Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 4.7.2003
Svátek má Prokop




  Výběr z vydání
 >ZAMYŠLENÍ: Kdo propadá u maturitních zkoušek
 >VÍKENDOVINY: Na obzoru plachta bílá - jsou to uši krokodýla! 4.
 >NÁZOR: Proč by měl být se smířením kříž?
 >MÉDIA: Televize sobě
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Drobný úlet s tramvajenkou
 >PSÍ PŘÍHODY: Pes a psaní SMS zpráv
 >TÉMA: Střední vrstva? Zaplaťe si alespoň půlku nezaměstnaného!
 >NÁZOR: Život jako ve psí boudě.
 >SVĚT: Tráva bývá vždy zelenější někde jinde
 >Z CEST: Abberatio ictus - aneb smutné konce dobrých skutků
 >PRAHA: Máme si na nekoncepční řešení v MHD začít zvykat?
 >PROHLÁŠENÍ: Ředitelka dovedla Speciální mateřskou školu do krize
 >PENÍZE: Úvěrový registr slaví narozeniny
 >POSTŘEH: O létající ženě
 >CHTIP: Dopis milovaným rodičům

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Pražský chodec  
 
4.7. PRAHA: Máme si na nekoncepční řešení v MHD začít zvykat?
Eva Kucová

Může mi někdo sdělit, proč u tramvajových linek číslo 5 byl odstraněn druhý vůz? Tramvaj nejezdila nikdy natolik prázdná, aby dva vozy byly nevyužité. Nyní je situace taková, že v parném létě se v jednom voze tramvajové linky č. 5 přepravují nejen každodenní cestující do zaměstnání, ale také početné hloučky turistů s batohy. Možná to v dopravních podnicích nevědí, ale počet ubytovacích zařízení v Praze 3 se během několika posledních let hojně rozrostl. Možná si právě takhle úředníci dopravního podniku předtavují zlepšování služeb veřejnosti. Na cestující si vzpomenou nejspíš až s "naléhavou potřebou" dalšího zdražování jízdného. Na veřejnou dopravu v Praze mají monopol, tak co by jim mohlo zabránit přestat se k nám, "ubohým" cestujícím, chovat arogantně.
Argument, že například třeba linka číslo 14 jezdí také pouze s jedním vozem, neobstojí. Tato tramvaj z větší části kopíruje trasu metra a trasa linky č. 14 je navíc obsazena mnoha dalšími spoji MHD, takže v tomto případě může být jeden vůz zcela postačující, plně obsazen je totiž jen zcela výjimečně. Zde lze tedy objektivně uznat, že nasazení jednoho vozu je postačující a možná i ekonomické řešení.
Na druhé straně existují tramvajové linky, například 39 a 23, které jezdí s dvěma vozy a přitom je v nich většinou k vidění maximálně 10 cestujících (často v obou vozech dohromady!). Tyto spoje zase mě připadají nevyužité! Zde přece musí evidentně jít o ztrátový provoz - tady ekonomické hledisko neplatí? Proč se někdy používají k rozhodnutí tak odlišná kritéria? A ví někdo vůbec jaká? Je v pražské dopravě zaměstnán někdo, kdo ještě nepostrádá zdravý rozum a logické myšlení? Přimlouvám se, aby mu dána příležitost dopravní situaci v pražské MHD řešit.
Stále se volá po ekologické dopravě, která by měla zplešit katastrofální ovzduší v hlavním městě. Opravdu si dopravní podnik myslí, že svým nekompetním a nekoncepčním řešením v MHD k tomu přispívá?
Možná je problém v nás, cestujících. Třeba bysme si už konečně měli místo věčného a zbytečného stěžování začít na nedostatky v pražské MHD zvykat!

MgA. Eva Kucová




Další články tohoto autora:
Eva Kucová

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku