Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 13.8.2003
Svátek má Alena




  Výběr z vydání
 >LÉTO: Teploty v Železném Brodě 11.8.2003
 >MROŽOVINY: Raketou k raketě
 >ŽIVOT: Soudruh K. aneb prasečí emigrace
 >PRAHA: Auto na Václaváku a na jeřábu
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Přirozením do nádrže ještě jednou
 >PSÍ PŘÍHODY: Astronomické fiasko
 >POVODNĚ: Hučí voda po lučinách?
 >ZAMYŠLENÍ: Ekonomika a předpisy:
 >EKONOMIKA: Dnešní aukce st. dluhopisu určí další směr
 >PRÁVO: Proč by z nás Hitler měl radost?
 >GLOSA: Osudový omyl velvyslance Stapletona
 >PRÁVO: Opět o myslivosti - ústavní stížnost na špatný zákon je podána
 >PENÍZE: Nevěřte bankéřům, ne vždy mluví pravdu
 >POSTŘEH: O vodácích (3)
 >CHTIP: Dopis mužů všem ženám

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Zábava  
 
13.8. PRAHA: Auto na Václaváku a na jeřábu
Jiří Wagner

Procházeli jsme se před pár dny s mými kanadskými přáteli M&M (= Milan + Marion Vosáhlovi) po Praze a naše první zastávka směřovala ke kiosku u "Koně" na Václavském náměstí, kde jsme si velice pochutnali na pečené klobáse - zejména M&M si lebedili, takové (sprosté) pochutiny se v Kanadě nevedou a dovézt si je tam člověk nesmí.

Po občerstvení jsme pomalu kráčeli směrem dolů a protože bylo vedro, M&M neodolali, aby si nedali jako zákusek zmrzlinu. Jak tak spokojeně lízali své mražené příděly, zahleděl jsem se na druhou stranu náměstí na dům, v němž kdysi sídlila redakce deníku Svobodné slovo. Barák je v rekonstrukci a tak jsem jej pohledem jen přelétl a zaregistroval na něm nějakou obří reklamu. Po chvíli jsem se k obrázku vrátil a viděl tam nějaké auto. Pozornější zkoumání mi ale prozradilo, že obrovské auto, škodovku, tahají nahoru jeřábem a z oken baráku na to čumí hromada lidí!

Na dálku blbě vidím, takže jsem si hned neuvědomil, jak se tvůrcům billboardu podařilo nachytat mě na švestkách. Samozřejmě tam nikdo nic jeřábem netahal a z okna na to nikdo nevejral! To jen iluze vytvořená mistrovským obrazem a dotvořená mým chabým zrakem a fantazií ve mně vzbudila dojem, že se tam opravdu něco děje. Nicméně takto vtipně pojatou reklamu jsem neviděl už dlouho. Naposledy snad na vltavském nábřeží, kde byl (a dosud je, jenže už zpotvořený) obraz chlapa padajícího ze žebříku. Pikantní na obraze je, že chlap na něm vůbec není! To jen nedokončená věta s rozmazaným posledním písmenem divákovi jasně říká, že šikula se na žebři neudržel a sletěl kamsi dolů.

Proti takovým reklamám nic nenamítám, zejména když (jako na Václaváku) zakrývají otlučenou fasádu. Víc mě vadí obrázky zdemolovaných aut a těl zakrytých plachtou, které nám tak často ukazuje televize poté, co se nešťastník rozmlátí o billboard hned vedle silnice. Neodpustím si vzpomínku na Kanadu - tam je taková smrtelně nebezpečná reklama striktně zakázaná a podél silnic jsou navíc ještě bezpečnostní zóny, kam se dá s autem zaletět a přečkat vše při troše štěstí zcela bez úhony - jak na těle, tak na autě.




Další články tohoto autora:
Jiří Wagner

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku