Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 26.11.2003
Svátek má Artur




  Výběr z vydání
 >ŽIVOT: Vozíčkářka zve politiky na týdenní pobyt.
 >MÉDIA: Uniformní informace
 >SPOLEČNOST: Mlha nad minulostí
 >EKONOMIKA: Úrokové sazby rostou a koruna posiluje k euru
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Jak měla Vločka předčasné vánoce
 >PSÍ PŘÍHODY: Přátelství velmi dočasné
 >MROŽOVINY: Viděl jsem ukřižování 3
 >MEJLEM: Zlodějna za bílého dne
 >POLITIKA: ODS v dnešním světě
 >POLITIKA: Další lázeňský kongres
 >POLITIKA: Jak silní jsou čeští komunisté?
 >NÁZOR: České národní zájmy a doutník za pět centů
 >NÁZOR: Současný pohyb na politické scéně z trochu jiného pohledu.
 >DOPRAVA: Tresty na silnicích
 >PENÍZE: Mají americké dluhopisy ještě šanci?

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Kronika dne  
 
26.11. Doprava a naše budoucnost
(eff)

Včerejšek můžeme zapsat mezi černé dny naší dopravy - tisíce lidí uvázly na dálnici mezi Brnem a Prahou kvůli srážce dvou náklaďáků na - věřte nevěřte - deset hodin. Stát se to o měsíc nebo dva měsíce později, šlo by doslova o zdraví a životy. Doprava je v zoufalém stavu. Veřejnost by měla víc tlačit na nápravu. Zatím je svědkem jen nezájmu a arogance. Malý příklad: v místě kde bydlím, na Smíchově, stačilo aby byla uzavřena jedna malá, leč průjezdná ulička a kilometrový úsek ulice na Václavce projíždějí auta čtvrt hodiny. Takových míst jsou v Praze stovky. Občas je nutné uzavřít tu či onu ulici kvůli stavebním pracím. Kdybychom ale nebyli v rukou arogantních nabobů, ale rozumných a slušných lidí, připravili by průjezdnou alternativu. Pokud jde o dálnici, tam by měl být vypracován speciální režim řešení havárií. Obrněný transportér s radlicí mi nepřipadá tak špatné řešení.

Ještě k dálnici - investovat v České republice odmítla korejská automobilka Hunday. Zvolila zatím dva kandidáty, Polsko a Slovensko. Pro Slovensko proto, že tam jsou rozumné daně, kdežto v Česku jsou daně šílené. V rozhodovacím procesu sehrála roli i dopravní situace, a zde navazuji na předchozí odstavec. U nás neexistuje skutečně funkční dálniční systém, a metoda "rozšiřování" toho co zde existuje je tragikomická. Státní byrokracie pohodlně podléhá levičáckým ideologickým tlakům, které pod záminkou ochrany životního prostředí (ve skutečnosti mu škodí) obratně paralyzují budování dopravního systému. Pro úředníka je to snadné - nic nedělat, protože si to ekologista přeje. Baví to jen ekologistu. Místní občan trpí. A cizinec? Ten prostě neinvestuje, viz automobilku Hunday.

Aston


Další články tohoto autora:
(eff)

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku