v dobrém. Všechno kladné a příjemné. Nabízíme vám dobré zboží, hlásá tato reklama.
Tak jako nedávno, podle iStrategie, nabízel jistý řetezec rychlého občerstvení chutně vyhlížející obloženou žemli, až se sliny sbíhaly.
Skutečné prodávané žemle však vypadaly, podle zklamaných zákazníků, podstatně méně šťavnatě, než jak reklama slibovala.
Stížnosti spořebitelů etická komise pro reklamu té země prošetřila, provedla spotřebitelský test a došla k závěru, že určité nesrovnalosti mezi vyobrazením zboží v reklamě a skutečným zbožím existují. Již toto zjištění mělo za následek zákaz pokračování kampaně.
Spotřebitelé v ČR si mohli již několikrát porovnat reklamní a skutečnou podobu „vítání ve společenství“. Francouzský president J. Chirac provedl pro kandidátské země spotřebitelský test dostatečně prokazující rozpory mezi reklamní kampaní a realitou. Slibotechnická kampaň vesele běží dál.

Vzhledem k tomu, že kampaň připravily vybrané agentury zdarma, nejde tedy údajně o peníze, ani prestiž agentur, ty se činí podle zadání zákazníka, ale o důvěryhodnost samoregulačních orgánů reklamní branže.

Kampaň byla navíc prezentována jako informační a co vláda předvádí, je propaganda. Ministerstvo zahraničí, do jehož agendy kampaň spadá, se ústy J. Adamcové, která to má na Zamini na starosti, už ani nenamáhá předstírat, že chce všestranně informovat.

Vyzývám Radu pro reklamu, ať se k tomu vyjádří a nečeká, až dostane oficiální stížnost na klamavost kampaně.

M. Wein


Další články tohoto autora:

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku