Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Čtvrtek 4.9.2003
Svátek má Jindřiška




  Výběr z vydání
 >ZAMYŠLENÍ Z FLORIDY: Uniforma dělá chlapa
 >TÉMA: Odborářská antireforma ovlivňuje i zpátečnické poslance ČSSD.
 >PIVO A PRIVATIZACE: Zlodějna za bílého dne
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Právo vítězí!
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Umění reklamovati
 >PSÍ PŘÍHODY: Pes v garáži
 >AFÉRA: O co jde kolem půd na Praze 1 - díl druhý
 >DOPRAVA: Není tomu tak
 >VESMÍR: Jak je to s tím asteroidem QQ47?
 >POSTŘEH: O marmeládě a EU
 >MÉDIA: Stará rada, nová rada,dobrá rada, špatná rada….
 >ZE ŽIVOTA : Kdo z koho ?!
 >MEJLEM: Ohlasy a názory čtenářů
 >PENÍZE: Chceš změnit banku? Tak zaplať!
 >CHTIP: Vojenský zběh

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Náš rybník  
 
4.9. PIVO A PRIVATIZACE: Zlodějna za bílého dne
JITA Splítková

Ano, zlodějna, jinak se vládou plánovaná privatizace pivovaru Budvar v Českých Budějovicích nedá nazvat. A ještě k tomu zpoza rohu si už neomaleně mne ruce americký Anheuser-Busch a těší se, že konečně v nefér klání vyřídí svého konkurenta a bude moci klidně prodávat a vydávat za pivo Budweiser ty své splašky. I méně chápavému člověku je totiž jasné, že právě firmě Anheuser-Busch naše zlatá vláda (a kdoví kdo ještě) chce Budvar prodat a co bude následovat, si opět dovede představit i člověk bez fantazie - bude to totální likvidace Budvaru, (jak to vypadá s jinými, v minulosti velice úspěšnými firmami, prodanými americkým, či jiným konkurentům, to už víme - namátkou Liazka, Tatra Kopřivnice, Aero…). Protože, jak se zbavíme dobrého konkurenta? Prostě ho, když můžeme, koupíme, a zlikvidujeme. A kdo to tady umožní? A co za to, v tomto případě od AnheuserBusche, dostane? Tato informace by byla zajímavá. Vše velice smrdí korupcí.

Jak vlastně spor malého Budvaru a kolosu Anheuser-Busch vznikl?

V Českých Budějovicích se pivo vaří už od jejich založení po roce 1265 a Anheuser-Busch nesnáší naše českobudějovické pivovary (tehdy byly dva) od počátků vývozu jejich piva do Severní Ameriky čili od roku 1906. (Jen pro pořádek první americký pivovar byl založen v roce 1612 v dnešním New Yorku, tehdy to byl Nový Amsterodam)
23. července 1907, koncern Anheuser-Busch ukradl těmto našim pivovarům značku - nechal si pro území USA poprvé na sebe zaregistrovat obchodní označení Budweiser Beer. Budějovický měšťanský pivovar proti tomuto kroku okamžitě protestoval, k protestu se připojil i Český akciový pivovar a Američané po velkém údivu, co si to ti malí dovolují, byli donuceni k jednání. O tom, že se jim moc jednat s našimi pivovary nechtělo svědčí i fakt, že k němu došlo až v roce 1911 s výsledkem, že budějovické pivovary se nevzdaly svého označení Original Budweiser Bier, které jim náleželo jako označení místa původu piva, dostaly i finanční vyrovnání za tichý souhlas s americkou registrací Budweiser Beer.
Toto ovšem nebyl konec soudních pří o značku našeho piva - tyto pře se od roku 1911, kdy byla ta první, neustále opakují až dodneška. Naštěstí ve světě ctí právo a náš Budvar vyhrává jednu známko-právní při za druhou po celém světě.
Historie piva v Českých Budějovicích
http://www.pivovary.ic.cz/historie/budejovice.htm

Kdo od nás chce Budvar prodat?
Mareš je vehementně pro prodej pivovaru Budvar (hovořil o tom v rádiu Frekvence 1). Vicepremiér a šéf US-DEU Petr Mareš, je podle mnohých divná postava , kterou zvou i vlastizrádcem. Tento jeho další čin by o tomto jeho charakterovém kazu svědčil.
Dalším, kdo chce za každou cenu prodat, je Milan Urban, ministr průmyslu.
Proti privatizaci se rozhodně staví ministr zemědělství Jaroslav Palas, stejně jako vedení podniku. A petiční akci proti zamýšlené privatizaci národního podniku Budějovický Budvar zahájili na výstavě Země živitelka obyvatelé jižních Čech. Iniciátoři petice uvádějí tři důvody, proč nechtějí Budvar privatizovat: 1. Není nic špatného na tom, když stát něco vlastní, 2. cena Budvaru není navíc v tuto chvíli ještě konečná a roste s každým vyhraným soudním sporem o značku ve světě, 3. ministr průmyslu Urban se netajil tím, že je třeba zalátat díry v rozpočtu na rok 2004.
Účetní hodnota Budvaru je okolo tří miliard korun. Jeho prodej včetně prodeje práv k ochranným známkám by mohl státu podle některých odhadů vynést sumičku okolo 13 miliard korun. Co to je, když Budvar je vysoce rentabilní podnik a nehrozí mu krach? Ty stržené miliardy Mareš, Špidla company rozfofrují během chvíle a Budvar také bude v trapu. Krávy, která pravidelně dává mlíko se zbavuje jen hospodář - eufemisticky řečeno - s těžkými poruchami synapsí.




JITA - Osobní webový projekt zaměřený na vědu a umění: FUTUROLOGIE



Další články tohoto autora:
JITA Splítková

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku