Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Úterý 31.8.2004
Svátek má Pavlína




  Výběr z vydání
 >PENÍZE.CZ: Indexy: zrcadla akciových trhů i celých ekonomik
 >MROŽOVINY: SNP stále kontroverzní
 >SPOLEČNOST: Pehova obsese
 >INTERNET: Chcete ADSL skoro zadarmo?
 >POLITIKA: Nadopovaná řecká ekonomika
 >ŠAMANOVO DOUPĚ: Modrého červená
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Carrefour? U Cafourka!
 >NÁZOR: Naivní a bezbranná ODS
 >ARCHITEKTURA: Secesní Karlín
 >MEJLEM: Otázky – nejen Václava Moravce
 >PSÍ PŘÍHODY: Test podnikavosti
 >VZPOMÍNKA: Tento způsob dočesné
 >ENERGETIKA: Výzvy energetických potřeb pro 21.století
 >CHTIP: Skákal pes přes oves...
 >EKONOMIKA: Čeká nás ropný krach?

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost  
 
31.8. INTERNET: Chcete ADSL skoro zadarmo?
Richard Studenovský

Tak s Volným to rozhodně nepůjde. :-)

Pamatujete ještě na jarní reklamní kampaň firmy Czech On Line (dále jen COL) s názvem "ADSL na zkoušku - měsíc připojení zdarma"? Jestliže nikoliv, patrně nepatříte mezi ty, kteří podlehli a nic netuše sedli na lep. :-)

"Skvělá" kampaň ve které COL slibovala, že Vám zdarma zřídí přípojku ADSL a měsíc na zkoušku připojení dostanete zdarma, má však i stinnou stránku.

Zaplatili jsme jistinu za modem 1000,- Kč, a přišla nám smlouva, která se samozřejmě trošku lišila od nabídky v reklamní kampani. Poté, co jsem se na infolince dotázal, proč je tomu tak, ujistila mne milá slečna, že jde jen o administrativní obstrukci a že slíbené zveřejněné podmínky (např. měsíc připojení zdarma) samozřejmě platí. Proč tomu neuvěřit? V tu chvíli bych prostě nevěřil, že veřejně vyřčený příslib, si někdo dovolí "zatlouct".

Vím, co si myslíte. Jsem hlupák a dobře mi tak! A máte pravdu. :-)

Po čtrnácti dnech brouzdání na slušné rychlosti jsem se rozhodl, že se mi ADSL líbí a že budu spokojeným zákazníkem COL. Požádal jsem tedy jejich zaměstnance jakže to mám postupovat, když chci pokračovat v užívání těchto služeb, ovšem nikoliv za cenu uvedenou ve smlouvě (kolem 820,- Kč), nýbrž za cenu dle aktuálního ceníku (cca. 550,- Kč).

Bylo mi vysvětleno, že když jsem dostal připojení bez poplatku za aktivaci a měsíc připojení zdarma k tomu, musím rok platit zvýšený tarif, což je vcelku pochopitelné. Rozhodl jsem se proto vypovědět smlouvu v prvním měsíci, což tato umožňuje a zároveň si zažádat o znovuzřízení přípojky.

U firmy COL je totiž neřešitelný problém doplatit pouze aktivační poplatek a pokračovat v připojení bez přerušení. Toto odpojení a znovupřipojení je totiž anabáze na cca 1 měsíc (COL musí u Telecomu zrušit jednu přípojku ADSL a vzápětí znovu zažádat o její zřízení na tomtéž čísle!), kterou jsem nechtěl absolvovat. :-)

Kocourkov? Kdo ví...

No a teď to nejlepší. Když pominu, že odpovědi na infolince COL jsou závislé na tom, kdo je zrovna ve službě, musel jsem se zasmát, když mi přišla faktura za měsíc připojení na internet v datu, kdy toto ještě nebylo zřízeno. Trvalo "pouhé" tři maily, než to v COLu pochopili a fakturu stornovali. Musel jsem jim polopatě vysvětlit, že fakturovat mohou až v době, kdy internet používám a ne k datu, kdy jsem podepsal smlouvu.

Pochopili to téměř za chvíli. :-) Jenže to jsem netušil...

...že mají v záloze lepší vtip. Poslali mi fakturu za měsíc používání internetu za období, které jsem, podle dohody (viz. reklamní kampaň, telefonické i mailové konzultace na infolince COLu) měl mít zdarma. Když jsem na to upozornil, bylo mi sděleno, abych si pořádně přečetl smlouvu (v té o měsíci zdarma není ani slovo) a že na reklamní kampaň si už vlastně moc nepamatují. A to ani tehdy ne, když jsem jim zaslal vyjádření dvou jejich zaměstnanců, kteří v naší dřívější korespondenci výslovně uvádějí, že první měsíc této služby je zdarma. V posledním jejich mailu je něco o tom, že kdybych pokračoval ve smlouvě (cca 820,- Kč za měsíc připojení 512/128 - 3 GB), asi bych dostal zadarmo ten druhý měsíc:-)))

No jo, ale kdo tomu věří, ať tam běží!

Takže mi nevrátili jistinu 1000,- Kč a uhradili si z ní tu svou fakturu.

S tímto jednáním se zákazníky krásně koresponduje nemožnost dostat se na vedení jejich společnosti. Ať voláte na jakékoliv jejich číslo nebo používáte jakoukoliv mailovou adresu, vždy skončíte na infolince a na tyto lidi si můžete stěžovat pouze jejich kolegům.

Ani nevíte, jakou mám radost, že s nimi už nemám nic společného a že jsem zákazníkem jejich konkurence.

Podle mého názoru a životních zkušeností se takto chovají podvodníci. A co myslíte vy? :-)


Další články tohoto autora:
Richard Studenovský

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku