Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 10.6.2003
Svátek má Gita




  Výběr z vydání
 >TÉMA - EU: Vstup do Evropské unie je nejen v zájmu mladých lidí, ale i seniorů
 >TÉMA - EU: Proč by ODS neměla podpořit vstup ČR do EU
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Konec pochyb - ANO Evropské unii!
 >TÉMA - EU: Otázky euroskeptiků
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Policajte, co teď s tím?
 >PSÍ PŘÍHODY: Poplach - jedlý pes na obzoru!
 >TÉMA - EU: Proč nechci do EU.
 >ARCHITELTURA: FATUL- Vzorky 02/03
 >IRÁK: Když dva dělají totéž...
 >INFO: Ministr informatiky Mlynář poslal nejenom IT do kotelny
 >DOPRAVA: Reportáž psaná na obláčku aneb Dokument o blbosti lidské
 >UNIE: Test vstupu do Evropské unie (EU)
 >POLITIKA: Záchrana loutkostrany
 >NÁZOR: Vzhůru do stávky!
 >EKONOMIKA: Americké akciové trhy přerušily medvědí trend

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
10.6. DOPRAVA: Reportáž psaná na obláčku aneb Dokument o blbosti lidské
Petr Vileta

Splnil se mi sen, poprvé v životě jsem letěl letadlem. Mno letadlem, letadélkem, přímo motorovým větroněm. Pro ty, co o tom nemají představu, motorový větroň vypadá ze strany takhle:
Klikni pro zvětšení (49 kB)

a ze předu takhle:
Klikni pro zvětšení (42 kB)

Tak jsem si říkal, že když se teď zase začíná občas v TV mluvit o dálnicích, tak že pro čtenáře NP udělám reportáž o plzeňském obchvatu. Mimochodem, nedávno jsem slyšel o něm mluvit jako o plzeňském záchvatu, myšleno zřejmě amoku, tropického to šílenství. Tak jsem si vypůjčil tikitální foťák, naložil pilota a vyrazili jsme na letiště Aeroklubu Plasy.

Nasoukal jsem se do kabiny a usadil se tak, abych nevadil. Byl to totiž instruktážní letoun, který má dvojí řízení a samozřejmě nesmíte kopat kolenem do kniplu nebo se opírat nohama do pedálů, to by se pilot mohl naštvat a pekně s tím seknout o zem :-) Ale to jsem odbočil.

Takže jsme odstartovali. Tedy řeknu vám, je to nádherný pocit - letět. Sice tam sedíte jako opice na brusu, je tam horko a děsný kravál, ale je to nádhera. Kdybych náhodou někdy nečekaně zbohatl, koupím si letadlo, alespoň takový malinký, malilinkatý, ultralight. Ono se dnes už nechá pořídit za méně peněz, než Škoda Superb. Jenže to už jsem zase odbočil, tak zpět.

Odstartovali jsme nad dálnici od Rozvadova. Ta vede až k Plzni a tam takhle pěkně končí (asi uprostřed obrázku)
Klikni pro zvětšení (29 kB)
Je vidět, že už se na stavbě pokračuje, zaplať Pán Bůh, tedy zaplať Příroda, tedy vlastně zaplať daňový poplatníku... ale to je jedno. Hlavně že se pokračuje.

Tady se dokonce budují nějaká odpočívadla
Klikni pro zvětšení (26 kB)
No a tady to končí definitivně před pověstným vrchem Valík
Klikni pro zvětšení (27 kB)
Že tam žádný vrch nevidíte, no já taky ne. On to vlastně ani není vrch, spíš takový vršek, vršíček, edémek, jak by řekl pan Werich. Jenže tam má kdosi chatu, tak tam dálnice vést nesmí, neboť by přišel o rekreaci. Ale protože tam má chatu také někdo jiný, který o ni nijak nestojí, ale zato by rád za hodně peněz nechal vykoupit svů pozemek, tak tam dálnice vést musí. Čert se v tom vyznej. Takže tam nakonec dálnice povede, ke spokojenosti jedněch a nelibosti druhých, ale tunelem, ke spokojenosti druhých a nelibosti těch prvních. Ono totiž netřeba vykupovat pozemek, který jest podvrtán, dalo by se říci podtunelován (prosím neplést s vytunelován, to je jiná písnička).
A tady je detail na budoucí tunel, jakési tunelové embryo
Klikni pro zvětšení (35 kB)

Tenhle záběr je hodně nekvalitní, protože se na plexisklu kabiny zrcadlí všechno možné a je tam i kus vrtule, ale lepší záběr z téhle části nemám.
Klikni pro zvětšení (32 kB)
To jsme už naletěli nad část obchvatu, kde současná silnice vede směrem na Nepomuk a dále České Budějovice. Zde je další snímek z větší blízkosti
Klikni pro zvětšení (48 kB)

Takové to kulaté, asi uprostřed záběru, je kruhový objezd. Tedy zparchantělý kruhový objezd. Má šíleně malý poloměr a i s osobním autem to nejde projet rychleji, než 25-30 km/hod a máte co kroutit volantem. Rozhodně bych ho nechtěl projiždět s kamionem, to se snad ani vytočit nedá. Tady máte větší detail toho kruháku (po plzeňsku, ale také už jsem slyšel název kolotoč).
Klikni pro zvětšení (51 kB)
Předpokládám, že původní silnice na Nepomuk zůstane zachována, jak vypadá i ze záběru a jsem jen zvědav, kolik tam bude mrtvých. Je to podobná past, jako Barandovský most v Praze.

No představte si, že jedete v noci od Budějovic, kalíte si to něco kolem stovky, silně ignorantské nátury i víc, ladně projedete nadjezd nad silnicí (v horní části obrázku už je část vidět), znovu přišlápnete plyn a najednou 30 metrů před vámi kruhák! Předpokládám totiž, že pojedete na potkávací světla.
Kdyby alespoň byl uprostřed trávník, tak by se to dalo v nouzi proletět rovně, ale ona je tam z dřevěných kůlů taková ohrada a uprostřed ní je navršena taková asi metr vysoká boule. Takže pokud se pokusíte udržet na silnici a zatočíte řekněme v šedesátce (něco jste už ubrzdili), tak se docela určitě převrátíte na bok. Pokud leknutím ztuhnete a pojedete rovně, tak narazíte čelně do hromady zeminy vyztužené po okraji dřevěnou ohradou. Efekt stejný, jako při čelním nárazu do zdi.
Jeden můj známý má na tohle takovu průpovídku, říkává: "Tomuhle géniovi bych chtěl potřást rukou, abych mu ji mohl utrhout už u ramene a on nemohl takovouhle hovadinu už nikdy nakreslit!".

Ostatně tady u nás v Plzni ty kruhové objezdy budou asi nějaká nová móda, protože vznikají v podstatě na všech výjezdech z města. A to nejen tam, vznikají dokonce i v takových těch "pěších zónách", kam sice autem vjet můžete, ale je tam rychlost omezena na 20 km/hod a na každých 50 metrech je litinový nebo dlážděný zpomalovací "hrb". Už jsem také narazil na "kruhový objezd" o vnějším průměru 9 metrů! Ano, vozovka je široká 3,5 metru, to je 2x3,5 máme 7 metrů a na vnitřní kruh zbývají celé 2 metry! Krokoval jsem to, neboť mě takováto rarita velmi zaujala.

Ale vraťme se na dálnici. Takhle pěkně si to štrádujete od Prahy
Klikni pro zvětšení (33 kB)
a takhle to najednou končí
Klikni pro zvětšení (25 kB)
Že byste rádi hezky rovně, přímo na Rozvadov? Zapoměňte! Pěkně doprava, do Plzně, přes celé město a spoustu semaforů. Ale i tady na tom posledním záběru je vidět, že se pokračuje. Ještě před pár měsíci to končilo úplně v polích, prostě asfalt a najednou oranice.

Na závěr chci poděkovat pilotu, panu Miloši Puldovi, že mě "svezl" letadlem a také panu M, jenž si sice nepřeje být jmenován, ale laskavě mi zapůjčil tikitální fotoaparát, na který jsem se já sám ještě nezmohl.

(Na každý obrázek je možné klinkout pro jeho zvětšení. Žádný z velkých obrázků nepřesahuje velikost 51kb.)

Petr Vileta, balík z Plzně




Další články tohoto autora:
Petr Vileta

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku