NEVIDITELNÝ PES    //   EUROPE'S   //    ZVÍŘETNÍK   //    BYDLENÍ   //    EKONOMIKA   //    VĚDA   //    SCI-FI   //    SWNET   //    BAZAR
  
Čtvrtek 14.12.2000
Svátek má Lýdie

 Hledání:
 Výběr z vydání:

TELEKOMUNIKACE: Veselé vánoce, Telecome!

ZÁHADA: Byli u Klausů hackeři?

POLEMIKA: Koniášové

POLEMIKA: Zakázané knihy

OBJEV: Na Hradě je vše OK

RODNÁ ČÍSLA: Klasický pojem v české informatice

PSÍ PŘÍHODY: Bart a atmosféra vánoc

OSKAR: Slyším Vás dobře, ale zálohu Vám nevrátím !

LITERY: Volej národů

RODNÁ ČÍSLA: Přehršel názorů a něco faktů

MEJLEM: O důvodech vydání Mein Kampfu, o vánočních stromečcích

SLOVENSKO : Suterén geologický i morální

RODINA A PŘÁTELÉ: Byl jsem medyjální hvjezdou

ŠAMANOVO DOUPĚ: Pokus o vraždu za 2000

SCI-FI: Bradbury se opět vrací
 Rubriky:
Svět
Politický cirkus
Rodina a přátelé
Bartovy příhody
Zábava
Kultura
Společnost
Doprava
Historie
Mejlem
Ekologie
Internet
Drogy
Telekomunikace
Média
Politika
Ekonomika
Šamanovo doupě
Mrožoviny
Litery
Slovenská kronika
Stručně
Kronika dne

TOP 50, TOP 100
Archiv vydání
Stálice

 HLAVNÍ STRÁNKA  >>  Společnost >> Telekomunikace

14.12. OSKAR: Slyším Vás dobře, ale zálohu Vám nevrátím !
Petr Havránek
Rád bych se s Vámi podělil o svou zkušenost s naším třetím operátorem. Bohužel o negativní zkušenost. Tak jako mnoho z Vás jsem i já letos na jaře zavítal do oskaří prodejny, kde jsem zakoupil SIM kartu s tarifem předurčeným pro opravdu výhodné SMSkování a to v době oskařího pravěku, kdy odeslání smsky do jiné sítě bylo pouhým snem. Ale k věci. Doposud jsem od Českého Mobilu neobdržel zálohu, kterou avizovali jako vratnou. Po uplynutí půlroční lhůty jsem se vydal do oskaří prodejny, kde jsem si jejich služby zakoupil. Jaké bylo mé překvapení, že v místě, kde tak ochotně peníze inkasovali, je zcela nekompromisně odmítali stejným způsobem i vyplatit. Jejich zaměstnanec mi odmítl zálohu vyplatit s odůvodněním, že o vrácení zálohy je nutné požádat na Oskralince.

I zavolal jsem tedy Oskarlinku, kde mi operátor oznámil, že jsou splněna 2 základní kritéria pro vrácení zálohy (uplynutí půlroční lhůty od zakoupení jejich služeb a dobrá platební morálka), ale že k zažádání o vrácení zálohy prostřednictvím Oskarlinky potřebuji bezpečnostní kód. Při příštím volání na Oskarlinku mi jiný operátor oznámil, že nepotřebuje můj bezpečnostní kód, protože telefonicky nelze žádost o vrácení zálohy na Oskarlince přijmout. Jediným možným postupem je zaslaní žádosti v písemné formě adresu jejich společnosti anebo faxem. Odeslal jsem tedy žádost v písemné formě faxem. Po několika týdnech mne telefonicky kontaktoval pracovník Českého Mobilu a ptal se, jestli jsem to skutečně já, kdo žádal o vrácení zálohy ? Údajně má v databázi několik zákazníků stejného jména a nedokáže mne jednoznačně identifikovat (asi má více zákazníků stejné cellulární číslo jako já :)).

Ujistil jsem ho, že jsem to opravdu já a on přislíbil odeslání částky poštovní poukázkou na mou adresu. Opět uplynulo několik týdnů a poštovní poukázka nikde. Poslal jsem tedy do Českého Mobilu další fax s žádostí o podání vysvětlení, ale nikdo mne nekontaktoval. Uplynul další měsíc a já se náhodou zastavil v prodejně, kde jsem si jejich služby zakoupil a "cvičně" jsem se zeptal, kdy mi vrátí zálohu. Prý si mám odeslat žádost a... bla bla... Nakonec mne nechali zavolat jejich přímou linkou do zákaznického střediska a tam mi operátor oznámil, že neevidují žádnou mou žádost o vrácení zálohy, ale že si mohu zažádat :)))

Tentokrát nepotřebovali žádný fax, ale prý mi převedou čásku na jejich interní účet a budou tím krýt platbu dalších faktur. Ha ha ha. Zřejmě si jinak vykládají termín "vrácení zálohy". Když jsem jim vysvětlil, že opravdu nechci, aby moje peníze ležely na žádných jejich účtech, dostalo se mi odpovědi, že to bude trvat další dva měsíce, než poukázku obdržím. Zřejmě si z nás - zákazníků dělají legraci. Nejde mi ani tak o těch tisíc korun jako spíš o princip, co všechno si ještě Český Mobil dovolí. Kolik peněz asi takhle neoprávněně zadržují a jak s nimi asi nakládají... ?

Když uvážím fakt, že při nákupu jejich služeb mne nikdo neinformoval, jak náročné bude vymáhání mých nároků a práv, kolik desítek minut budu trávit bezútěšným čekáním na přihlášení operátora Oskarlinky resp. psaním faxových zpráv nebo rozhovory s pracovníky Českého Mobilu, jimž není dostatečně jedinečným identifikátorem číslo mobilního telefonu uvedené v záhlaví žádosti, dojdu k závěru, že pravděpodobně ztratí jednoho doposud zcela spokojeného zákazníka?

P.S. Schválně jsem si dal na čas s platbou poslední faktury a co myslíte, že se stalo. 2 dny před datem splatnosti mi přišla smska, že se blíží datum, do kdy mám zaplatit... :))) Tak tohle by jim šlo... EMAIL.CZ - Vase posta je vzdy s Vami http://www.email.cz




Další články tohoto autora:
Petr Havránek

Komentáře ke článku

Počet přístupů na stránku: