Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 17.2.2004
Svátek má Miloslava




  Výběr z vydání
 >POLITIKA: Vládní chaos na pokračování
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Válka s podkolenkami
 >EKONOMIKA: Předpokládaný růst na sledovaných trzích
 >FUTUROLOGIE: "Mozek" už bude mít opravdu kdeco.
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Do kina / Velká ryba
 >PSÍ PŘÍHODY: Holt, budí respekt
 >ARCHITEKTURA: Stavební práce na Pražském hradě
 >NÁZOR: Proč platit školné na VŠ
 >FEJETON: O kupcích a sponzorech
 >GLOSA: Není řešení aneb všechny cesty vedou do ...
 >NÁZOR: Amatérismus v politice
 >NÁZOR: Problémy a paradoxy našich dvou levicových stran.
 >Společné prohlášení Českého plavebního a vodocestného sdružení a Sekce vodní dopravy Svazu dopravy ČR
 >POSTŘEH: O oživování
 >SVĚT: Atlantická halekačka (4) - Černobílý svět

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Šamanovo doupě  
 
17.2. ŠAMANOVO DOUPĚ: Válka s podkolenkami
Jan Kovanic

Když jsem tu posledně psal o současné francouzské "válce s šátky", totiž o zákazu "okázale nosit náboženské symboly" ve státních školách, potažmo muslimské šátky na hlavě, rozhořčil jsem spoustu čtenářů. Jeden mi napsal:

"Ono se to pěkně píše pane autor, když se jedná o jinou zem, a je to daleko. Podívejme se na naši zem.
Pokud jsem pochopil váš článek správně, měly by být povoleny v České republice stavby muslimských mešit, a konkrétně v Orlové byste souhlasil s postavením obrovské mešity. Dále byste souhlasil s tím, aby se muslimové v těchto mešitách scházeli, a schvalovali případně džihád proti EU. Jistě byste podporoval vznik celých muslimských čtvrtí ve velkých městech, a schvaloval to, aby se muslimové nemuseli učit česky. Nechť si mluví svým jazykem. My pro ně vytvoříme na ouřadech speciální kanceláře. Atd., atd. Mohu toho napsat ještě mnoho.
Nezlobte se, ale mně se váš názor nelíbí. A ty šátky do toho patří. Jenom taková vzpomínka.
Sudeťáci se vyznačovali tím, že nosili padací kalhoty a k tomu bílé podkolenky. A pak se přihlásilo cca 90% k fašistům a rozbili Československo. A začalo to tak nevinně. Bílými podkolenkami. Howgh."

Ono se to píše nepěkně, pane čtenáři, protože jsem si vědom, že ten "francouzský" problém čeká zanedlouho celou Evropu. A na "sudeťáky" jsem nezapomněl, ani na to, jak to dopadlo (nebo ještě nedopadlo). A možná mi nebudete věřit, ale právě na bílé podkolenky zfanatizovaných nácků jsem si vzpomněl, když jsem psal o oněch šátcích. Jestli tady nezačíná něco podobného.

Málokdo to ví, ale "okázalé nošení" bílých podkolenek bylo skutečně našimi sudeťáky před válkou veřejným přihlášením se k nacistické ideologii a k nenávisti proti Čechům a Židům. Když jim československé úřady zakázaly na veřejnosti hajlovat a nosit hakenkrajce, uchýlili se naši Němci k tomuto jinotaji. Bílé podkolenky nosili němečtí kluci místo zakázaného hajlování. A čeští kluci jim je mazali černým krémem na boty. Jenže - nošení podkolenek zakázané nebylo! Jsem toho názoru, že šátky muslimských dívek (zatím!) neznamenají veřejné přihlášení se k fatvě bin Ládína, kterou pronesl někdy v roce 1997 a jejímž obsahem je: Zabte Američany, Židy a všechny jejich spojence! Myslím si, že (zatím), islám není ideologickým ekvivalentem nacismu. Protože jestli je, tak nám pomož pámbu, ten správný Pámbu.

Před válkou jsme zakázali našim Němcům nosit hakenkrajce, nikoli podkolenky. Francouzi naopak nezakazují symbol půlměsíce, ale šátky. Přičemž Francouzi dodali do arabského světa tuny zbraní, technologie vhodné k výrobě jaderných bomb (Osirak), házeli klacky pod nohy Američanům při likvidaci Saddáma - ale nebezpečné šátky zakazují! Celý "civilizovaný svět" zavíral a zavírá oči před plány arabských zemí "zahnat Židy do moře", ale šátky bude zakazovat...

Existuje mezinárodní organizace Červeného kříže a Červeného půlměsíce. V muslimských zemích by totiž křesťanský symbol působil provokativně. Takže v Evropě a Americe máme kříž, který tam nikomu nevadí, (stejně jako zde nevadí půlměsíc), ve velké části Asie a Afriky je možný pouze půlměsíc. Mezinárodní je organizace proto, že má jednu kasu. Takže "křížové" peníze mohou být použity a na "půlměsíční" pomoc. "Červená hvězda" nebyla do mezinárodní zdravotnické organizace zahrnuta na nátlak arabských zemí. Kříž - prosím, když dává peníze, ale Davidova hvězda? Nepřípustné! V okamžiku, kdy na toto Evropa přistoupila, už v tomto okamžiku si zadělala na budoucí problémy. A teď běsní kolem šátků!

Nedávné zemětřesení v Íránu ukázalo, že tato animozita trvá. Všechny země světa směly pomoci - jen Izrael ne. Šesticípá hvězda Izraele zato mohla pomoci při zemětřesení v jiné zemi půlměsíce - v Turecku. A Turecko zase nabídlo pomoc letky vrtulníků při zemětřesení v křesťanské Arménii. Tato pomoc byla odmítnuta ne kvůli vyvražďování Arménů Turky v době 1. světové války, ne kvůli tomu, že půlměsíc chtěl pomoci kříži, ale protože si to nepřála hvězda - sovětská pěticípá rudá komunistická hvězda.

Turecko zakázalo ve své době nošení muslimských šátků ženám, protože se vymaňovalo ze státní nadřazenosti náboženské ideologie nad občanským principem. Proto může dnes spolupracovat s Izraelem nejen v hospodářské, ale i ve vojenské a bezpečnostní oblasti. Pokrytecká Francie pomáhala islámským zemím s výrobou raket a jaderných bomb, ale teď bude zakazovat (svým) muslimům nosit ve státních školách šátky! A staví se proti přijmutí Turecka (a Izraele!) do Evropské unie...

Ještě k těm podkolenkám. Když jsem byl v asi v osmé třídě (zlatá léta šedesátá v rodném Liberci), rozčílil našeho třídního až k nepříčetnosti jeden spolužák: Přišel totiž do školy v kraťasech. A při vyučování si ještě k tomu vyhrnul rukávy. Soudruh učitel se rozzlobil, a začal na nás na všechny křičet, že právě v kraťasech a s vyhrnutými rukávy si přišli pro jeho dědu příslušníci Hitlerjugend a odvedli ho do koncentráku. Nechápal jsem ho tehdy. Můj děda i táta byli taky v koncentráku, ale netušil jsem, proč bych měl kvůli tomu zanevřít na krátké kalhoty! A nosím je příležitostně dodnes, stejně jako táta nosil po válce kožený kabát, na který filmově vzpomínáme jako na téměř uniformu Gestapa - a ona to ve čtyřicátých letech byla taková móda...

Některé symboly se nemají nosit. Třeba ten hákenkrajc, pod jehož obrazem bylo zabito přes 11 milionů lidí v koncentrácích (židů i nežidů). Ale kalhoty? Vyhrnuté rukávy košile? Podkolenky? Šátky?

Hajlovat je dodnes u nás trestné (no, trestné - přesněji trestatelné, avšak málokdy trestané). Naši mladí náckové nenosí bílé podkolenky, místo toho vykřikují název číslovky 88. 8 jako "Heil" a 8 jako "Hitler". Nebo 18. Což má značit jméno Vůdceho. Dosud jsem nezaznamenal pokus o zákaz těchto čísel. Jsou občas viděna v tahu šťastných čísel či na dresech hokejistů. Dokonce sám občas jezdím tramvají osmnáctkou. Nejde o šátky, symboly, ale to, co je za tím, co se tím myslí. Nejsem si jist, co myslí mladé muslimky ve Francii nošením svých šátků. Ale nejen do Evropy, i k nám do Čech a na Moravu, ba i do Slezska co nevidět přijdou neevropané v množství větším než malém. Pak budeme podle zákona povinni přispět jim na stavbu jejich mešity, vybavit vícejazyčnými nápisy ulice a státní úředníci se budou muset naučit jejich řeči.

Anebo si budeme muset přestat hrát na demokracii, stejně jako Alžířané, kteří zrušili volby mezi dvěma koly, když měli zvítězit - podle demokratických pravidel - islamisté. A připravit se na desítky tisíc podřezaných lidí. Nebo můžeme, dokud je ještě čas, pokusit se domluvit po dobrém. Ale s Němci se nám to před válkou nepovedlo. Nechtěli totiž nosit podkolenky, chtěli nás vyhubit.

Co chtějí muslimská děvčata ve Francii, to tedy opravdu nevím. Možná to zatím nevědí ani ta děvčata. Jestli budou na svých podkolenkách, tedy šátcích trvat, budou smět po prázdninách chodit pouze do náboženských škol.

Tam už jim to řeknou.

Psáno v Praze dne 16. února 2004


Další články tohoto autora:
Jan Kovanic

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku