Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Sobota 30.8.2003
Svátek má Vladěna




  Výběr z vydání
 >OUTAGE: Ententyky, dva špalíky
 >VÍKENDOVINY: Na obzoru plachta bílá - jsou to uši krokodýla! 11.
 >DOPRAVA:České dráhy pokračují v tápání ode zdi ke zdi
 >MOBY DICK: Procesy směřující k zefektivnění Českých Textáren
 >PRÁVO:-): Zákon blbosti
 >ŠKOLY: Stávkujte za privatizaci a deregulaci, ne za vyšší platy
 >SVĚT: Jak Židé kradli v Egyptě hrnce a financovali Hitlera
 >SPOLEČNOST: Zájem a nezájem
 >LIDŠTINY: Dobytek.
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Umíme dělat silnice?
 >PSÍ PŘÍHODY: Pes pro Laru Croft
 >POLITIKA: Strana zelených shodila další zátěž, jiné ji táhnou ke dnu dál
 >NÁZOR: Stěžuje si Pehe sám na sebe?
 >NÁZOR: Svobodu pro odpůrce svobody
 >PENÍZE: Kolik stojí běžný účet

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Doprava  
 
30.8. DOPRAVA:České dráhy pokračují v tápání ode zdi ke zdi
Igor Jeřábek

Od 1. října České dráhy opět mění tarif a ceny.
Po "létě plném slev" se České dráhy rozhodly, že už bylo dost obrazu vstřícného dopravce a přistupují k úpravám nově koncipované a mezi cestujícími rychle si oblibu získávající skupinové slevy.
Tato sleva od 1. července, na rozdíl od minulosti, fungovala tak, že jakákoli skupina dvou až patnácti lidí (třeba i lidé, kteří se náhodně potkali na nádraží) se stejným startem a cílem mohla získat zvýhodněné jízdné a to v té formě, že pouze první člověk ve skupině platil plné zákaznické jízdné, všichni další platili polovinu. K využití této slevy nebylo potřeba ani vlastnit slavnou Kartu Z, která pro časté měnění jejich podmínek proslula mezi zákazníky pod přezdívkou "Karta Zajíc". Všechno jasné, logické, lehce pochopitelné a uživatelsky příjemné.
Od 1. října tato sleva bude fungovat tak, že první DVA cestující zaplatí plné jízdné, další jen polovinu. To povede k tomu, že pro babičky s vnoučaty a podobné skupiny zákazníků, mající nárok na jiné slevy, tato sleva vlastně nebude slevou ale přirážkou.
Největším paradoxem je, že autorem této úpravy je pracovník, který předchozí slevu drtivě kritizoval za to, že mírně, pouze v některých dnech a ve specifických případech, znevýhodňovala tuto cílovou skupinu zákazníků. Teď se toto znevýhodnění mění na ještě horší.
České dráhy tuto úpravu zdůvodňují tím, že příliš rozsáhlou nabídkou slev došlo i při nárůstu počtu cestujících k poklesu tržeb. Zda zaměstnávají za tímto účelem jasnovidce, není známo. Seriózně vyhodnotit dopad nabídky po dvou měsících jejího fungování, prakticky bez jakékoliv propagace a v doprovodu neustálých změn, není totiž možné.




Další články tohoto autora:
Igor Jeřábek

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku