Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Středa 12.5.2004
Svátek má Pankrác




  Výběr z vydání
 >PENÍZE: Zaplaťte si vedení účtu 'zdarma'
 >ZE ŽIVOTA: Kunštok
 >MROŽOVINY: Jachtařský román z časů výjezdních doložek
 >FUTUROLOGIE: Vzdejte se zeleného čaje ve prospěch svého počítače!
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Ukrutná jízda na Sůze
 >PSÍ PŘÍHODY: Pes rváč, pes hrdina
 >GLOSA: Umíte správně odkládat dálkový ovladač?
 >ZKUŠENOST: eBanka – dozvím se to do 2 minut? Nedozvím, nedozvím, ... a jeste se pekne prohnu!
 >FEJETON: O účinku tiskové reklamy (trochu jinak)
 >EKONOMIKA: Čekání na Greenspana
 >TÉMA: Za globální oteplení můžou mimozemšťané (část 5.)
 >POLITIKA: Týrání hodných zajatců
 >ARCHITEKTURA: Psí procházka Bubenčem
 >EKOLOGIE: Černobylští mičurinci v Reflexu
 >REAKCE: Milan Novák - svou pravdu si vzít nedáme

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Zábava  
 
12.5. FEJETON: O účinku tiskové reklamy (trochu jinak)
Jan Handl

V novinách a časopisech občas narazíme na docela zajímavé kombinace zpravodajství a inzerce. Co čert nechtěl, na jedné stránce se objeví snímek havarované ministerské limuzíny a reklama na automobil stejné značky. Nebo jiný příklad: článek o neštěstí v Kaprunu (mnoho uhořelých v lanovce) následuje upoutávka na nové supervýkonné kuchyňské trouby.

K takovýmto situacím dochází docela často, je ovšem zřejmé, že vydavatelé novin a časopisů za nic nemohou. Prostě zapracuje náhoda, která vytvoří buď legrační kombinaci, nebo (a to je horší) někoho urazí. Sběratelé kuriozit si jistě přijdou na své, a pozorný čtenář si nejednou všimne kombinace, která v něm vyvolá určité asociace.

Nemám bohužel zkušenosti z mediálního prostředí, takže by mě docela zajímalo, jak reaguje zadavatel reklamy na luxusní automobily, když je vedle jeho inzerátu článek o tom, jak se ve vozu zmíněné značky vyboural ministr. Je dost možné, že firemní zadavatelé si takovéto "úlety" ohlídají. Ale stejná situace může postihnou kohokoli. Dovedete si představit reklamu na plynárenskou společnost vedle článku o utrpení Židů v plynových komorách? Při tomto spojení trochu mrazí v zádech.

Náhoda si někdy opravdu neuvěřitelně zahrává. Ovšem musím uznat, že reklama na zmíněné vozy, ve kterých bourají ministři, mi utkvěla v paměti a jasně ji identifikuji a odlišuji od reklamy na jiné značky aut. Ano, to jsou ta auta, která jezdí pekelně rychle. Nebo - ano, to jsou ta auta, která často bourají. Každý se na to dívá jinak, ale více je asi těch, kteří by si tuto značku nevybrali. Naskýtá se tedy jiná možnost - vedle reklamy umístit článek vychvalující zboží. Není to samozřejmě inzerce, natož placená. Ale těchto případů si také v novinách a časopisech pár najdete, stačí trochu pozornosti.




Další články tohoto autora:
Jan Handl

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku