Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 24.10.2003
Svátek má Nina




  Výběr z vydání
 >KOMENTÁŘ: Amerika - mýty a skutečnost
 >FEJETON: Neplacení daní v demokracii
 >POLITIKA: Jak politici mohou ovlivňovat média
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - Žvejkačky
 >PSÍ PŘÍHODY: Noc stvořená pro vraždu
 >VÍKENDOVINY: Na obzoru plachta bílá - jsou to uši krokodýla!
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Za plotem
 >PRAHA: Žofín - rok po povodni
 >GLOSA: Okrajová, ale pozitivní zpráva
 >PENÍZE: Atraktivita za každou cenu?
 >MEJLEM: Několik vtipů
 >TÉMA: Nebezpeční psi - mediální bublina nebo realita?
 >FILM: Potopte Bismarcka!
 >LIDŠTINY: Násilí a sex vůkol kolem aneb je dnešní umění hnijící mrtvola?
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Není doktor jako doktor

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Zábava  
 
24.10. GLOSA: Okrajová, ale pozitivní zpráva
Václav John

V době, kdy jsou mediálně zajímavé hlavně negativní zprávy, a to z jakéhokoliv oboru, přináším jednu malou pozitivní zprávu. Je to sice jen z oboru pohostinství a reklamy, ale přece jen.

Občas, ale s jistou pravidelností, navštěvuji za účelem jídla a jeho zapití pivnici Budvarka v Malém pivovaru, samozřejmě v městě výroby tohoto světoznámého piva. Z nedostatku jiné činnosti, než jen již deklarované, během návštěvy sleduji cvrkot. Ten je značný, protože hospodu navštěvují jak domácí, tak cizí hosté. Z cizích, kromě obvyklých Rakušanů a Němců, dominují Japonci. Jídlo je velmi dobré. To vše samozřejmě není nic neobvyklého, neobvyklé je, že personál se chová ke všem hostům stejně dobře, a tím myslím opravdu stejně dobře, jak při obsluze, tak při placení. Již několikrát jsem viděl jak Japonci laškovali s personálem i ostatními hosty, a to je u nich velmi nezvyklé.

Takže platí solidnost ke všem. Bohužel to u nás to není zatím vždy běžné, především v Praze. Protože si myslím, že takových případů je více, svědčí to o našem přibližování k normální Evropě.

A teď k té reklamě. Již zmíněný známý pivovar provádí řadu reklamních kampaní, stejně jako všichni ostatní někdy vtipnou, někdy méně vtipnou. V současné době rozšiřuje jeden tip papírových tácků s různými nápisy. V nich popisuje kvalitu svého piva a snaží se ho propagovat u všech možných i nemožných skupin lidí.

Základ je ve zdůraznění některé z ingrediencí, s pěkně a odborně vypadajícím latinským názvem, používané při výrobě. Třeba pro ženy mimořádně jemnou chuť žateckého chmelu (Humulus lupulus), pro muže zdravý moravský ječmen (Hordeum vulgaris), pro ty co mají obavy z vysokého obsahu cukru zdůrazní, že jejich speciální kvasinky (Saccharomyces cerevisiae uvarum) zapříčiňují jeho menší obsah než je u piv obvyklé. Pro všechny pak vliv vody z velmi hlubokých artézkých studní. Když nic jiného, je čtení těchto tácků zábavné.

Proti běžné reklamě je to výrazně lepší. Kéž by se inspirovaly agentury propagující, alespoň pro televize, dle důrazu asi nejzákladnější a nepotřebnější výrobek pro polovinu lidstva. Hádejte co to je, také vás napadly vložky?

Poznámka: Nebyl jsem, nejsem, a nebudu agent nějakého pivovaru. Naopak mám rád pivo řady značek.



Další články tohoto autora:
Václav John

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku