Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pondělí 15.9.2003
Svátek má Jolana




  Výběr z vydání
 >ŽIVOT: Proč existuje Linka důvěry Diakonie?
 >SPOLEČNOST: Jak jsme na tom s patenty
 >PRAŽSKÝ CHODEC: Dostaveníčko s Marsem
 >FEJETON: O šikanách
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Jak jsme natáčeli film o zombivcích
 >PSÍ PŘÍHODY: Pramálo decentní hostitel
 >LOĎSTVO: Nebyl jenom Kursk (3)
 >SPORT: Kdo vyhrál fotbalový zápas roku? Sponzoři!
 >NÁZOR: Dojdou k rozumu?
 >MÉDIA: Pospíchal už nikam nepospíchá
 >PENÍZE: Spořit s jistotou se (ne)vyplatí
 >NÁZOR: Budeme pokračovat ve zločinnosti?
 >MEJLEM: Ohlasy a názory čtenářů
 >STORY:Francie pohřbila své mrtvé, ke kterým se nikdo nehlásil
 >REAKCE: (mediální) Vřískot 2

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  >>  Pražský chodec  
 
15.9. ŽIVOT: Proč existuje Linka důvěry Diakonie?
Jarmila Čierná

Proč existuje Linka důvěry Diakonie? A proč jsme vyhlásili sbírku na její podporu?
Linka důvěry Diakonie je na telefonním čísle 222 51 40 40 k dispozici každý všední den od 9 do 22 hodin. Smyslem její existence je pomoc lidem a je určena pro občany, kteří se dostali do krize. Příčiny krizí mohou být různé:
· ztráta někoho či něčeho významného /zdraví, partnera, zaměstnání, smyslu života apod./
· nutnost volby mezi variantami /zůstat v nespokojeném manželství, nebo se rozvést?, opustit manžela, nebo žít stále s jeho výhrůžkami?, být svobodnou matkou - nebo jít na interrupci?, jít do domova důchodců, kam se mi nechce, i když bych zároveň rád uvolnil byt pro mladé? atd./
· ale také změna zaběhlého způsobu života /např. odchod do penze, odchod dospělých dětí z rodiny, přestěhování, sžívání novomanželů, narození prvního dítěte apod./

V krizi se každý většinou snaží zmobilizovat své síly, aby své trápení řešil. Buď sám, nebo s pomocí svých lidí, kterým důvěřuje. Má-li nějaké opory ve své blízkosti, pak je to s jeho prognózou lepší. Ale někdy ani to nestačí. Protože některé krize mohou vztahy s našimi nejbližšími naopak ohrožovat či zatěžovat. Pro většinu lidí pak nebývá jednoduché obrátit se na nějakou instituci. Je důležité a cenné, když se toho člověk odváží.

Náš "typický klient":
* Člověk v krizi - ten, kdo se ocitl v těžké situaci, vyzkoušel všechna dosud osvědčená řešení situace a nic z toho nepomohlo. Často jsme jeho prvním kontaktem s "pomáhající profesí". Někdy pomůže samotný hovor s linkou k úspěšnému zvládnutí situace, nalezení řešení, které klient dříve neviděl, v jiných případech se na naší lince klient dozví, kam se se svým problémem obrátit.
* Osamělý člověk, který si nemá s kým popovídat o svých starostech ani radostech, buď žije sám, nebo ostatní členové rodiny přicházejí až večer.
* Člověk, který žije s nemocí, naučil se svou situaci zvládat. Někdy však dojde ke zhoršení stavu, nebo má prostě těžký den a potřebuje povzbuzení.

Linka důvěry Diakonie funguje již 8 let a slouží na ní pracovníci vyškolení pro práci na krizovém telefonu. Pracoviště Linky důvěry Diakonie je držitelem bonusu kvality České asociace pracovníků linek důvěry. Kromě krizové pomoci - totožné s jinými linkami důvěry - mohou volající s pracovníky na ní hovořit o svých problémech v duchovní oblasti, o smyslu života, o beznaději, o východisku z krize.

Co očekávám od veřejné sbírky ve prospěch Linky důvěry Diakonie.
Byla bych ráda, kdyby se nám během veřejné sbírky podařilo lidem sdělit
· že jsou mezi námi lidé, kteří mají pocit, že si sáhli na dno, jsou "v úzkých", prožívají bolest, nemoc, někoho blízkého ztratili, jsou v ohrožení, uvažují o konci života
· že v takových situacích mají mít možnost zatelefonovat na linku důvěry
· že pro některé potřebné je to přijatelnější než vyhledat odbornou pomoc osobně - jít do krizového centra
· že do takové situace se může dostat každý z nás, i když si leckdo řekne "mně se to nemůže nikdy stát". Nikdo nejsme imunní.
· že s pracovníkem linky se může podělit o jakoukoliv starost a vždycky bude vyslyšen
· že získané finance pomohou další provoz udržet, případně rozšířit
Jarmila Čierná




Další články tohoto autora:
Jarmila Čierná

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku