Neviditelný pes  |  Zvířetník  |  Ekonomika  |  Věda  |  SciFi Pátek 8.10.2004
Svátek má Věra




  Výběr z vydání
 >FEJETON: Návštěva u zubaře
 >PRÁVO: Uplácet politiky není trestné!
 >EVROPSKÁ UNIE: Za vše mohou kreténi… ve Vatikánu?
 >RODINA A PŘÁTELÉ: Zlatá padesátá - Vesmír
 >POLITIKA: Ideologie husakismu
 >MÉDIA: Válka o Novu (1.)
 >PSÍ PŘÍHODY: Jak se má Tom
 >PŘÍBĚHY ČESKÉ JUSTICE: Příběh čtrnáctý - Hrob
 >PRÁVO: Dopis premiérovi od obhájce Vladimíra Hučína
 >HÁDANKA: Kde je ta koruna?
 >PENÍZE: Firma 'dobrý občan'
 >POLITIKA: Jak hluboko prorostl klientelismus a korupce do ODS?
 >AMERICKÝ STAV VĚCÍ 5: Průnik ze severu po souši
 >FILOSOFIE: Komunisté jsou případem pro neexistující psychology
 >PRÁVO: Poslanec Křeček a kauza Hučín

 >>> HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Politika  
 
8.10. EVROPSKÁ UNIE: Za vše mohou kreténi… ve Vatikánu?
Jiří Zahrádka

Velmi mě překvapila (nepříjemně) úroveň článku Čtvrtá říše římská od Jana Kovanice. Sám jsem sice pro vstup Turecka, protože jsem euroskeptik (logiku této věty doufám netřeba vysvětlovat), ale způsob argumentace v uvedeném článku mě děsí. Slova o kreténství kardinála Ratzingera svědčí více o intelektuální úrovni pana Kovanice, než pana Ratzingera. Je překvapivé, že článek stálého komentátora Neviditelného psa má úroveň anonymních diskutérů.

O kreténovi. Ratzingerovi?

Zcela chápu argumenty odpůrců vstupu, kteří myslím opravdu nejsou jen mezi katolíky. Je jistě logické, že do EVROPSKÉ unie má vstoupit stát, který většinou svého území evropský není, viďte, pane Kovanici? S logikou má ovšem pan autor zásadnější problém, když údajné kreténství Ratzingera dokladuje tím, že Turci nejsou Arabové, jakoby Ratzinger tvrdil, že jsou. Ratzinger přitom uvedl: "Turecko by se mělo spojit s arabskými zeměmi...", tedy nikoli "s OSTATNÍMI arabskými zeměmi..." Opravdu je kreténem pan Ratzinger, pane Kovanici?

Stále omýlané fráze o nikoli jen křesťanské tradici Evropy jsou samozřejmě zcela účelové, Proč je v současnosti dnem pracovního volna neděle? Z jaké tradice se především inspirují státní svátky vánoční a velikonoční - z té původní pohanské, nebo z křesťanské? Kolik má Evropa formálních příslušníků křesťanských církví a kolik stoupenců pohanských bůžků či Alláha? Proč jsou mezi nejsilnějšími politickými stranami Evropy strany křesťansko-demokratické, a ne třeba perunsko-demokratické, zeusko-demokratické a podobně? Kolik má Evropa fungujících křesťanských kostelů a kolik obětních oltářů třeba Radegasta (nepočítáme-li stoly v českých hospodách J)? Současná Evropa, jakkoli ve své historii prošla mnoha tradicemi a jakkoli je nyní sekularizovaná, navazuje skutečně především na tradice křesťanské - ať si to v každodenním životě uvědomujeme, nebo ne, ať se nám to líbí, nebo ne.

Kurdové jako náš problém

Z predikcí demografického vývoje vyplývá, že Turecko by se v blízké době stalo nejsilnějším členem EU (s největším podílem hlasů). Vnitřní problémy Turecka (ideová blízkost některých politických sil s islamistickými extrémisty, problémy sporu s Kurdy) by se staly de facto vnitřními problémy EU. Společná zemědělská politika a obecně programy fondů EU by dostaly Tureckem tak zabrat, že by to zcela změnilo jejich dosavadní politiku. Ano, to je vlastně klad, jenže z pohledu eurooptimistů bez rozdílu vyznání jde o logický argument proti vstupu Turecka. Tyto logické argumenty nemají mnoho společného s katolickým nebo jiným vyznáním. Ale co naplat - za všechno může Vatikán.

Na jednom křesťanském serveru jsem diskutoval z pozice kritika katolické církve. Články, jako je ten Kovanicův, mě nahánějí do pozice obhájců Vatikánu. Primitivismus protikatolické agresivity musí takovou reakci vzbudit snad u každého člověka, kterému ještě zbyla alespoň kapička soudnosti a smyslu pro férovost.




Další články tohoto autora:
Jiří Zahrádka

Počet přístupů na stránku:

Komentáře ke článku