Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 4.11.2003
Svátek má Karel




  Výběr z vydání
 >INFORMATIKA: Ministr informatiky Mlynář zrušil kontrolu ISVS
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Proč nemohou být čeští Němci odškodněni prostřednictvím Česko-německého fondu budoucnosti
 >ARCHITEKTURA: Třetí Psí výprava, aneb od Čepičky k Müllerovi
 >FRANCIE: Jak jsem hledal most
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Jak bylo na Dušičky
 >PSÍ PŘÍHODY: Psaní s psí pomocí bylo pod psa
 >MÉDIA: Literárky zabíjejí literaturu
 >POLITIKA: Promarněné státní svátky
 >POLITIKA: Bezradní lidovci
 >SVĚT: Pirátství (1)
 >EKONOMIKA: Pozitivní výhled pro akciové trhy láká další investory
 >GLOSA: Údajný německo-polský prezidentský dopis, nebo deklarace, a ČR
 >ZE ŽIVOTA: Proč se Citi Bance přezdívá CiNti Bank (III)
 >POVÍDKA: O väzení
 >PENÍZE: Investujte na sekeru

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Ekonomika  
 
4.11. ZE ŽIVOTA: Proč se Citi Bance přezdívá CiNti Bank (III)
Petr Samohejl

kapitola třetí
Citibank - poslední dějství?

Zdálo by se, že těchto nejapností na pokračování už bylo dost, že? Ale asi také cítíte, že "seriálu" (viz předchozí díly Proč se Citibance přezdévá CiNtibank a Citibank - kde levá ruka neví co dělá pravá) mistrně rozehraném Citibankou ve stylu komunální satiry socialistického realismu a tepající drobné nešvary ve státně řízeném sektoru služeb, něco chybí. Máte pravdu.
22. února, shodou okolností na mé jmeniny, okolo sedmé hodiny večerní zazvonil telefon a ve sluchátku se ozvalo: "Dobrý den tady Citibanka, divize kreditních karet, u telefonu Petra Krajníková" (od určité doby si jména ihned zapisuji). "Na základě údajů od našeho obchodního partnera, marketingové agentury Schober, jste byl naším oddělením vyhodnocen jako potenciální zákazník pro produkt kreditních karet…" Jdu do kolen… Ta Citibank má ale smysl pro mistrné načasování dramatického okamžiku, že?…Jemně slečně Krajníkové vysvětluju, že se patrně jedná o omyl a v krátkosti jí popisují svou story s Citibankou. Slečna se mi omlouvá a vysvětluje, že ona o ničem neví. Sarkasticky pokračuji, že jsem patrně na černé listině Citibanky, a aby si slečna neuškodila, že se mnou vůbec hovoří… Citibanka mi neotevřela účet a podle všeho by mi nepůjčila ani kolo (ani cizí:-), natož aby mi dala kreditní kartu, dodávám…
Domníval bych se, že každá normální firma by se po takových úletech jakých se dopustila Citibanka střežila v podobných faux paux pokračovat, ještě ke všemu u stejného klienta. Ne tak Citibanka! Kdepak, ta má zcela odlišný způsob práce s klienty a hlavně velmi propracovaný a efektivní vnitřní systém předávání informací a také se rychle učí ze svých chyb… A to jsem netušil, že korunu svému logistickému umu nasadí Citibanka o pár dní později, 11. března 2002...
11.března opět zazvonil telefon a ve sluchátku se zase ozvala Cintibanka: ženský hlas mi začal opět nabízet služby Citibanky. Tentokrát nějaký super výhodný úvěrový produkt - něco o tom, že mi půjčí 10.000Kč na úrok 26,4% ročně, nebo něco podobně výhodného. Zase trpělivě vysvětluji, že musí jít o mýlku a Citibanka mi těžko kdy bude půjčovat nějaké peníze, když si u ní nemohu uložit ani vlastní...!!!!...

A jak to vlastně dopadlo, s dopisy Františku Máslovi ("Mister Butter") a Davidu T. Key (pan "Klíč")? Jak zněla oficiální odpověď na danný "problém", kterou mi pan Máslo písemně slíbil poslat co nejdříve?
U pana Key je to jednoduché. Pro něj nejsem vůbec žádný partner a na můj dopis se nikdy ani nenamáhal odpovědět!
V případě pana Másla je jednání Citibanky ještě mnohem typičtější. Pan Máslo mě nejprve dopisem z 30.ledna 2002 ujistil, že mě co nejdříve sdělí oficiální odpověď a pak se na půldruhého měsíce odmlčel. Teprve v polovině března jsem dostal odpověď od Petra Rasochy - ředitele prodeje. I jeho odpověď byla obvyklým cintáním Cintibanky:

V Praze dne 12. března 2002 (jen dodávám, že obálka měla datum až 15.3)

Vážený pane....,

děkujeme Vám za Váš dopis ze dne 3.února 2002. Dovolte nám se vyjádřit k celé záležitosti a odůvodnění nepřijetí Vaší žádosti o otevření Citibank účtu.
Rádi bychom Vás informovali, že jsme celou záležitost přezkoumali a musíme konstatovat, že nedošlo z naší strany v tomto případě k žádnému pochybení v našem rozhodnutí. Citibank a.s. řádně prověřuje všechny obdržené žádosti stejně tak jako dokumenty k žádostem přidané a má právo žádost zamítnout . Vašemu požadavku tedy bohužel nemůžeme vyhovět.
Dovolte nám také vyjádřit omluvu za případné nedorozumění na naší pobočce způsobené snahou našich pracovníků vyjít vstříc i v případě, že to dle našich inetrních podmínek nebylo možné.

S úctou

Petr Rasocha
Ředitel prodeje

Jak sami vidíte, toto byl velmi ubohý pokus o omluvu (vlastně si za to mohu sám a pracovníci Citibanky se mohli přetrhnout, aby mi vyhověli, že?) a o chybějícím vysvětlení ani nemluvím. Cintibanka se zachovala ve stylu jí nejvlastnějším - nic nevysvětlovat a nikdy nepřiznat chybu!
Jedno se ale Citibance nedá upřít - opět mistrné načasování. To samé pondělí (18.března.2002) co mně byl doručen tento dopis, mi zatelefonoval pan Blahota - zaměstnanec CitiBnak a nabízel mi (jako vytipovanému perspektivnímu klientovi) opět další finanční produkty Citibank, no nešli byste do kolen?
Po této poslední "zábavné" příhodě, a po všech ostatních, jsem si přál hlavně velmi rychle na Cintibanku zapomenout a raději o profesionálních cintalech z Cintibanky až do smrti neslyšet.
Naštěstí se to podařilo. Cintibanka se již neozvala a já mám stále účet v ČS, se kterým jsem dokonale spokojen a o nářcích klientů Citibanky slyším jen z doslechu... a poměrně často na internetu. Žádné pokračování není - i když uvidíme. Možná, že po zveřejnění tohoto příběhu bude Cintibank nějak reagovat.
Co ale připraví je samozřejmě těžko předvídat, ale skoro by mě překvapilo, kdyby nepokračovala ve svých neuvěřitelných kouscích...

Petr Samohejl

Více podrobností zde: http://cintibank.webpark.cz/




Další články tohoto autora:
Petr Samohejl

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku